Gå til innhold

Vil gi 100000 kr til Siv Jensen hvis hun reiser

Anbefalte innlegg

Gjest liker dette

''Ikke alle vil integreres..''

Det avhenger av hva man mener med "integrasjon".

De aller fleste blir integrert (fungerer i samfunnet, jobber, osv.) men en god del vil ikke assimileres (altså, spise brunost mens man går på ski).

Med vennlig hilsen

Du skulle vite bedre. Integrering har ikke noe med brunost å gjøre. Det er meange som ikke vil integreres. De ser ned på oss nordmenn og kaller oss skitne, urene osv. Hvorfor vil de være her da ?

Fortsetter under...

• Svar 289
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

120

• trollemor;o)

17

• Mandolaika

10

• Colette

8

Mest aktive i denne tråden

Du skulle vite bedre. Integrering har ikke noe med brunost å gjøre. Det er meange som ikke vil integreres. De ser ned på oss nordmenn og kaller oss skitne, urene osv. Hvorfor vil de være her da ?

''Du skulle vite bedre. Integrering har ikke noe med brunost å gjøre.''

Det er det jeg skrev, ja. Flott.

''Det er meange som ikke vil integreres.''

Det er det sikkert - det er en "pris" vi betaler for å bo i et demokrati med ytringsfrihet - folk har valget. Heldigvis.

''De ser ned på oss nordmenn og kaller oss skitne, urene osv. Hvorfor vil de være her da ?''

Tja - mange i Frp ser ned på innvandrere. Hvorfor vil frp'ere være her da?

Gjest liker dette

''Du skulle vite bedre. Integrering har ikke noe med brunost å gjøre.''

Det er det jeg skrev, ja. Flott.

''Det er meange som ikke vil integreres.''

Det er det sikkert - det er en "pris" vi betaler for å bo i et demokrati med ytringsfrihet - folk har valget. Heldigvis.

''De ser ned på oss nordmenn og kaller oss skitne, urene osv. Hvorfor vil de være her da ?''

Tja - mange i Frp ser ned på innvandrere. Hvorfor vil frp'ere være her da?

Er det mulig? Vl kanskje tro de fleste innvadrere som er her i landet er her av fri vilje. Da synes jeg de skal integreres i det norske samfunnet, og ikke se ned på folk i det landet de kommer. Det blir bare for dumt det du sier om Frp her. Du har tydeligvis ikke noe å komme med.

Er det mulig? Vl kanskje tro de fleste innvadrere som er her i landet er her av fri vilje. Da synes jeg de skal integreres i det norske samfunnet, og ikke se ned på folk i det landet de kommer. Det blir bare for dumt det du sier om Frp her. Du har tydeligvis ikke noe å komme med.

''Er det mulig? Vl kanskje tro de fleste innvadrere som er her i landet er her av fri vilje. Da synes jeg de skal integreres i det norske samfunnet, og ikke se ned på folk i det landet de kommer.''

De aller fleste er godt integrert, og en høyere andel av dem enn av resten av befolkningen har høyere utdanning.

Med tanke på at vi bor i et demokrati med ytringsfrihet er det jo bekymringsfullt at du tilsynelatende vil kontrollere hvordan de ser på andre. Hvem skal kontrollere hvordan du ser på "dem"?

'' Det blir bare for dumt det du sier om Frp her. Du har tydeligvis ikke noe å komme med.''

Det er da ingen grunn til at innvandrere skal spesialbehandles - det er akkurat like gyldig (kanskje mer, til og med) å gruppere frp'ere og stille spørsmål ved dem.

Men det liker du tydeligvis ikke.

''Er det mulig? Vl kanskje tro de fleste innvadrere som er her i landet er her av fri vilje. Da synes jeg de skal integreres i det norske samfunnet, og ikke se ned på folk i det landet de kommer.''

De aller fleste er godt integrert, og en høyere andel av dem enn av resten av befolkningen har høyere utdanning.

