Gå til innhold

Er det andre ting enn ADD det kan være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har etter en diskusjon med en kompis sjekket symptomene for ADHD og kjente meg igjen når jeg leser om disse. Var også hos fastlegen som har bestilt utredning for ADHD.

Har tatt flere av testene på nett og kommer ut med at jeg bør sjekkes for ADHD.

Det som overrasker meg litt er at jeg ikke var spesiellt hyperaktiv ifht mine jevnaldrende på skolen. I meldingsboks(som jeg har enda) står det at jeg jobber bra med fagene, men har dårlig orden. Må jobbe mer med matematikk var en gjenganger. Står ingenting som kan ligne hyperaktiv der.

Eller er det så enkelt forklart som at det ADHD ikke eksisterte på 70 tallet?

Vet at jeg var mye i aktivietet både hjemme på garden og på skolen.

Ser også i bøkene at jeg ikke var den ivrigste verken på barne eller ungdomsskolen til å gjøre lekser. Klarte/klarer ikke å konsentrere meg i å sitte å gjøre noen lekser.

Alle symptomene på ADHD som barn og voksen rimer untatt hyperaktiviteten. Hadde en uro og hjerne som alltid gikk på høygir. Har ganske kort lunte hvis et eller annet går meg i mot, men blir ikke voldelig. Hente jeg ble voldelig da jeg var mindre.

Ble også holdt i stramme tøyler hjemme, enda mer enn søsknene mine.

Er veldig lenge å vente på DPS så jeg har vurdert å ta en utredning privat.

Hvis jeg ikke har ADHD er det noen andre lidelser som har omtrent samme symptomene?

Det jeg husker et at jeg dagdrømte hele tiden og hadde et voldsomt tankekjør, dette rimer med symptomene jenter har på ADHD?

Var ikke mer utagerende enn de andre på barneskolen da ville det vel stått i meldingsboka?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...