Gå til innhold

NHD-hva kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært uten medisiner i 5 måneder fordi psykologen sa jeg burde være uten ei stund og nå vil de avslutte behandlingen fordi den ikke hjelper meg. Har merket at medisiner er bedre enn samtaler hos DPS, men den medisinen psykiateren på DPS mener kan hjelpe meg er sarotex og en av bivirkningene med den er vektøkning. Jeg sliter nok med vekta som det er og vil helst bruke noe som ikke har den bivirkningen. Har forsøkt cipralex, remeron-s, zoloft, fluanxol, orfiril, og fluanxol depot som stemningsstabiliserende og det var kun orfirilen jeg reagerte positivt på, men den har varseltrekant og jeg turte ikke bruke den da jeg ikke vil være farlig i trafikken. Truxal får jeg mot angst og uten at den hjelper. Mot søvnproblemer har jeg forsøkt remeron-s, truxal, nozinan, tolvon, imovane og nå tolvon igjen. Har forøvrig EUPF ifølge DPS noe jeg er litt skeptisk til siden jeg reagerte så positivt på orfirilen og ikke AD. Har brukt seroquel mot tankekjør, men jeg la ganske mye på meg av den og. 1. Kan en bruke orfiril når en kjører bil med tanke på varseltrekanten? 2. Hvilke medisin kan jeg ha nytte av som stemninsstabiliserende som jeg ikke har prøvd og som ikke har vektøkning som bivirkning? 3. Hvilke medisin kan dempe angsten i perioder og som jeg kan kjøre med? 4. Hva kan hjelpe mot tankekjør (vonde minner og tanker jeg ikke har hatt på flere år er kommet tilbake med full styrke)? Håper inderlig på svar som jeg kan ta opp med fastlegen min da jeg merker dette sliter på kreftene mine. På forhånd takk:)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Kan en bruke orfiril når en kjører bil med tanke på varseltrekanten?

S: Opp til 500 mg er uproblematisk.

2. Hvilke medisin kan jeg ha nytte av som stemninsstabiliserende som jeg ikke har prøvd og som ikke har vektøkning som bivirkning?

S: Lamictal.

3. Hvilke medisin kan dempe angsten i perioder og som jeg kan kjøre med?

S: Wellbutrin er verdt å forsøke.

4. Hva kan hjelpe mot tankekjør (vonde minner og tanker jeg ikke har hatt på flere år er kommet tilbake med full styrke)?

S: Et eller annet antipsykotikum som ikke gør deg trøtt.

Skrevet

Jeg glemte å skrive det, men lamictal er og forsøkt uten at den hadde effekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...