Gå til innhold

NHD-Hva med meg nå...?

Gjest ja dette er mitt nick

Anbefalte innlegg

Gjest ja dette er mitt nick
Skrevet

Har gått til en og samme psykiater over mange år... Sliter med senvirkning av traumer i barne og ungdomsår. Og bruker 30 mg Cisordinol mot psykotiske tanker og forestillinger...

Er gift og har ansvar for barn... Nå har psykiateren min blitt sykemeldt etter en operasjon, h*n skal være borte i ca 3 måneder...

Kjenner at jeg sliter med å takle hverdagen uten behandling og har bl.a begynt å overspise og gått opp i vekt på noen få uker...

Hvordan skal jeg takle å stå uten behandling i disse månende? Kjenner uro, fortvilelse og depresjon over situasjonen...

Hva med meg nå? :-(

Skrevet

Dette er et spark bak for å begynne å ta ansvar for ditt eget liv! Du trenger ikke psykiateren din for å fungere. Dette klarer du!

Fokuser på det positive i livet og de som er glade i deg. For barnet ditt er du den viktigste og den mest fantastiske personen i verden. Du blir elsket for at du er, og ikke for hva du gjør. Det å ha et barn er en vidunderlig gave

Livet kan være utrolig slitsomt til tider, men også utrolig herlig. Skriv opp alt du er takknemlig for, og begynn gjerne hver dag med å se på listen, og før til nye ting etter vært.

Lykke til videre, og stor oppmuntringsklem til deg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Du kan prøve å få oppfølging av en psykistrisk sykepleier i kommunen.

2. Du kan høre med stedet psykiateren jobber, om noen annen kan gi deg time (ikke mulig om det er en privatpraktiserende solopraksis).

3. Du kan bestemme deg for å se på dette som din mulighet til å ta ansvar for deg selv og ditt liv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...