Gjest svimmelet Skrevet 12. oktober 2010 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg har i samråd med psykiater begynt på nedtrapping av cipralex. Har brukt 20 mg i snart to år. Psykiateren anbefalte å gå ned til 10 mg, så skulle vi snakkes om videre nedtrapping om 4 uker. Det har nå gådd to uker og jeg har hatt mye vondt i hodet, er svimmel og ør og ikke helt i form. Bedre ble det ikke av at jeg har glemt helt å ta medisin de siste 2-3 dagene. Nå har jeg kraftig pannehodepine og alt gynger når jeg går. Hodepinetabletter fungerer ikke. Jeg har selvsagt inntatt min daglige dose nå og håper på bedring. Hvor lenge kan det gå før jeg blir bedre? Dette er rett og slett for jævlig.... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. oktober 2010 Skrevet 12. oktober 2010 Min klare anbefaling er nedtrapping med 25% (5 mg) per måned. 0 Siter
Gjest svimmelet Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Min klare anbefaling er nedtrapping med 25% (5 mg) per måned. Hvorfor får man ikke samme anbefalingen hos alle? Skulle tro overlegen på en psykiatrisk klinikk viste bedre.. Idag har jeg tatt full dose. Kanskje dumt av meg, men hodepinen og de ubehagelige strømstøtene som har gådd igjennom hodet mitt siste dagene har vært veldig ubehagelige. 0 Siter
Gjest seponeringsbesvær Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Hvorfor får man ikke samme anbefalingen hos alle? Skulle tro overlegen på en psykiatrisk klinikk viste bedre.. Idag har jeg tatt full dose. Kanskje dumt av meg, men hodepinen og de ubehagelige strømstøtene som har gådd igjennom hodet mitt siste dagene har vært veldig ubehagelige. Det var nok ikke heldig at du har vært uten i noen dager. Nå kan du jo starte på nytt med 15 mg den neste måneden, og passe godt på at du får tatt medisinen hver dag. 0 Siter
Gjest svimmelet Skrevet 13. oktober 2010 Skrevet 13. oktober 2010 Det var nok ikke heldig at du har vært uten i noen dager. Nå kan du jo starte på nytt med 15 mg den neste måneden, og passe godt på at du får tatt medisinen hver dag. Ja sant nok. Jeg tenkte vel at siden jeg skulle slutte likevel skulle det gå greit å slurve litt med medisinen i ny og ne. Nå skal jeg skjerpe meg å ta 15 mg i fast tid som jeg pleier. Og bruke god tid på deponeringen videre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.