Gå til innhold

Benzo

ink1365380698

Anbefalte innlegg

Gjest Ap ikke sløvende på meg.
Skrevet

Ser at artikkelforfatteren er kritisk mot AP og sier det er et veldig sløvende middel som gjør at folk føler seg som zombier. Jeg brukte AP i mange år og merket ikke noe til dette, på tross av temmelig høye doser. Nå bruker jeg ikke legemiddelet lengere og merket heller ingen forskjell når jeg sluttet. Så påstanden i artikkelen gjelder i hvertfall ikke min erfaring.

Men om det hjelper mot angst har jeg ingen formening om.

Det man også skal ta med seg når det gjelder benzo er at det kun kan brukes i veldig små doser hvis man ikke skal miste lappen. Men det gjelder vel også Ap.

Gjest bølger
Skrevet

Problemet med benzo for meg var at de sluttet å virke slik at jeg

stadig måtte opp i høyere doser for å få virkning.

Skrevet

Jeg har prøvd alle disse medikamentene. Etter min erfaring, altså det jeg selv har erfart, så lyver hele artikkelen. Men vi er jo alle forskjellige, synes de uttaler seg veldig bastant her.

Skrevet

Jeg har prøvd alle disse medikamentene. Etter min erfaring, altså det jeg selv har erfart, så lyver hele artikkelen. Men vi er jo alle forskjellige, synes de uttaler seg veldig bastant her.

Dette var en etterlengtet artikkel. Dog har benzo sine ulemper, men bra noen ikke skildrer helt sort.hvitt.

Noe jeg savner i benzodebatten er at sovemidler som Zopiklon(Imovane) og Zolpidem(Stilnoct) er så mye bedre enn benzodiazepiner. Jeg mener dette ikke er riktig, dette er historien som gjentar seg. Tyve år tilbake i tid var Benzo vidudermedisinene som erstattet de slemme barbituratene.

Men sett bort i fra bivirkninger på feks Truxal er dette et utmerket middel mot uro og insomni,ofte bedre enn benzo.

Skrevet

Hmmm. Kanskje jeg skal begynne hos Coucheron... Han har praksis på Nesodden :P.

Nei seriøst... Min erfaring er at benzo fungerer mot "her og nå angst," ikke generell frittflytende angst. Kanskje Xanor depot hadde virket, men det er jo et drøyt medikament man lett blir avhengig av. Har ikke prøvd det selv.

Når det gjelder AP, så er erfaringen min at de gamle gjør meg rar i toppen. Jeg tar en slant truxal for å få sove, men jeg liker ikke effekten av de egentlig. Nyere AP gjør meg ikke spesielt trøtt, men de demper generell uro. Artikkelen kritiserer spesielt Zyprexa - et preparat jeg overhode ikke ønsker å ta i min munn selv. Det har mange bivirkninger, det jeg har hørt skal være bra med det er at det knekker psykoser fort. Selv bruker jeg Seroquel, men det er også for meg en stabilisator.

I forhold til alkoholisme ser jeg forskjellig kultur når jeg leser om norsk praksis ved abstinenser og utenlandsk. Benzo blir mer brukt i f.eks. både England og USA, men ikke over tid. På norske sider blir det beskrevet som farlig nermest.

Vi er klin individuelle, noen er benzo riktig for - andre ikke. Leger er kanskje litt vel redde for å skrive resepter på noe særlig b-preparater dog. Jeg føler denne artikkelen tar for seg to ytterligheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...