Gå til innhold

Sosial angst - begynt seponering uten kontakt med lege

Anbefalte innlegg

Gjest Annonymgutt
Skrevet

Hei! Jeg er en gutt som har gått på 10mg cipralex og 2x200mg lamictal i omlag 4 år nå. Jeg sliter med sosial angst og depresjoner. Jeg har nylig byttet fastlege grunnet flytting og tør ikke å kontakte han/henne for å fornye resept på mine medisiner pga. min lidelse. Jeg har de siste 3 ukene delvis sluttet å ta medisinene fordi jeg begynner å bli tom. Har sovet veldig uregelmessig disse ukene - og lurer på om det er farlig å slutte brått med de overnevnte medisinene? Jeg er også veldig deprimert om dagen.. Jeg har også falt bakpå på skolen - og ser ikke helt lyset i enden av tunnelen nå. Er det mulig å sende mail til min nye fastlege for å få tilsendt resept uten å ha vært i konsultasjon med han/henne?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Slik ikke-planlagt seponering er ikke bra.

Du kan sende mail eller vanlig brev til fastlegen og forklare hvordan dette er. Sørg også fo rat journalen fra den forrige fastlegen blir oversendt.

Leger forstår disse problemene med sosial angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...