Gå til innhold

Doping og hjerteinfarkt

Gjest skulle visst sammenhengen

Anbefalte innlegg

Stemmer det at det er en sammenheng mellom hjerteinfarkt hos unge menn og hjerteinfarkt? Har hørt at det er flere og flere tilfeller av hjerteinfarkt i ung alder og at dise ofte har sammenheng med bruk av steroider.

Er det noe med at ikke bare muskulaturen i armer og bein blir større, men at det også belaster hjertet pga det også er en muskel??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354402-doping-og-hjerteinfarkt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Vet ikke om det finnes noen forskning på dette, men doping, litt avhengig av hva slags doping, kan føre til hjerteproblemer, og det virker åpenbart at doping er mer vanlig blant unge i dag enn noen gang.

Enkelte preparater anslått som milde, f.eks. Efedrin, kan være svært belastende for hjertet, og dette er et relativt vanlig preparat både blant gutter og jenter.

haha må rette meg selv her.

Sammenheng mellom hjerteinfarkt og hjerteinfarkt lollllllll

mente selvsagt

sammenheng mellom hjerteinfarkt og doping hos unge menn :D

Jau, fort i svingene her, men pga overskriften regner jeg med dere forstår hva jeg mente.

Vet ikke om det finnes noen forskning på dette, men doping, litt avhengig av hva slags doping, kan føre til hjerteproblemer, og det virker åpenbart at doping er mer vanlig blant unge i dag enn noen gang.

Enkelte preparater anslått som milde, f.eks. Efedrin, kan være svært belastende for hjertet, og dette er et relativt vanlig preparat både blant gutter og jenter.

Efedrin er jo nesten amfetamin, etter det jeg husker, og har mange av de samme bivirkningene som å gå på speed. Det er derfor det ikke er tilgjengelig slik det var for mange år siden.

Med vennlig hilsen

Annonse

ShitDiddelyDo

haha må rette meg selv her.

Sammenheng mellom hjerteinfarkt og hjerteinfarkt lollllllll

mente selvsagt

sammenheng mellom hjerteinfarkt og doping hos unge menn :D

Jau, fort i svingene her, men pga overskriften regner jeg med dere forstår hva jeg mente.

Du spør i overkant omfattende. Det å spørre om sammenhengen mellom "doping og hjerteinfarkt" blir som å spørre om sammenhengen mellom "medisiner og hjerteinfarkt" eller "sykdom og hjerteinfarkt".

Doping er så mangt.

ShitDiddelyDo

Efedrin er jo nesten amfetamin, etter det jeg husker, og har mange av de samme bivirkningene som å gå på speed. Det er derfor det ikke er tilgjengelig slik det var for mange år siden.

Med vennlig hilsen

Det er bare noen få år siden det ble forbudt i USA, og jeg antar det fortsatt finnes i hauger av kosttilskudd. Er ikke helt oppdatert for tiden, men da jeg var det fikk man kjøpt kosttilskudd med effedrin fritt over disk i hauger av treningssentre rundt i landet. Det vil overraske meg hvis de ikke selger det under disken i Svinesund også i dag. Og uansett er det en kjapp netthandel unna.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...