Gå til innhold

Xanor mot angst.

Gjest Stresset og urolig

Anbefalte innlegg

Gjest Stresset og urolig
Skrevet

Hei! Jeg har i den senere tid fått Xanor mot min angst. Jeg har fått dette en stund og har nå økt dose til 6 mg om dagen. Jeg har gitt min lege beskjed om dette, men hun har ikke journalført det. Jeg kommer til å gå tom nå til uka, og for å få nye ringte jeg her om dagen til legekontoret mitt for å avtale time. Jeg fikk da beskjed om at legen min var sykemeldt og at de ikke kunne skrive ut nye medisiner, siden hun ikke hadde journalført at jeg bruker 6 mg om dagen. Ifølge den tidligere doseringen min på 4 mg skulle jeg ha ny resept 2. november. Jeg skal nå reise bort denne uken for behandling, og har derfor ikke mulighet til å møte til time når hun er tilbake på jobb om 2 uker. Hvorfor er det sånn at psykiaterne på legekontoret ikke vil skrive ut resept? Jeg har lest mye om Xanor og hvor vanedannende det er, og er derfor veldig redd for de fysiske konsekvenser denne bråstoppen kan gi meg. Hva skal jeg gjøre? Har jeg noen som helst form for rettigheter når det kommer til dette? Jeg følte meg bare avvist og oversett når jeg ringte, men jeg tenker jo at dette er medisiner man skal vise stor forsiktighet både ved start og avslutting, og at det kan være direkte farlig å bare bråslutte...? Håper på snarlig svar.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Muligens kan du få noe Sobril for å unngå abstinenser. 15 mg x 3 er nok.

Det er meget beklagelig at du har kommet opp i de problemer det medfører å bruke Xanor.

Skrevet

Du bør snarest bestille en Øyeblikkelig Hjelp-time hos en lege som vikarierer for fastlegen din, og forklare situasjonen.

Skrevet

Muligens kan du få noe Sobril for å unngå abstinenser. 15 mg x 3 er nok.

Det er meget beklagelig at du har kommet opp i de problemer det medfører å bruke Xanor.

Ettersom 6 mg Xanor er ekvalent med 120 mg Valium og 240 mg Sobril, kommer ikke en døgndose på 45 mg Sobril til å hjelpe trådstarter noe som helst.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ettersom 6 mg Xanor er ekvalent med 120 mg Valium og 240 mg Sobril, kommer ikke en døgndose på 45 mg Sobril til å hjelpe trådstarter noe som helst.

Det er ikke korrekt. Sobril 45 mg per døgn er nok til å "mette" alle reseptorer og hindre fysiske abstinenssymptomer.

Skrevet

Det er ikke korrekt. Sobril 45 mg per døgn er nok til å "mette" alle reseptorer og hindre fysiske abstinenssymptomer.

Ja, kanskje i teorien. Kroppen min har skreket av abstinens på 45 mg sobril.

Skrevet

Jeg mener ikke å kverulere med deg, men svaret jeg ga trådstarter har bakgrunn i denne artikkelen, hvor det er et kapittel om seponering av Xanor:

http://www.benzo.org.uk/manual/bzsched.htm

Denne Dr. Ashton har forsket mye på dette, og det virker seriøst for meg.

Hva slags mening har du om denne artikkelen som lege?

Ettersom du sa til meg at det var feil antar jeg at du kan henvise til annen dokumentasjon.

Med all respekt, for jeg er selv hverken lege eller farmasøyt, men lurer såklart på hva slags erfaring du har gjennom yrket ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...