Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• ShitDiddelyDo

16

• Holmes

7

• Mary Poppins

6

Mest aktive i denne tråden

''1) Nei, for svært svært få blir syke av vaksinen. Det er derfor den er godkjent.''

Godkjent uten bedre vitende vil jeg tørre påstå når ikke en gang produsenten av den går god for den.

''2) Ta det med FHI.''

Jeg får si som du pleier. Takk, det beviser bare at du ikke har noen dokumentasjon for dine løse påstander i denne diskusjonen.

Så lenge det er du som kommer med hysteriske påstander om hvor farlig vaksinen visstnok er, burde du jo kunne bevise og dokumentere dette.

''Du kan faktisk dø av en flis i fingern hvis du er max uheldig. ''

Nettopp - eller av vaksinen.

Men for de aller aller fleste er vaksinen et helt trygt valg, og mye bedre enn en omgang influensa.

''Nettopp - eller av vaksinen.''

Vel, nå sørger ikke jeg for å få flis i finger'n for å se om jeg dør eller overlever.

''Men for de aller aller fleste er vaksinen et helt trygt valg, og mye bedre enn en omgang influensa.''

Din subjektive oppfatning/mening er til liten nytte her. Men ta nå vaksinen, ta to om du vil.

''Nei, det blir som å finne én person som druknet fordi de hadde sikkerhetsbelte som satt fast, og så konkludere med at sikkerhetsbelter dreper.''

Sett Sopranos? Den noe dysfunksjonelle moren til hovedpersonen kjører nettopp denne leksjonen for sitt barnebarn (de døde brant opp fordi de hadde belte på seg). :)

:knegg:

Jeg burde kanskje begynne å se det?

Se Meldinger, forresten!

Med vennlig hilsen

Vel, nå sørger ikke jeg for å få flis i finger'n for å se om jeg dør eller overlever.

''Men for de aller aller fleste er vaksinen et helt trygt valg, og mye bedre enn en omgang influensa.''

Din subjektive oppfatning/mening er til liten nytte her. Men ta nå vaksinen, ta to om du vil.

1) Igjen er du usammenhengende.

2) Det er ikke en "subjektiv" mening.

Annonse

ShitDiddelyDo

Kjære deg vi kommer alle til å dø av et eller annet. Du kan faktisk dø av en flis i fingern hvis du er max uheldig. Det vi snakker om her er føler jeg er om det er riktig å drive salgskampanje i forhold til vaksinering uten å tenke på de som kan få alvorlige bivirkninger av det eller langtidsproblematikk i forhold til dette. Ønsker du å vaksinere deg mot influensa hvert år til du avgår med døden hvis du ikke er i en risikogruppe?

Ja, vi kommer alle til å dø av et eller annet, men jeg ser ingen grunn til å snakke mot vaksinasjoner av noe som redder liv når faren for bivirkninger er minimal.

Jeg tror heller ikke jeg kommer til å få bruk for stivkrampevaksina jeg har tatt, eller hepatittvaksinen jeg tok før en reise, men faren for å dra på meg dette er mindre med vaksinen enn faren for bivirkninger med. I hvert fall når jeg er i områder hvor hepatitt A er svært utbredt.

Nå har aldri jeg tatt den vanlige influensavaksinen, men dersom jeg hadde hatt mennesker i risikogruppen rundt meg, ville jeg tatt den, selv om du har helt rett i at også disse skal dø av noe uansett.

Nei, det blir som å finne én person som druknet fordi de hadde sikkerhetsbelte som satt fast, og så konkludere med at sikkerhetsbelter dreper.

Ja, selvsagt vil det være noen ytterst få som får seriøse bivirkninger fra vaksinen. Åpenbart, for alle medisiner, behandlinger, osv.

Det er dog et svært lite tall når man ser på hvor mange som IKKE dør på grunn av vaksinen.

Jeg håper du ikke får varige mén av den.

Ja, vi kommer alle til å dø av et eller annet, men jeg ser ingen grunn til å snakke mot vaksinasjoner av noe som redder liv når faren for bivirkninger er minimal.

Jeg tror heller ikke jeg kommer til å få bruk for stivkrampevaksina jeg har tatt, eller hepatittvaksinen jeg tok før en reise, men faren for å dra på meg dette er mindre med vaksinen enn faren for bivirkninger med. I hvert fall når jeg er i områder hvor hepatitt A er svært utbredt.

Nå har aldri jeg tatt den vanlige influensavaksinen, men dersom jeg hadde hatt mennesker i risikogruppen rundt meg, ville jeg tatt den, selv om du har helt rett i at også disse skal dø av noe uansett.

''men dersom jeg hadde hatt mennesker i risikogruppen rundt meg, ville jeg tatt den, selv om du har helt rett i at også disse skal dø av noe uansett.''

Er du ikke i arbeid eller på annen måte ute blant folr? På butikker, på postkontor, tar buss/tog/fly etc etc. Eller er det bare dine nærmeste som utgjør viktighet for deg i så måte om de tilhørte en risikogruppe?

Usammenhengende? Jeg vil vel da uten at du tar deg nær av det kunne påstå at du er litt "småskjør" i oppfattelsen.

Annonse

1) Igjen er du usammenhengende.

2) Det er ikke en "subjektiv" mening.

Usammenhengende? Jeg vil vel da uten at du tar deg nær av det kunne påstå at du er litt "småskjør" i oppfattelsen.

Det er definitivt din subjektive oppfatning selv om du laust påstår at det ikke er det.

ShitDiddelyDo

''men dersom jeg hadde hatt mennesker i risikogruppen rundt meg, ville jeg tatt den, selv om du har helt rett i at også disse skal dø av noe uansett.''

Er du ikke i arbeid eller på annen måte ute blant folr? På butikker, på postkontor, tar buss/tog/fly etc etc. Eller er det bare dine nærmeste som utgjør viktighet for deg i så måte om de tilhørte en risikogruppe?

Når jeg blir syk er jeg ordentlig pingle, så da kommer jeg til å holde senga - ute av stand til å smitte så mange.

Men det var et godt argument for å ta vaksinen.

Den eksisterer, men jeg er heldigvis ikke i noen risikogruppe for øyeblikket og velger derfor å ikke vaksinere meg i tråd med de anbefalinger som er gitt hittil i år.

''Den eksisterer, men jeg er heldigvis ikke i noen risikogruppe for øyeblikket og velger derfor å ikke vaksinere meg i tråd med de anbefalinger som er gitt hittil i år.''

Så hva er problemet ditt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...