Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når jeg blir syk er jeg ordentlig pingle, så da kommer jeg til å holde senga - ute av stand til å smitte så mange.

Men det var et godt argument for å ta vaksinen.

''Når jeg blir syk er jeg ordentlig pingle, så da kommer jeg til å holde senga - ute av stand til å smitte så mange.''

Dessverre er du smittebærer før du ligger der, for å si det sånn. Du bør vaksineres om du ønsker å beskytte andre mot noe du kanskje er bærer av.

Fortsetter under...

• Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• ShitDiddelyDo

16

• Holmes

7

• Mary Poppins

6

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo

''Når jeg blir syk er jeg ordentlig pingle, så da kommer jeg til å holde senga - ute av stand til å smitte så mange.''

Dessverre er du smittebærer før du ligger der, for å si det sånn. Du bør vaksineres om du ønsker å beskytte andre mot noe du kanskje er bærer av.

Det er mulig du har rett. Det er derfor jeg skrev at det er et godt argument for å ta vaksinen. Jeg aner jo ikke når man er smittebærer.

''Den eksisterer, men jeg er heldigvis ikke i noen risikogruppe for øyeblikket og velger derfor å ikke vaksinere meg i tråd med de anbefalinger som er gitt hittil i år.''

Så hva er problemet ditt?

AAAAAAAAh, jeg føler sarkasmen ose. I denne tråden er det at du ufarliggjør en influensavaksine og fremstiller det som om det er noe man bør ta om man ikke "ønsker" å være syk. Også synes jeg det er litt eklende at du håner de som får varige mén, alvorlige bivirkninger og pårørende av døde hvor årsaken er vaksine ved å påstå at å la seg vaksinere bare er å kjenne et "lite stikk".

Trodde du hadde fått med deg det. Men tiden du bruker på å svare kan tyde på at du ikke bruker nevneverdig tid på å lese det jeg skriver.

AAAAAAAAh, jeg føler sarkasmen ose. I denne tråden er det at du ufarliggjør en influensavaksine og fremstiller det som om det er noe man bør ta om man ikke "ønsker" å være syk. Også synes jeg det er litt eklende at du håner de som får varige mén, alvorlige bivirkninger og pårørende av døde hvor årsaken er vaksine ved å påstå at å la seg vaksinere bare er å kjenne et "lite stikk".

Trodde du hadde fått med deg det. Men tiden du bruker på å svare kan tyde på at du ikke bruker nevneverdig tid på å lese det jeg skriver.

''Også synes jeg det er litt eklende at du håner de som får varige mén, alvorlige bivirkninger og pårørende av døde hvor årsaken er vaksine ved å påstå at å la seg vaksinere bare er å kjenne et "lite stikk".''

Hva med de som dør eller får alvorlige lidelser på grunn av influensa? Selv om de var friske i utgangspunktet?

''Også synes jeg det er litt eklende at du håner de som får varige mén, alvorlige bivirkninger og pårørende av døde hvor årsaken er vaksine ved å påstå at å la seg vaksinere bare er å kjenne et "lite stikk".''

Hva med de som dør eller får alvorlige lidelser på grunn av influensa? Selv om de var friske i utgangspunktet?

''Hva med de som dør eller får alvorlige lidelser på grunn av influensa? Selv om de var friske i utgangspunktet?''

Føler du deg som en "profet" som kan redde forlk fra noe som kanskje-mulig-lite-trolig kommer til å inntreffe ved å anbefale alle å ta influensavaksine med et mulig tilsvarende utfall?

Annonse

''Hva med de som dør eller får alvorlige lidelser på grunn av influensa? Selv om de var friske i utgangspunktet?''

Føler du deg som en "profet" som kan redde forlk fra noe som kanskje-mulig-lite-trolig kommer til å inntreffe ved å anbefale alle å ta influensavaksine med et mulig tilsvarende utfall?

''Føler du deg som en "profet" som kan redde forlk fra noe som kanskje-mulig-lite-trolig kommer til å inntreffe ved å anbefale alle å ta influensavaksine med et mulig tilsvarende utfall?''

Nå er det du som fabler om bivirkninger fra vaksinen, på tross av at det er sjeldnere enn det jeg snakker om (som er høyst reelt).

Influensavaksine er totalt unødvendig for de aller aller fleste.

Jeg har gått mange år uten å ta den, men begynte med det da fastlegen min rådet meg til å gjøre det. Har dia1 og får et helt crazy blodsukker om jeg blir syk. Imidlertid har jeg hatt veldig lite influensa oppigjennom - så det er sørenmeg aldri godt å si.

Jeg hadde trolig "svineriet" i fjor, men ble ikke veldig syk av det.

Såh... Saken er at man kanskje ikke alltid vet hvor nødvendig det er. For meg er det better safe than sorry nå. Jeg har klart meg uten fordi jeg sjeldent er skikkelig syk, men jeg vet at jeg kan unngå det med større sikkerhet om jeg tar den.

Jeg tror i hvert fall vi kan være sikre på at helsemyndighetene ikke vil oss vondt, men av debattene som raste på denne tiden i fjor skulle man nesten tro det. :)

Da er jeg langt mer skeptisk til fanatikere av Hans Von Helvete-typen.

Jeg synes nordmenn klager for mye. Først klaga vi over at vi ikke fikk vaksinen fort nok, og når den kom klaga vi over at den var livsfarlig. Etterpå klaga folk til og med over at pandemien ikke drepte så mange som de først anslo.

