Gå til innhold

Bosetter kjørte på barn - LINK

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Bosettingsspørsmålet har null interesse i et filmklipp om et menneske i nød som foretar en nødvergehandlig, uansett hvor mye du og Mullaen din forsøker å koble dette sammen.

Jeg lurer forresten på hvor dere som hardnakket forsvarer Israel i alt de gjør sto på åttitallet, hvis du er så gammel, under Apartheid.

Hvem var Mandela for deg den gang? En terrorist eller en frihetskjemper? Han sto unektelig bak vold før han ble arrestert.

I fjor ble Mandela fjernet fra USAs terrorliste.

Fortsetter under...

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

59

• ShitDiddelyDo

20

• filiokus81

8

• Mandolaika

3

Gjest Ja, shit er ordet.

Du kan argumentere mot det samme på vegne for Taliban. Selvsagt dreper de norske soldater som kom til deres land for å drepe dem. De kan påberope seg selvforsvar, og gjør som alle andre ville gjort.

Ellers: Selvsagt skøyt nazistene mot gutta på skauen og norske krigshelter. De forsøkte å ødelegge for dem.

Sånn hvis du først synes det er stas å trekke ut en isolert hendelse fra helheten, og påstå at den generelle situasjonen ikke har noe å si.

Det er mulig du ville satt seg stille ned og sett på at noen kom og tok ditt land, og sagt jaja, sånn er det. Det ville ikke jeg gjort.

Bortsett fra at parallellene dine er gjespende kjedelige, hundre prosent usaklige og ditto usmakelige var de faktisk ikke så verst til deg å være.

Jeg sympatiserer ikke med sjåføren. Jeg forakter han.

Men for meg ser dette altså ut som en vanskelig situasjon å håndtere bilen i. Barnet springer ut foran bilen i større grad enn at bilen oppsøker barnet slik jeg ser det. I tillegg hagler det med stein.

Jo, men han skulle jo aldri vært der. Han drar inn i et område hvor han er klar over at slikt meget lett kan skje. Og når han er fra en gruppe som i utgangspunkte vil utrydde disse ungene, så er det lite sannsynlig at han gjorde noe særlig for å unngå et slikt utfall.

Gjest Ja, shit er ordet.

Jeg lurer forresten på hvor dere som hardnakket forsvarer Israel i alt de gjør sto på åttitallet, hvis du er så gammel, under Apartheid.

Hvem var Mandela for deg den gang? En terrorist eller en frihetskjemper? Han sto unektelig bak vold før han ble arrestert.

I fjor ble Mandela fjernet fra USAs terrorliste.

80-tallet ? Mandela? Hva blir neste off-topic avsporing? Om Gudbrandsdalsostproduksjonen bør flyttes til vestlandet eller ei?

Ta deg sammen mann!

ShitDiddelyDo

Hei,

Nei, vi ble bortført én gang, men jeg gjorde frivillig arbeid i favelas (slumstrøm),og der var det alltid narkogjenger som voktet inngangen (mot andre gjenger). Det var hovedsakelig 13-14-åringer, stein på crack, og bevæpnet med AK-47 og lignende. De var svært nervøse (med god grunn, for andre gjenger kom ofte), og de ble sjeldent eldre enn 15 år.

En av narkotrafikantene sa til meg at det ikke var første gang en utlending hadde kjørt en bil inn i slumstrøket, men jeg var visstnok den eneste som kjørte egen bil ut igjen!

Med vennlig hilsen

Du burde se på Karanba på NRK. En fantastisk serie om Tommy Nilsen, tidligere Lyn-spiller, som ble skadet og dro på ferie til Rio. Ferien endte med forelskelse, og han fant ut at han ville gjøre en innsats for landets fattige. Han startet derfor fotballaget Karanba, for barn fra favelar. Han ser faktisk ut til å kunne bevege seg ganske fritt i favelaene.

Jeg antar serien ligger på NRK sine nettsider. Det er en episode igjen på tv, og i den tror jeg gutta vinner Norway Cup (i år).

Kanskje du kjenner deg igjen. :)

Annonse

Spøsmål? Metadiskusjoner med deg selv blander jeg meg ikke inn i.

Borsett fra at du ønsker livet av denne bilisten med enten stein eller maskingevær, er det ellers noe du vil formidle menigheten din i dag?

Og der har du kjørt deg fast igjen. Du har ikke svar.

