Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tror de fleste fastleger (i hvert fall i Osloområdet, men også andre steder) nå har sesonginfluensavaksine.

Det er flere nye grupper i år, bl.a. blant gravide og overvektige som anbefales vaksine. Totalt anbefales vaksinasjon til nesten 1 million mennesker

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5565&MainArea_5661=5565:0:15,1223:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5544:86173::1:5569:1:::0:0

For de som ikke har lyst å bli syke - "løp og kjøp"! ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/354455-vaksinep%C3%A5minnelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• ShitDiddelyDo

16

• Holmes

7

• Mary Poppins

6

Mest aktive i denne tråden

Har mistanke om at færre enn noen gang kommer til å ta influensavaksinen i år, etter hysteriet i fjor :P

Nåja, det er heldigvis de som risikerer en "lærepenge", og ikke de av oss som tar vaksinen.

Folk som ønsker å bli syke kan selvsagt få lov til det, så lenge de ikke smitter de som av diverse årsaker ikke kan ta vaksine selv.

Med vennlig hilsen

Jeg tror jeg skal bli spåmann. Jeg ser nemlig i krystallkulen min at denne tråden kommer til å bli veldig lang. :)

Tror du ikke de har lært?

Det er vel bare et visst antal ganger man kan påstå at vaksine er "fali'" før folk selv ser at det ikke er det.

Med vennlig hilsen

Annonse

ShitDiddelyDo

Tror du ikke de har lært?

Det er vel bare et visst antal ganger man kan påstå at vaksine er "fali'" før folk selv ser at det ikke er det.

Med vennlig hilsen

De som mener det er farlig vil se det annerledes enn oss. De vil si at massevaksineringa i fjor - som muligens har gitt et par stykker bivirkninger (som har fått spalteplass), er et bevis på at vaksiner er farlig.

De som mener det er farlig vil se det annerledes enn oss. De vil si at massevaksineringa i fjor - som muligens har gitt et par stykker bivirkninger (som har fått spalteplass), er et bevis på at vaksiner er farlig.

Ja, det er alltid noen. Det med narkolepsi ble undersøkt og forkastet, leste jeg i avisen.

Av en eller annen "merkelig" årsak fikk det ikke de samme krigstypene som den originale historien!

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo

Ja, det er alltid noen. Det med narkolepsi ble undersøkt og forkastet, leste jeg i avisen.

Av en eller annen "merkelig" årsak fikk det ikke de samme krigstypene som den originale historien!

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke fått med meg at narkolepsimistanken ble avvist.

Og jeg vil tro jeg er mer enn gjennomsnittlig oppdatert på nyheter.

Altså har det ikke fått rare omtalen. Folk sitter helt sikkert igjen med mistanke om at de ved å ta en ny vaksine kan begynne å sovne når- og hvor som helst.

Gjest Elextra

Jeg har ikke fått med meg at narkolepsimistanken ble avvist.

Og jeg vil tro jeg er mer enn gjennomsnittlig oppdatert på nyheter.

Altså har det ikke fått rare omtalen. Folk sitter helt sikkert igjen med mistanke om at de ved å ta en ny vaksine kan begynne å sovne når- og hvor som helst.

Det er ikke bivirkningene eller spalteplassen som gjør at jeg (og fler med meg) er skeptisk til fjorårets vaksineboble, det var vel heller de senere påviste bindingene mellom leverandøren av vaksinen og WHO, som anbefalte den.

Det er ikke bivirkningene eller spalteplassen som gjør at jeg (og fler med meg) er skeptisk til fjorårets vaksineboble, det var vel heller de senere påviste bindingene mellom leverandøren av vaksinen og WHO, som anbefalte den.

''Det er ikke bivirkningene eller spalteplassen som gjør at jeg (og fler med meg) er skeptisk til fjorårets vaksineboble, det var vel heller de senere påviste bindingene mellom leverandøren av vaksinen og WHO, som anbefalte den.''

Med en slik potensiell trussel ville man anbefalt som man gjorde, om det så var konkurrenten som produserte vaksinen - rett og slett fordi alternativet var at man risikerte en fullskala pandemi, og man hadde sagt "nei takk" til vaksine.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo

Men debatten rundt vaksiner synes ganske generell. Noen er skeptisk. Andre tar alt.

Fjorårets må vel være tidenes mest omtalte vaksine.