Det er greit å leve i Norge. Vi har ikke de helt store tingene å klage over. Men klage gjør vi lell. :)

''Etterpå klaga folk til og med over at pandemien ikke drepte så mange som de først anslo.''

he he...

''Føler du deg som en "profet" som kan redde forlk fra noe som kanskje-mulig-lite-trolig kommer til å inntreffe ved å anbefale alle å ta influensavaksine med et mulig tilsvarende utfall?''

Nå er det du som fabler om bivirkninger fra vaksinen, på tross av at det er sjeldnere enn det jeg snakker om (som er høyst reelt).

''Nå er det du som fabler om bivirkninger fra vaksinen, på tross av at det er sjeldnere enn det jeg snakker om (som er høyst reelt).''

Igjen lause påstander jeg ikke gidder å bruke nevneverdig tid på. De fleste som dør av influensa har en underliggende sykdom. Noen vet kanskje ikke om denne sykdommen i likhet med de som ikke vet om hva de riskerer om de er friske og tar en vaksine som kan skade dem.Spørsmålet er hvorfor sistnevnte gruppe skal la seg vaksinere når det ikke anses nødvendig. Svaret ditt på det ser ut til å være noe i tråd med: Hvis du ikke ønsker noe fysisk ubehag en ukes tid om du kanskje, muligens bli rammet av en influensa, ta vaksinen. Og det synes jeg er et latterlig argument for å la seg vaksinere.

''Nå er det du som fabler om bivirkninger fra vaksinen, på tross av at det er sjeldnere enn det jeg snakker om (som er høyst reelt).''

Igjen lause påstander jeg ikke gidder å bruke nevneverdig tid på. De fleste som dør av influensa har en underliggende sykdom. Noen vet kanskje ikke om denne sykdommen i likhet med de som ikke vet om hva de riskerer om de er friske og tar en vaksine som kan skade dem.Spørsmålet er hvorfor sistnevnte gruppe skal la seg vaksinere når det ikke anses nødvendig. Svaret ditt på det ser ut til å være noe i tråd med: Hvis du ikke ønsker noe fysisk ubehag en ukes tid om du kanskje, muligens bli rammet av en influensa, ta vaksinen. Og det synes jeg er et latterlig argument for å la seg vaksinere.

Omtrent det samme som at folk forsikrer seg mot husbrann. Man gjør det selv om man ikke er garantert at alle hus brenner.

For øvrig håner du de som har dødd fra influensa, som er langt flere enn de som har fått bivirkninger av vaksinen.

Annonse

''Influensa idag er ikke dødelig for de aller aller fleste, og det kan ikke sammenliknes med hvor farlig det var å få det for 100år siden.''

Men det er jo blant annet fordi de som tilhører risikogruppene faktisk får vaksine. Ellers ville tallene sett ganske annerledes ut.

Og derfor bør "risikogruppene" ta vaksine. Vi andre kan la være.

Omtrent det samme som at folk forsikrer seg mot husbrann. Man gjør det selv om man ikke er garantert at alle hus brenner.

For øvrig håner du de som har dødd fra influensa, som er langt flere enn de som har fått bivirkninger av vaksinen.

''Omtrent det samme som at folk forsikrer seg mot husbrann.''

Nei, der er virkelig ikke "omtrent" det samme.

Og derfor bør "risikogruppene" ta vaksine. Vi andre kan la være.

Ser du noen som tvinger deg?

Selvsagt kan du la være. Du kan gjøre mange dumme ting. Helt fritt.

Dersom du ikke har en hang for å ligge med feber i et par uker, er det gjerne en god idé å vaksinere seg.

Men det er helt frivillig.

Gjest lauring

1) Folk flest har bedre ting å gjøre enn å være syke.

2) Selv for friske mennesker er det flere som vil bli alvorlig syke (og kanskje død) enn det er som får alvorlige bivirkninger av vaksinen.

''1) Folk flest har bedre ting å gjøre enn å være syke.''

Som å skrive sine 2-300 daglige innlegg på DOL?

''Omtrent det samme som at folk forsikrer seg mot husbrann. Man gjør det selv om man ikke er garantert at alle hus brenner.''

Dette er et valg man gjør uten å risikere helsa si, så et tåpelig argument selvfølgelig.

''For øvrig håner du de som har dødd fra influensa, som er langt flere enn de som har fått bivirkninger av vaksinen.''

Jeg er fristet til å spørre hvor jeg har gjort det, men ser jo at du nå er i ferd med å gå tom for god argumentasjon. Alt herfra og ut i en diskusjon med deg vil være gjentagelser og dårlige argumenter som det over her. Over og ut.....

''Omtrent det samme som at folk forsikrer seg mot husbrann. Man gjør det selv om man ikke er garantert at alle hus brenner.''

Dette er et valg man gjør uten å risikere helsa si, så et tåpelig argument selvfølgelig.

''For øvrig håner du de som har dødd fra influensa, som er langt flere enn de som har fått bivirkninger av vaksinen.''

Jeg er fristet til å spørre hvor jeg har gjort det, men ser jo at du nå er i ferd med å gå tom for god argumentasjon. Alt herfra og ut i en diskusjon med deg vil være gjentagelser og dårlige argumenter som det over her. Over og ut.....

''

Dette er et valg man gjør uten å risikere helsa si, så et tåpelig argument selvfølgelig.''

Både brann og vaksine er å "risikere helsa si".

Vaksine, derimot, er meget trygt i sammenligning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...