Gå til innhold

Vil gi 100000 kr til Siv Jensen hvis hun reiser

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna

Ja, fordi Siv Jensen klarer (les oppover/nedover) i tråden å få folk til å tro at der står ille til i Norge, og at muslimene (tidl. jødene) har skylden.

Det er en strategi som har fungert mange ganger før, hovedsakelig i andre land.

Det er altså et populistisk protestparti, men ironisk nok i et av de aller aller beste landene i verden å bo i.

Den beste kuren for Frp er utdanning og kunnskap/opplysning.

''Den beste kuren for Frp er utdanning og kunnskap/opplysning''

Dvs det er færre Frp velgere blant høyt utdannede? Finnes det noe statistikk på dette?

Fortsetter under...

• Svar 289
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

120

• trollemor;o)

17

• Mandolaika

10

• Colette

8

Mest aktive i denne tråden

Ja, og tror du det er de som er uføretrygdet, eller på sosialhjelp i Norge? (Som får ingenting i "Afghanistan".)

Eller tror du det er de av oss som kan jobbe hvor som helst i verden, fordi vi har høy utdanning, tar gjerne med oss 100000 i presang, og betaler langt over gjennomsnittet i skatt?

For folk med høy utdanning, og som kan få jobb hvor som helst, har 100.000 fra eller til veldig lite å si.

Annonse

Dvs det er færre Frp velgere blant høyt utdannede? Finnes det noe statistikk på dette?

Ja, det har jeg sett, uten at jeg har en link til det nå.

Det var en med IQ og partitilhørighet, og der lå frp'ere i en egen "kategori", helt nederst. (Høyre og Venstres velgere hadde høyest IQ.)

Med vennlig hilsen

Etter den Rødgrønne regjeringen:

Førsteplass i Human Development Index (UNDP, Sammenhengende 2001-2007, og igjen 2009)

Verdens fredeligste land (Global Peace Index, 2007)

Verdens best fungerende land (Foreign Policy Magazine, 2009)

Og ikke glem, verdens beste land for pressefrihet (sammen med Island). (Reporters Without Borders, 2007)

Samt verdens beste land for mødre (Redd Barna, 2010)

Med tanke på dette, så ser man hvor latterlig det du påstår er.

Og dette skyldes utelukkende den rød-grønne regjeringen? Resultatet ville vært totalt annerledes hvis vi hadde hatt Bondevik III?

Se på resultatene i de ulike kretsene i Oslo.

I takt med at innvandrere er mer vanlig i Norge:

"– Fra 1993 da vi første gang spurte om dette og fram til i dag, er nordmenn stadig mer positive til innvandrere, sier Hellevik.

I dag sier 55 prosent at innvandrere fra fremmede kulturer er en berikelse for det norske samfunn. For 17 år siden sa bare 35 prosent det samme. Andelen som ser dette som en trussel har sunket fra 40 prosent til 25 prosent fra 1993 til i dag."

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3590579.ece (nederst i artikkelen)

Gjest liker dette

Neida, det er langt ifra perfekt, men jeg har sett hvordan de lever i enkelte andre land(Vært i slummen) og syns vi er UTROOOOOOOOOOLIG heldige her i Norge.

Syns det er smålig av oss å tenke bare på oss selv. Hva hjelper det om vi her i Norge har det aldri så godt når det er så utrolig mangemennesker på resten av jorden som lider?? Vi levde i luksus et par kilometer fra slummen og syns det var litt kvalmt. Ved nærmere ettertanke er detlike kvalmt å bo i luksus her i Norge mens mennesker lider verden rundt.

(Er dessverre ikke så flink å ordlgge meg, men håper du skjønner hva jeg mener)

Hvordan mener du at lille Norge skal klare å redde verden, når vi ikke klarer å ordne opp i vårt eget land?

Gjest sjøstjerna

Ja, det har jeg sett, uten at jeg har en link til det nå.

Det var en med IQ og partitilhørighet, og der lå frp'ere i en egen "kategori", helt nederst. (Høyre og Venstres velgere hadde høyest IQ.)

Med vennlig hilsen

Det der med IQ tror jeg du har lagt ut før. :-)

Forøvrig enig i det du skriver om at det er lettere å bryte ned enn å bygge opp godt samfunn.

Annonse

Og dette skyldes utelukkende den rød-grønne regjeringen? Resultatet ville vært totalt annerledes hvis vi hadde hatt Bondevik III?

Det skyldes hovedsakelig at vi har et sosialdemokrati, og ikke Frp-politikk.

Ville ikke Carl I Hagen "selge Nordsjøen" til utenlandske oljeselskap for 10 milliarder?

Gjest Nickløsheletiden

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=1294929

personangrep? du som i sted skrev at jeg hadde jo ikke peiling på noe som helst! og det bare fordi jeg ikke er enig med deg! tenk deg om.

''personangrep? du som i sted skrev at jeg hadde jo ikke peiling på noe som helst! og det bare fordi jeg ikke er enig med deg! ''

Hvor da?

Be my guest! Du kan begynnet med de som er i denne tråden!

:-)

Med vennlig hilsen

''Be my guest!''

Og med det ser du bort i fra at det at vi tar i bruk diplomatiske evner ikke kan løse noe, eller er det bare at du ikke ønsker å møte andre på denne måten?

''Du kan begynnet med de som er i denne tråden!''

"De", som du kaller dem, svært lite diplomatisk forøvrig, er ikke opprørte pga meg. Du får lete og se om du kan finne et diplomatisk bein i kroppen din og ta det i bruk ;)

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...