Gå til innhold

Wellbutrin oppstart, angst og uro vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må konsentere meg for å ikke hyperventilere. Har det ikke bra nå. Vurderer å slutte å ta hvis jeg må ha det sånn.

Gjest det er vanlig
Skrevet

Jeg synes du skal prøve å holde ut. Det er visst helt vanlig. Hvor lenge er det siden du begynte?

Skrevet

Jeg synes du skal prøve å holde ut. Det er visst helt vanlig. Hvor lenge er det siden du begynte?

Hei!

Jeg begynte på torsdag. Vil dette vare i tilsammen to uker så holder jeg ikke ut.

Gjest det er vanlig
Skrevet

Hei!

Jeg begynte på torsdag. Vil dette vare i tilsammen to uker så holder jeg ikke ut.

Tror ikke det trenger å vare så lenge. Men om det blir for vanskelig så kanskje du kan få litt sobril i denne oppstartsfasen. Snakk med legen din om det heller enn å gi opp forsøket. Er det depresjon du fortrinnsvis lider av?

Skrevet

Tror ikke det trenger å vare så lenge. Men om det blir for vanskelig så kanskje du kan få litt sobril i denne oppstartsfasen. Snakk med legen din om det heller enn å gi opp forsøket. Er det depresjon du fortrinnsvis lider av?

Mest angst.

Gjest det er vanlig
Skrevet

Mest angst.

Ikke noe kjekt i starten. Men det trenger ikke bli ille. Selv har jeg akkurat begynt på zoloft, og ventet meg angst og det som verre er. Man er jo veldig sårbar når en går til det skrittet å begynne med en medisin.

Jeg er mest redd for at det ikke skal ha noen virkning..

Antar du har vært gjennom mange andre AD også da, for wellbutrin er vel ikke det vanligste å prøve til angstbehandling.

Skrevet

Ikke noe kjekt i starten. Men det trenger ikke bli ille. Selv har jeg akkurat begynt på zoloft, og ventet meg angst og det som verre er. Man er jo veldig sårbar når en går til det skrittet å begynne med en medisin.

Jeg er mest redd for at det ikke skal ha noen virkning..

Antar du har vært gjennom mange andre AD også da, for wellbutrin er vel ikke det vanligste å prøve til angstbehandling.

'Antar du har vært gjennom mange andre AD også da, for wellbutrin er vel ikke det vanligste å prøve til angstbehandling.'

Har forsøkt alle SSRI som finnes, noe som er kravet for å forsøke Wellbutrin.

Gjest det er vanlig
Skrevet

'Antar du har vært gjennom mange andre AD også da, for wellbutrin er vel ikke det vanligste å prøve til angstbehandling.'

Fullt så strengt at en må ha prøvd dem alle er det nok ikke, men det var trist å høre. Det er kjipt når en må gå gjennom mange medisiner uten virkning. Da tror jeg et tillegg med noe benzo i oppstartsukene ville vært bra for deg. Kanskje er nettopp wellbutrin medisinen for deg. Mange som blir hjulpet av den.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du må ha prøvd en-1- SSRI eller SNRI før du kan få Wellbutrin på blå resept.

Ja, det er en del som får litt ekstra uro i oppstartfasen.

Skrevet

Fullt så strengt at en må ha prøvd dem alle er det nok ikke, men det var trist å høre. Det er kjipt når en må gå gjennom mange medisiner uten virkning. Da tror jeg et tillegg med noe benzo i oppstartsukene ville vært bra for deg. Kanskje er nettopp wellbutrin medisinen for deg. Mange som blir hjulpet av den.

Takk. Vet ikke om jeg gidder å forsøke å få benzo. Legene er hysteriske når det gjelder det.

Gjest det er vanlig
Skrevet

Takk. Vet ikke om jeg gidder å forsøke å få benzo. Legene er hysteriske når det gjelder det.

Ja, det er de kanskje. Men det er veldig vanlig å få benzo nettopp i denne fasen, for leger flest vet at oppstarten kan være tøff. Så blir det ille, er dette en forespørsel som er vanlig. Man kan planlegge hvor lenge og hvor mye. Mitt råd er at du heller gjør det enn å gi opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...