Gå til innhold

Lære seg å legge vekk jobben

Anbefalte innlegg

Gjest streber
Skrevet

Jeg har en jobb med mye ansvar, og hvor mye uforutsett skjer.

Trives egentlig godt, det er en utfordrende og spennende jobb, hvor jeg får brukt både utdannelsen min og erfaringer. Har jobbet med dette i ca 10 år.

I tillegg har jeg gode arbeidskolleger som jeg er veldig glad i. Mye humør og humor.

Saken er at jeg klarer ikke å legge bort tankene på problemer på jobb, når jeg kommer hjem. Det maler og maler i hode, og kan også til tider gå utover nattesøvn. Mye bekymring, og i tillegg tar jeg på meg mye ansvar for ting som ikke går som det skal, selv om det ikke direkte er min feil.

Finnes det noen metode for å lære seg å la være å tenke på jobb når jeg har fri? Ønsker meg en bryter som kan slåes av når jeg går fra jobben.

Eller må jeg skaffe meg et arbeide uten ansvar (og som antakelig vil ha dårligere lønn og mindre spennende arb.oppgaver..)

Blir så sliten av å ikke kunne legge vekk jobben.

Er ca 40 år og hunkjønn, om det har noe med saken å gjøre :)

Gjest streber
Skrevet

Lest om "Flink Pike Syndrom"?

Med vennlig hilsen

Ja, det ante meg at det feilte meg noe slikt.. ;-)

Hvordan bli frisk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...