Selvsagt.

Mener du at Hjemmevernet, som skulle forsvare Norge mot okkupantene slik palestinerne gjør, burde brukt sprettert?

ShitDiddelyDo

Bortsett fra at parallellene dine er gjespende kjedelige, hundre prosent usaklige og ditto usmakelige var de faktisk ikke så verst til deg å være.

Jeg er imponert over din vilje til å argumentere, og ikke minst din evne til å overvurdere deg selv dersom du tror du klarer å tirre meg.

Jeg har lagret denne under favoritter. Den er spesielt med tanke på deg.

http://www.dagbladet.no/tegneserie/fagpratarkiv/tmp/810f02f4f55de88025f9cd72227f88c3.gif

Du burde se på Karanba på NRK. En fantastisk serie om Tommy Nilsen, tidligere Lyn-spiller, som ble skadet og dro på ferie til Rio. Ferien endte med forelskelse, og han fant ut at han ville gjøre en innsats for landets fattige. Han startet derfor fotballaget Karanba, for barn fra favelar. Han ser faktisk ut til å kunne bevege seg ganske fritt i favelaene.

Jeg antar serien ligger på NRK sine nettsider. Det er en episode igjen på tv, og i den tror jeg gutta vinner Norway Cup (i år).

Kanskje du kjenner deg igjen. :)

Sønnen til Per Fuggelli (han som alltid advarer mot å ta livet for alvorlig), kranglet med foreldrene og stakk av til Rio uten å si fra hvor han reiste.

Etter seks måneder uten et ord, og med særdeles engtlige foreldre, kom det endelig et postkort til dem: "Jeg bor i en favela i Rio, og både en gruppe narkotrafikanter og politiet er etter stashen min. Oppfør dere pent, slik at jeg sliper å være bekymret for dere!" (fritt fra hukommelsen).

Skal se hva jeg finner på nett. Jeg var der for 2 år siden og det var fantastiske fremskritt med Lula. Situasjonen virket langt bedre for de fattige enn for 8 år siden.

Med vennlig hilsen

Og der har du kjørt deg fast igjen. Du har ikke svar.

Selvsagt.

Mener du at Hjemmevernet, som skulle forsvare Norge mot okkupantene slik palestinerne gjør, burde brukt sprettert?

Hva har hjemmevernet i denne diskusjonen å gjøre? Svar: Ingenting.

Tilbake til saken: Hadde du foretrukket at denne bilisten blir skutt, eller langpint til døde ved steining? Du har tatt til orde for begge deler i tråden, så det kunne være greit å få det avklart.

Gjest Ja, shit er ordet.

Jeg er imponert over din vilje til å argumentere, og ikke minst din evne til å overvurdere deg selv dersom du tror du klarer å tirre meg.

Jeg har lagret denne under favoritter. Den er spesielt med tanke på deg.

http://www.dagbladet.no/tegneserie/fagpratarkiv/tmp/810f02f4f55de88025f9cd72227f88c3.gif

Eldgammel. Forny deg, grinebiter.

Hva har hjemmevernet i denne diskusjonen å gjøre? Svar: Ingenting.

Tilbake til saken: Hadde du foretrukket at denne bilisten blir skutt, eller langpint til døde ved steining? Du har tatt til orde for begge deler i tråden, så det kunne være greit å få det avklart.

Både HV og ungene forsøker å beskytte landet sitt mot okkupanter som dreper dem.

Gjest Nord, ned og til helvetet

Både HV og ungene forsøker å beskytte landet sitt mot okkupanter som dreper dem.

Kun i din skitne fantasiverden kan drap på bilister sammenlignes med væpnet kamp i krig.

Du har ikke svart: Steining eller skyting som foretrukket avlivningsmetode?

Annonse

Kun i din skitne fantasiverden kan drap på bilister sammenlignes med væpnet kamp i krig.

''Kun i din skitne fantasiverden kan drap på bilister sammenlignes med væpnet kamp i krig.''

så du mener HV ikke skulle drepe nazist-soldater som ikke var bevæpnet?

''Du har ikke svart: Steining eller skyting som foretrukket avlivningsmetode?''''

Eller å kjøre barn ned?

ShitDiddelyDo

''Kun i din skitne fantasiverden kan drap på bilister sammenlignes med væpnet kamp i krig.''

Du mener å antyde at det er fred i regionen?