Med tanke på at vi bor i et demokrati med ytringsfrihet er det jo bekymringsfullt at du tilsynelatende vil kontrollere hvordan de ser på andre. Hvem skal kontrollere hvordan du ser på "dem"?

'' Det blir bare for dumt det du sier om Frp her. Du har tydeligvis ikke noe å komme med.''

Det er da ingen grunn til at innvandrere skal spesialbehandles - det er akkurat like gyldig (kanskje mer, til og med) å gruppere frp'ere og stille spørsmål ved dem.

''De aller fleste er godt integrert,''

I gettoer?

'' og en høyere andel av dem enn av resten av befolkningen har høyere utdanning.''

Neppe hvis du trekker fra innvandrere fra andre vestlige land. Og spesielt ikke blandt flykninger og asylsøkere. Og det var nok sistnevnte Frp tenkte på.

Gjest sjøstjerna

Jeg har fortsatt til gode å møte noen som ikke er godt integrert, eller på god vei, så jeg klarer ikke å se problemet.

Men jeg ser store problemer med stigmatiseringa enkelte nordmenn driver med. Derfor er jeg mer redd for hylekoret enn innvandrerne.

''Jeg har fortsatt til gode å møte noen som ikke er godt integrert, eller på god vei, så jeg klarer ikke å se problemet. ''

Heldig er du. :-)

Annonse

Gjest liker dette

Innvandrere spesialbehandles hele tiden. Gjør Frp-velgere det?

ShitDiddelyDo

''Jeg har fortsatt til gode å møte noen som ikke er godt integrert, eller på god vei, så jeg klarer ikke å se problemet. ''

Heldig er du. :-)

Nei, tror ikke det, men det er mulig vi definerer "integrert" ulikt.

Jeg driter f.eks. i om de ber fem ganger om dagen. Ikke bryr jeg meg om at de ikke spiser svin, ei heller har jeg problemer med at mange av dem gifter seg med hverandre.

Så lenge de oppfører seg i henhold til norsk lov bryr jeg meg verken om deres Gud eller manglende interesse for skihopping og lusekofte. ;)

''De aller fleste er godt integrert,''

I gettoer?

'' og en høyere andel av dem enn av resten av befolkningen har høyere utdanning.''

Neppe hvis du trekker fra innvandrere fra andre vestlige land. Og spesielt ikke blandt flykninger og asylsøkere. Og det var nok sistnevnte Frp tenkte på.

''I gettoer?''

Det er nok mange bygder i "Finnmark" hvor det knapt bor en innvandrer. Vil du kalle det et ghetto, eller er det kun et ghetto når de som bor der har mørk hud?

Folk bor gjerne i ghetto (for eksempel jøder i Tyskland) fordi storsamfunnet er uvennlige - for eksempel, i Norge har man et parti som ca 25% støtter som er mot dem. Da er det enklere å bo med "sine egne".

Konklusjon: Frps holdninger fører til at mange innvandrere bor sammen.

Konklusjon 2: At de bor sammen betyr selvsagt ikke at de ikke er integrert.

''Neppe hvis du trekker fra innvandrere fra andre vestlige land. Og spesielt ikke blandt flykninger og asylsøkere. Og det var nok sistnevnte Frp tenkte på.''

De sa "innvandrere med oppholdstillatelse", bl.a.

Jeg driter f.eks. i om de ber fem ganger om dagen. Ikke bryr jeg meg om at de ikke spiser svin, ei heller har jeg problemer med at mange av dem gifter seg med hverandre.

Så lenge de oppfører seg i henhold til norsk lov bryr jeg meg verken om deres Gud eller manglende interesse for skihopping og lusekofte. ;)

Lusekofter fører jo bare til bankran! ;-)

Med vennlig hilsen

Innvandrere spesialbehandles hele tiden. Gjør Frp-velgere det?

''Innvandrere spesialbehandles hele tiden.''

Det har du rett i. De blir ofte sett ned på, trakassert, utsatt for mistenksomhet og annen diskriminering.