Jeg har ikke peiling på vaksiner, men stoler på helsemyndighetene. Derfor tar jeg det de råder meg til å ta. Det være seg fjorårets, som jeg tok, eller barnevaksinene (tror ikke det var noen debatt da jeg var barn, i hvert fall ikke utover det svært oppskrytte, skulle det vise seg, smertehelvete som fikk oss til å grue oss omtrent fra 1. klasse), som jeg har tatt, og påfyll av disse som jeg tok for få år siden i forbindelse med reise.

Jeg føler meg ikke kvalifisert til å si imot myndighetene. ;)

Men influensavaksinen har jeg aldri tatt. Tror aldri jeg har hatt influensa ...

Gjest Elextra

Men debatten rundt vaksiner synes ganske generell. Noen er skeptisk. Andre tar alt.

Fjorårets må vel være tidenes mest omtalte vaksine.

Jeg har ikke peiling på vaksiner, men stoler på helsemyndighetene. Derfor tar jeg det de råder meg til å ta. Det være seg fjorårets, som jeg tok, eller barnevaksinene (tror ikke det var noen debatt da jeg var barn, i hvert fall ikke utover det svært oppskrytte, skulle det vise seg, smertehelvete som fikk oss til å grue oss omtrent fra 1. klasse), som jeg har tatt, og påfyll av disse som jeg tok for få år siden i forbindelse med reise.

Jeg føler meg ikke kvalifisert til å si imot myndighetene. ;)

Men influensavaksinen har jeg aldri tatt. Tror aldri jeg har hatt influensa ...

Tror i grunnen jeg tenker seg deg om dette. Ser så langt liten grunn til å trosse ekspertenes anbefalinger.

Annonse

ShitDiddelyDo

Tror i grunnen jeg tenker seg deg om dette. Ser så langt liten grunn til å trosse ekspertenes anbefalinger.

Jeg tror i hvert fall vi kan være sikre på at helsemyndighetene ikke vil oss vondt, men av debattene som raste på denne tiden i fjor skulle man nesten tro det. :)

Da er jeg langt mer skeptisk til fanatikere av Hans Von Helvete-typen.

Jeg synes nordmenn klager for mye. Først klaga vi over at vi ikke fikk vaksinen fort nok, og når den kom klaga vi over at den var livsfarlig. Etterpå klaga folk til og med over at pandemien ikke drepte så mange som de først anslo.

Det er greit å leve i Norge. Vi har ikke de helt store tingene å klage over. Men klage gjør vi lell. :)

Gjest Elextra

Jeg tror i hvert fall vi kan være sikre på at helsemyndighetene ikke vil oss vondt, men av debattene som raste på denne tiden i fjor skulle man nesten tro det. :)

Jeg synes nordmenn klager for mye. Først klaga vi over at vi ikke fikk vaksinen fort nok, og når den kom klaga vi over at den var livsfarlig. Etterpå klaga folk til og med over at pandemien ikke drepte så mange som de først anslo.

Det er greit å leve i Norge. Vi har ikke de helt store tingene å klage over. Men klage gjør vi lell. :)

Ja, evnen til å klage korrellerer vel med velferdsnivået ;).

Minner meg igjen om de norske pensjonistene jeg traff ved spanskekysten... *beveger meg ut på viddene*

Med vennlig hilsen

''Det med narkolepsi ble undersøkt og forkastet, leste jeg i avisen.

Av en eller annen "merkelig" årsak fikk det ikke de samme krigstypene som den originale historien!''

Akkurat, ja. Det hadde ikke jeg fått med meg, nei...

''Først klaga vi over at vi ikke fikk vaksinen fort nok, og når den kom klaga vi over at den var livsfarlig. Etterpå klaga folk til og med over at pandemien ikke drepte så mange som de først anslo.''

Haha - det var en grei oppsummering! :-)

Nåja, det er heldigvis de som risikerer en "lærepenge", og ikke de av oss som tar vaksinen.

Folk som ønsker å bli syke kan selvsagt få lov til det, så lenge de ikke smitter de som av diverse årsaker ikke kan ta vaksine selv.

Med vennlig hilsen

Hadde de hatt en vaksine mot influensaen i 1918 hadde bl.a. min bestemor og hennes tre søstre (alle under 5 år det året) sluppet å vokse opp uten mamma'n sin.

ShitDiddelyDo

Ja, evnen til å klage korrellerer vel med velferdsnivået ;).

Minner meg igjen om de norske pensjonistene jeg traff ved spanskekysten... *beveger meg ut på viddene*

Norske pensjonister som har rømt til utlandet fordi Norge er på nivå med Burma, og de er det en del av - jeg har også møtt dem, er morsomme på en litt tragisk måte :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...