Gå til innhold

"Dings" til dør med smekklås.

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det finnes en dings eller innretning som hindrer dører med smekklås fra å gå i smekk uten at man er forberedt? Jeg tenker ikke på dørstopper, men noe man fester på døra et sted, for å hindre at den går i smekk, slik at man rekker å sjekke om man har nøkkelen med seg før man selv låser døra.

Finnes det noe slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354410-dings-til-d%C3%B8r-med-smekkl%C3%A5s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ShitDiddelyDo

Du kan sette en metaldingst av en eller annen type i den smekksaken som gjør at døra går i lås. Da vil den ikke gå i lås. Men med den i vil døra alltid stå åpen.

Så et bedre alternativ er muligens å skaffe en lås som ikke er smekklås.

Foten din? Den har du, formodentlig, alltid med deg?

Ja, ikke så dumt forslag, men da må man være såpass fysisk og psykisk tilstedeværende at man passer på å sette foten i mellom. :-)

Tenker på unger som glemmer seg og døra går i smekk med nøkkelen inne, og om det finnes en innretning/dings å feste på døra mot det. Ikke for at det ikke kan skje med meg også. :-)

Du kan sette en metaldingst av en eller annen type i den smekksaken som gjør at døra går i lås. Da vil den ikke gå i lås. Men med den i vil døra alltid stå åpen.

Så et bedre alternativ er muligens å skaffe en lås som ikke er smekklås.

Ja, det er snakk om leie av bolig, så det blir ikke aktuelt å bytte ut låsen dessverre

Kan putte noe inni der ja, slik du beskriver.

Annonse

ShitDiddelyDo

Ja, det er snakk om leie av bolig, så det blir ikke aktuelt å bytte ut låsen dessverre

Kan putte noe inni der ja, slik du beskriver.

Det kan du. Men jeg forstår ikke helt poenget. Du vi vel gjerne ha døra låst når du er hjemme, når du sover, osv. Dessuten kan det jo være at du glemmer å fjerne den når du går ut - og døra blir stående åpen.

Tror jeg ville gått for å bli vant til at døra har smekklås, og aldri løpt ned etter posten uten nøkkel. ;)

Det kan du. Men jeg forstår ikke helt poenget. Du vi vel gjerne ha døra låst når du er hjemme, når du sover, osv. Dessuten kan det jo være at du glemmer å fjerne den når du går ut - og døra blir stående åpen.

Tror jeg ville gått for å bli vant til at døra har smekklås, og aldri løpt ned etter posten uten nøkkel. ;)

Jeg vil ikke la den stå åpen nei, så jeg kan ikke putte noe foran låsen. Jeg tenkte mer på noe som gjør at døra f.eks. går tregere igjen, ikke smekker igjen så fort av seg selv, men at man selv rekker å lukke og være klar over at nå går den i lås.

Det lureste er nok bare å bli vant med det, men jeg VET det kommer til å skje tabber her. :-)

ShitDiddelyDo

Jeg vil ikke la den stå åpen nei, så jeg kan ikke putte noe foran låsen. Jeg tenkte mer på noe som gjør at døra f.eks. går tregere igjen, ikke smekker igjen så fort av seg selv, men at man selv rekker å lukke og være klar over at nå går den i lås.

Det lureste er nok bare å bli vant med det, men jeg VET det kommer til å skje tabber her. :-)

Hva med å skru løs den mekanismen over døra som gjør at den smekker igjen?

Annonse

Sjekk om det finnes en liten knapp eller metall"dings" på selve låsemekanismen som du kan skyve opp eller ned for å hindre at døra smekker igjen. Ellers får du finne et luuurt sted å gjemme en ekstranøkkel. Vi har en i garasjen, ikke fordi vi har smekklås, men fordi vi bor flere i samme hus, og det er så kjipt å bli låst ute om du bare er borte i fem min og ikke har med nøkkel og så har leieboeren gått ut og låst døra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...