Gå til innhold

Seponering med problemer

Anbefalte innlegg

Gjest svimmelet
Skrevet

Jeg har i samråd med psykiater begynt på nedtrapping av cipralex. Har brukt 20 mg i snart to år. Psykiateren anbefalte å gå ned til 10 mg, så skulle vi snakkes om videre nedtrapping om 4 uker. Det har nå gådd to uker og jeg har hatt mye vondt i hodet, er svimmel og ør og ikke helt i form. Bedre ble det ikke av at jeg har glemt helt å ta medisin de siste 2-3 dagene. Nå har jeg kraftig pannehodepine og alt gynger når jeg går. Hodepinetabletter fungerer ikke. Jeg har selvsagt inntatt min daglige dose nå og håper på bedring. Hvor lenge kan det gå før jeg blir bedre? Dette er rett og slett for jævlig....

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Min klare anbefaling er nedtrapping med 25% (5 mg) per måned.

Gjest svimmelet
Skrevet

Min klare anbefaling er nedtrapping med 25% (5 mg) per måned.

Hvorfor får man ikke samme anbefalingen hos alle?

Skulle tro overlegen på en psykiatrisk klinikk viste bedre.. Idag har jeg tatt full dose. Kanskje dumt av meg, men hodepinen og de ubehagelige strømstøtene som har gådd igjennom hodet mitt siste dagene har vært veldig ubehagelige.

Gjest seponeringsbesvær
Skrevet

Hvorfor får man ikke samme anbefalingen hos alle?

Skulle tro overlegen på en psykiatrisk klinikk viste bedre.. Idag har jeg tatt full dose. Kanskje dumt av meg, men hodepinen og de ubehagelige strømstøtene som har gådd igjennom hodet mitt siste dagene har vært veldig ubehagelige.

Det var nok ikke heldig at du har vært uten i noen dager. Nå kan du jo starte på nytt med 15 mg den neste måneden, og passe godt på at du får tatt medisinen hver dag.

Gjest svimmelet
Skrevet

Det var nok ikke heldig at du har vært uten i noen dager. Nå kan du jo starte på nytt med 15 mg den neste måneden, og passe godt på at du får tatt medisinen hver dag.

Ja sant nok. Jeg tenkte vel at siden jeg skulle slutte likevel skulle det gå greit å slurve litt med medisinen i ny og ne. Nå skal jeg skjerpe meg å ta 15 mg i fast tid som jeg pleier. Og bruke god tid på deponeringen videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...