Gå til innhold

NHD - reaksjon etter seponering av med.

Anbefalte innlegg

Gjest Med mulig feil diagnose
Skrevet

Jeg begynte for ca 7 år siden på medisiner og startet med Efexor og Zeldox på likt. Fra første dag på denne medisinen sluttet jeg å sove. Lysvåken hele tiden og nesten litt hyper i kroppen når jeg la meg om kvelden. Legene mente årsaken til manglende søvn var Efexor. Jeg fikk da tolvon for søvn noe jeg har brukt til i våres. Da seponerte jeg den grunnet ekstrem apetitt. Siden har jeg brukt Zopiclone og sobril avvekslende og det ble fort for store doser.

I begynnelsen av august seponerte jeg Zeldox. Dette var planlagt og jeg har gradvis trappet ned frem til da, Samtidig reduserte jeg dosering av tegretol fra 600 mg pr dag til 400. Fikk epilepsi av Efexoren, derfor tegretol.

Fra ca midten av august skjedde det noe jeg ikke forstår. Jeg begynte å bli trøtt. Først om morgenen. Har de siste årene våknet lysvåken grytidlig fordi medisinen har gått ut av systemet. Så gradvis har jeg blitt trøtt om kvelden også. Nå er det plutelig godt å gå å legge seg igjen. Siden oppstart med har jeg bare vært urolig i kroppen når jeg har lagt meg og lysvåken. Helt til medisinen har virket og det ble svart. Nå legger jeg meg og koser meg under dyna, blir trøttere og sovner. Uten sovemediner i det hele tatt.

Så da lurer jeg på hvordan dette henger sammen. Efexor bruker jeg fremdeles i samme dose som tidligere 225 mg.

Har et tileggsspørsmål: Siden det har vært Efexor som både har tatt fra meg søvnen og gitt meg epilepsi lurer jeg på et evt alternativ. Det må ikke være med som kommer i konflikt med førerkortforskriften. Efexor har utover disse bivirkningene fungert godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...