Gå til innhold

Palliativ behandling og psyken - noen kommentar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kreftlegen min spør jevnlig om jeg ikke trenger resept på vival. Jeg får palliativ behandling. For psyken går jeg på 10 mg cipralex, da jeg har vært deprimert.

Jeg har barn. Vival vil påvirke kontaktbarheten min, vil den ikke? Den virker sløvende?

Jeg føler ikke selv at jeg har problemer med angst, men det er jo mulig at jeg virker angstfull når jeg diskuterer hvor dårlig det egentlig går med sykdommen.

Det er klart situasjonen er knalltøff, så jeg føler jeg må "stå i mot" når han tilbyr. Det hadde sikkert vært _deilig_ å la seg sløve bort, men jeg føler meg forpliktet til å være her med hodet også.

Bør jeg ta i mot?

Skrevet

Du trenger ikke. Vival virker sløvende, spesielt hvis du ikke har høy angst.

Skrevet

Jeg blir ikke sløv av vival. Heller aldri blitt. Noe trett kan man bli. Tror ikke barnet ditt vil merke det.

Skrevet

Palliativ behandling i forhold til din problemstilling tror jeg ingen av oss på forumet med mindre de er i lignende situasjon har noen forutsetning for å besvare .

Hvis noen kan gi et svar her bør det være NHD på generelt grunnlag. Bruker selv medisiner som vival, men har som sagt ikke noe forutsetning for å besvare ditt spørsmål.

Håper du finner "svar" enten her eller hos din lege.

Gjest krekling
Skrevet

Ja, jeg mener at du bør ta imot all den smertelindring, du kan få, på den måten vil du kunne ha mer overskudd til å konsentrere deg om barna dine og ikke bruke unødvendige krefter til å takle smerter.

Din situasjon er vanskelig og det er ikke mulig for andre å sette seg inn i hvilke utfordringer, du møter i hverdagen, men du trenger ikke å '' må "stå i mot" når han tilbyr.''

Jeg leste for noen år siden Smerteboken av Stein Husebø og jeg mener at han skrev at milde beroligende medikamenter kan være en hjelp til å takle smerter. Dessverre har jeg mistet boken, jeg skal kjøpe den igjen.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=55109&rom=MP

Jeg ønsker deg alt godt. Vennlig hilsen

Skrevet

Ja, jeg mener at du bør ta imot all den smertelindring, du kan få, på den måten vil du kunne ha mer overskudd til å konsentrere deg om barna dine og ikke bruke unødvendige krefter til å takle smerter.

Din situasjon er vanskelig og det er ikke mulig for andre å sette seg inn i hvilke utfordringer, du møter i hverdagen, men du trenger ikke å '' må "stå i mot" når han tilbyr.''

Jeg leste for noen år siden Smerteboken av Stein Husebø og jeg mener at han skrev at milde beroligende medikamenter kan være en hjelp til å takle smerter. Dessverre har jeg mistet boken, jeg skal kjøpe den igjen.

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=55109&rom=MP

Jeg ønsker deg alt godt. Vennlig hilsen

Tusen takk for svar og boktips! :)

Skrevet

Palliativ behandling i forhold til din problemstilling tror jeg ingen av oss på forumet med mindre de er i lignende situasjon har noen forutsetning for å besvare .

Hvis noen kan gi et svar her bør det være NHD på generelt grunnlag. Bruker selv medisiner som vival, men har som sagt ikke noe forutsetning for å besvare ditt spørsmål.

Håper du finner "svar" enten her eller hos din lege.

Tusen takk for vennlig svar! :)

Skrevet

Jeg blir ikke sløv av vival. Heller aldri blitt. Noe trett kan man bli. Tror ikke barnet ditt vil merke det.

Tusen takk for svar! :)

Skrevet

Du trenger ikke. Vival virker sløvende, spesielt hvis du ikke har høy angst.

Tusen takk for svar! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...