Det er egentlig underlig at de finner seg i det, ikke sant?

''Gjør Frp-velgere det?''

Jevnt over er man jo så vant med at Frp sutrer og leker martyr ("noen påpeker at politikken vår ikke henger på greip.") at frp'ere blir positivt behandlet.

Gjest liker dette

''I gettoer?''

Det er nok mange bygder i "Finnmark" hvor det knapt bor en innvandrer. Vil du kalle det et ghetto, eller er det kun et ghetto når de som bor der har mørk hud?

Folk bor gjerne i ghetto (for eksempel jøder i Tyskland) fordi storsamfunnet er uvennlige - for eksempel, i Norge har man et parti som ca 25% støtter som er mot dem. Da er det enklere å bo med "sine egne".

Konklusjon: Frps holdninger fører til at mange innvandrere bor sammen.

Konklusjon 2: At de bor sammen betyr selvsagt ikke at de ikke er integrert.

''Neppe hvis du trekker fra innvandrere fra andre vestlige land. Og spesielt ikke blandt flykninger og asylsøkere. Og det var nok sistnevnte Frp tenkte på.''

De sa "innvandrere med oppholdstillatelse", bl.a.

Hva med de kriminelle innvandrergjengene i Oslo, er ikke det ghettoer så vet ikke jeg.

Annonse

Hva med de kriminelle innvandrergjengene i Oslo, er ikke det ghettoer så vet ikke jeg.

Hva med BootBoyz? Er det bevis på at nordmenn er nazister og bor i ghetto?

Eller er det bare dobbelmoralen din som tilsier at man kun trekker slike slutninger når det gjelder innvandrere?

Gjest liker dette

''Innvandrere spesialbehandles hele tiden.''

Det har du rett i. De blir ofte sett ned på, trakassert, utsatt for mistenksomhet og annen diskriminering.

Det er egentlig underlig at de finner seg i det, ikke sant?

''Gjør Frp-velgere det?''

Jevnt over er man jo så vant med at Frp sutrer og leker martyr ("noen påpeker at politikken vår ikke henger på greip.") at frp'ere blir positivt behandlet.

Det er nå vel heller motsatt...

Gjest sjøstjerna

Jeg er også totalt likegyldig til antall ganger de ber, eller hvem de ber til...Om de helst unngår kyr eller svin er også totalt irrelevant.

Men jeg har absolutt vært vitne til at mennesker fra andre kulturer ikke vil integreres (=tilpasse seg norsk system/lov/jobb-etikette).

Kanskje Norge burde ta i mot samtlige innbyggere i Somalia?

Og sendt alle som støtter Frp dit?

Det ville trolig gjort Norge til et bedre land! :-)

Poenget i diskusjonen her var å velge ut tilfeldige grupper i samfunnet som man mener skal "vekk" - enten det er jøder, flyktninger, funksjonshemmede, trygdede, osv.

Gjest liker dette

Hva med BootBoyz? Er det bevis på at nordmenn er nazister og bor i ghetto?

Eller er det bare dobbelmoralen din som tilsier at man kun trekker slike slutninger når det gjelder innvandrere?

Jeg klarer å se at nordmenn også er kriminelle, men du kan ikke innrømme at det finnes kriminelle innvandrere i Norge.

Jeg er også totalt likegyldig til antall ganger de ber, eller hvem de ber til...Om de helst unngår kyr eller svin er også totalt irrelevant.

Men jeg har absolutt vært vitne til at mennesker fra andre kulturer ikke vil integreres (=tilpasse seg norsk system/lov/jobb-etikette).

''Men jeg har absolutt vært vitne til at mennesker fra andre kulturer ikke vil integreres (=tilpasse seg norsk system/lov/jobb-etikette).''

Men hva angår det andre innvandrere enn akkurat de som "ikke vil"?

Altså, jeg har vært vitne til bilulykker. Jeg tror da ikke alle andre nordmenn krasjer bilen sin fordi denne gjorde det...

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...