Gå til innhold

Glad i terapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å være glad i terapi/samtaler med terapeut, eller er det motsatt?

Jeg syns det er veldig ålreit...

Kan det ha en sammenheng med at jeg ikke helt klarer å gi slipp på å spørre om ting her inne?

Nå har jeg fått et et opplegg med en behandler, da... veldig ålreit, jeg syns... virker lovende! Men... føler jo fortsatt at vedkommende syns jeg er latterlig, og til dels er "ute etter meg"... han sa det ville bli spennende å fortsette "med meg", men jeg klarer selvsagt å tolke det som et hån... han mente jo at jeg syns det "spennende" å gå i terapi, og at det var tåpelig eller helt feil...

Gjest Moderator
Skrevet

du gjør det fordi du må ha oppmerksomhet

Se kommentaren jeg skrev til deg lenger nede på siden.

Gjest tripple
Skrevet

Jeg har gått i terapi og fant det både interessant, lærerikt og ikke minst var det en lettelse å kunne snakke med en tredjeperson å få "tømt seg", få hjelp til å sortere for så å finne veien videre.

Skrevet

Jeg har gått i terapi og fant det både interessant, lærerikt og ikke minst var det en lettelse å kunne snakke med en tredjeperson å få "tømt seg", få hjelp til å sortere for så å finne veien videre.

Det syns jeg og... men virker som jeg ikke "får nok", akkurat som jeg heller ikke får nok av mat og drikke...

Gjest tripple
Skrevet

Det syns jeg og... men virker som jeg ikke "får nok", akkurat som jeg heller ikke får nok av mat og drikke...

Slike "oppheng/avhengighetsforhold" kan skyldes mangel på noe annet som tilfredstiller i livet. Hvordan det er for akkurat deg aner jeg ikke noe om :)

Skrevet

Slike "oppheng/avhengighetsforhold" kan skyldes mangel på noe annet som tilfredstiller i livet. Hvordan det er for akkurat deg aner jeg ikke noe om :)

Aner ikke jeg heller. Er jo rimelig isolert, men godt mulig det sånn jeg vil ha det. Jeg savner vel mest det å være flink/best i noe, muligens.

Skrevet

Så bra at du har fått en behandling du liker, hvis jeg tolker deg rett.

Jeg tror det er veldig vanlig å være glad i terapi. Det er jo som regel noen som vil deg ditt beste.

Skrevet

Jeg har aldri gått i terapi, men jeg tror jeg kunne elsket det. Et eget klokt menneske som får betalt for å konsentrere seg om bare meg, meg, meg og mitt patetiske lille liv. En herrlig tanke!;)

Men nå har jeg ikke de helt store problemene å jobbe med, så jeg antar at det ikke er bare kos for de som har det.

Skrevet

Jeg har aldri gått i terapi, men jeg tror jeg kunne elsket det. Et eget klokt menneske som får betalt for å konsentrere seg om bare meg, meg, meg og mitt patetiske lille liv. En herrlig tanke!;)

Men nå har jeg ikke de helt store problemene å jobbe med, så jeg antar at det ikke er bare kos for de som har det.

Kan du ikke bare finne på noen problemer og få deg en psykolog du også? :-)

Skrevet

Kan du ikke bare finne på noen problemer og få deg en psykolog du også? :-)

Jo, kanskje det. Hvis man driver og finner på problemer for å få gå hos psykolog har man vel egentlig et problem? Det kan gå det?

Skrevet

Jo, kanskje det. Hvis man driver og finner på problemer for å få gå hos psykolog har man vel egentlig et problem? Det kan gå det?

Det syns jeg absolutt.

Skrevet

Så bra at du har fått en behandling du liker, hvis jeg tolker deg rett.

Jeg tror det er veldig vanlig å være glad i terapi. Det er jo som regel noen som vil deg ditt beste.

Ja, du tolker meg rett. =) Har byttet behandler. Han nye virker mye mer interessert... skal få timer jevnlig fremover, noe jeg ikke har hatt på flere år...

Du har sikkert rett i det. Det er jo fint å bli møtt med respekt for ting man skammer seg over. For ofte er det vel sånn... man er jo som oftest redd for å snakke om tingene. Det er i alle fall vanskelig å prate om det IRL, veldig ofte. Tyder kanskje på at man er kommet til rette person også, en som forstår deg.

Virket som han ville jobbe med tillit til andre mennesker, førstkommende han som terapeut... det høres fornuftig ut det.

Han hadde en bra forklaring til meg på dette med vrangforestillinger, og... nå er jeg sikker på at det er vrangforestillinger jeg lider av.

Jeg er optimistisk. Var bra dette hendte meg.

Skrevet

Ja, du tolker meg rett. =) Har byttet behandler. Han nye virker mye mer interessert... skal få timer jevnlig fremover, noe jeg ikke har hatt på flere år...

Du har sikkert rett i det. Det er jo fint å bli møtt med respekt for ting man skammer seg over. For ofte er det vel sånn... man er jo som oftest redd for å snakke om tingene. Det er i alle fall vanskelig å prate om det IRL, veldig ofte. Tyder kanskje på at man er kommet til rette person også, en som forstår deg.

Virket som han ville jobbe med tillit til andre mennesker, førstkommende han som terapeut... det høres fornuftig ut det.

Han hadde en bra forklaring til meg på dette med vrangforestillinger, og... nå er jeg sikker på at det er vrangforestillinger jeg lider av.

Jeg er optimistisk. Var bra dette hendte meg.

Godt å høre:-)

Håper du ikke oppgir studiene helt, da. Men skjønner hvis det blir mye i perioder.

Gjest tripple
Skrevet

Aner ikke jeg heller. Er jo rimelig isolert, men godt mulig det sånn jeg vil ha det. Jeg savner vel mest det å være flink/best i noe, muligens.

Jeg skjønner. Håper det kommer mye godt ut av terapien. Lykke til videre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...