I så fall bør noen si fra til Obama umiddelbart! Denne opplysningen vil gjøre jobben hans betraktelig enklere den nærmeste tiden.

Gjest Nord, ned og til helvetet

så du mener HV ikke skulle drepe nazist-soldater som ikke var bevæpnet?

''Du har ikke svart: Steining eller skyting som foretrukket avlivningsmetode?''''

Eller å kjøre barn ned?

Så var vi visst ved veis ende ser det ut til. Plapring om hendelser et annet sted i en annen tid, og null svar på spørsmålene om den aktuelle saken du blir stilt. Gjør det allikevel: Steining eller skyting som foretrukket avlivningsmetode?

Gjest Ja, shit er ordet.

Du mener å antyde at det er fred i regionen?

I så fall bør noen si fra til Obama umiddelbart! Denne opplysningen vil gjøre jobben hans betraktelig enklere den nærmeste tiden.

Ja, ja, ja ,ja ja, har forstått at du og Mullaen din går god for avliving av mennesker ved bruk av steining, og misbruker alt fra HV til Mandela for å overbevise andre om at det er riktig.

Du trenger ikke gjenta det hundre ganger, da det er forsvinnende lite sannsynlig at du greier verve flere fans av denne henrettelsesmetoden uansett.

ShitDiddelyDo

Ja, ja, ja ,ja ja, har forstått at du og Mullaen din går god for avliving av mennesker ved bruk av steining, og misbruker alt fra HV til Mandela for å overbevise andre om at det er riktig.

Du trenger ikke gjenta det hundre ganger, da det er forsvinnende lite sannsynlig at du greier verve flere fans av denne henrettelsesmetoden uansett.

Tja. I motsetning til deg har jeg svart saklig nedover her. Det er sånn man diskuterer mot sånne som deg. Uten å hisse seg opp. Men siden jeg vet at dere aldri svarer holder det gjerne med et par setninger.

Mandelaspørsmålet er for øvrig i høyeste grad interessant. Det var tross alt en del motstandere av hans ANC i Norge på den tiden. Min erfaring er at det er nettopp de samme som nå kaster seg på å støtte overgriperne i dag også. Så jeg spurte ikke for å være frekk. Det var fordi jeg var interessert i svaret. Jeg var nemlig litt ung den gang og har det kun fra nyere tid, og de jeg har diskutert med som støttet Apartheid den gang, ser ikke ut til å ha noen problemer med å innrømme det nå i ettertid, og viser gjerne til hvordan det er i SA i dag - for å vise hvor "rett de fikk".

Men for alt jeg vet var du ikke interessert den gang, eller du var, som meg, for ung.

Gjest Ja, shit er ordet.

Tja. I motsetning til deg har jeg svart saklig nedover her. Det er sånn man diskuterer mot sånne som deg. Uten å hisse seg opp. Men siden jeg vet at dere aldri svarer holder det gjerne med et par setninger.

Mandelaspørsmålet er for øvrig i høyeste grad interessant. Det var tross alt en del motstandere av hans ANC i Norge på den tiden. Min erfaring er at det er nettopp de samme som nå kaster seg på å støtte overgriperne i dag også. Så jeg spurte ikke for å være frekk. Det var fordi jeg var interessert i svaret. Jeg var nemlig litt ung den gang og har det kun fra nyere tid, og de jeg har diskutert med som støttet Apartheid den gang, ser ikke ut til å ha noen problemer med å innrømme det nå i ettertid, og viser gjerne til hvordan det er i SA i dag - for å vise hvor "rett de fikk".

Men for alt jeg vet var du ikke interessert den gang, eller du var, som meg, for ung.

Dine spekulasjoner om hva andre mener om ditt og datt i andre sanmmenhenger og om helt andre saker, samt trang til bås-setting, vitner om et trangsynt menneske med stort generaliseringsbehov for å greie holde oversikt i sin kaotiske forestillingsverden. Altså omtrent det samme som du freser om at andre er.

Jeg har ikke kommentert en SHIT annet enn hva man ser på den aktuelle videoen, steiningen og flukten unna steinene, og ut av det greier du å fantasere frem hva jeg mener om Apartheid!!

Selv ikke blandt det bruneste grums på andre forum har jeg sett et mer forutinntatt menneske, med en selvinnsikt som grenser til det parodiske. Du overgår jo til og med læremesteren din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...