Gå til innhold

Bipolar

Anbefalte innlegg

Gjest Grete12
Skrevet

Hei! Jeg stilte en del spørsmål her tidligere ang bipolar, og hvorvidt jeg kanskje kunne være det, noe jeg fikk forklart at ikke var mulig om ingen rundt meg hadde mistanker om at noe var galt. Hvis noen kjenner seg igjen og lurer så er det faktisk mulig. Jeg turte til slutt å oppsøke hjelp og har fått diagnosen bipolar 2, rc. Nå til spørsmålene mine... Kan jeg fungere godt med denne diagnosen uten medisiner?? Kan noen gi meg råd for hvilke nettsider eller annen info jeg kan bli klok på. Det er forskning som sier at kosthold og vitamintilskudd kan være til god hjelp. Er det noen som har prøvd eller har noe å anbefale?? Evt hvis medisinering, finnes det noe en kan ta ved behov som ikke er forebyggende og må tas hver dag? Jeg er takknemlig for all info på området da jeg virkelig ikke ønsker medisiniering. I hvertfall ikke på dette tidspunktet i livet. Takk!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan jeg fungere godt med denne diagnosen uten medisiner?

S: Ja, på samme måten som du _kan_ greie deg gjennom vinteren uten krasj med sommerdekk.

Det er forskning som sier at kosthold og vitamintilskudd kan være til god hjelp.

S: Det er ingen holdepunkter for at det virker.

Evt hvis medisinering, finnes det noe en kan ta ved behov som ikke er forebyggende og må tas hver dag?

S: Det er bedre enn ingenting. En kan vente med å starte med medisin til en får neste sykdomsepisode. Da vil en tilbringe en større del av livet som syk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...