Gå til innhold

Graviditet

Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei. Jeg hadde sex for første gang lørdag for en uke siden.. Jeg og kjæresten min prøvde flere ganger siden det gjorde så meget vondt første gangen. Men han kom ikke i det hele tatt.. Det samme skjedde dag etter dag, men nå kom han..MEN ikke i meg. Han trakk seg alltid ut.. ca. 30-40 sekunder før han kom. Vi brukte ikke kondomer og jeg gikk ikke på P-piller.. Så jeg vil vite hvor stor sjangsen er for at jeg faktisk er/blir gravid? I dag er det 12.okt, jeg venter til 14.-18. for å se om jeg får menstruasjon.. Men vær så snill å fortell meg hvor stor er sjangsen.... jeg har allerede vært hos en lege, men det eneste hun sa var at " det er ikke en sikker måte... vi vet ikke. "

Gjest verinoca
Skrevet

Uansett om sjansen er 90% eller 10% sikker for at du blir gravid, kan jo ikke du vite om du er en av disse...

Hvis du ikke fikk abortpille da du var hos legen kan du kun vente og se, om mensen kommer. Gjør den ikke det, tar du en test, Og er den positiv så må du til legen igjen.

Sist men ikke minst - du skjønner sikkert nå hvorfor dere bør bruke prevensjon. Det er vel ikke verdt det å gå kronisk rundt og lure på om en gravid. Abortpiller kan være en ekkel løsning, jeg fikk skikkelig spysjuke den ene gangen jeg prøvde det.

Skrevet

Det er ingen sikker måte å vite dette på, dessverre.

Det kan se ut til at du også har hatt sex i de tiden det er vanlig å ha eggløsning med en "normal" menssyklus

En kjempestor feil er at folk faktisk tror at det å trekke seg ut for mannen er en sikker prevensjon. Det er IKKE det. LENGE før mannen får utløsning kan han gi fra seg en væske, blank gjerne, som er en form for smøring...denne kan inneholde sædceller. Altså er det ikke en sikker prevensjonsmetode

Hvis vi har en bra og stabil menstruasjonssyklus så kan vi satse på sikre og usikre perioder i løpet av måneden, og dette kan gå bra lenge. Men dette er heller ikke noen sikker løsning

Slike måter bør ikke brukes dersom en er minste engstelig for å bli gravid. Enkelt og greit

Du kunne tatt en "abortpille". Disse pillene en tar rett etter samleie hvis en er redd for å ha kunnet bli gravid. Men disse skal tas rett etterpå så det er for sent i ditt tilfelle

Dere må vurdere et effektivt prev.middel for fremtiden. Kondom, p.piller, p.plaster ol

For nå...må dere bare vente og se om mensen kommer, det er ingen ting annet du kan gjøre, akkurat som legen din sa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...