Gå til innhold

Vil gi 100000 kr til Siv Jensen hvis hun reiser

Anbefalte innlegg

Det der med IQ tror jeg du har lagt ut før. :-)

Forøvrig enig i det du skriver om at det er lettere å bryte ned enn å bygge opp godt samfunn.

Velferdsstaten har jo tatt årevis å bygge opp. Den er effektiv, sterk og robust på mange måter, men skulle den bli "revet i biter" så vil det være veldig vanskelig å få den tilbake.

Med vennlig hilsen

Fortsetter under...

• Svar 289
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

120

• trollemor;o)

17

• Mandolaika

10

• Colette

8

Mest aktive i denne tråden

De er ikke idioter, de har fått opp øynene. Det er dere som er naive.

Ettersom folk tror det er så "fælt" i det som er et av verdens rikeste land, så er det meget åpenbart hvem det er som er naive, og som har øynene godt lukket.

Hvordan mener du at lille Norge skal klare å redde verden, når vi ikke klarer å ordne opp i vårt eget land?

''Hvordan mener du at lille Norge skal klare å redde verden, når vi ikke klarer å ordne opp i vårt eget land?''

Hvilke vesentlige mangler finner du i vårt land? Og da snakker jeg om "vesentlige" mangler. Og ikke om at ikke alt er perfekt.

''Be my guest!''

Og med det ser du bort i fra at det at vi tar i bruk diplomatiske evner ikke kan løse noe, eller er det bare at du ikke ønsker å møte andre på denne måten?

''Du kan begynnet med de som er i denne tråden!''

"De", som du kaller dem, svært lite diplomatisk forøvrig, er ikke opprørte pga meg. Du får lete og se om du kan finne et diplomatisk bein i kroppen din og ta det i bruk ;)

:-)

Jeg forfekter ikke vold, men jeg finner liten grunn til å ha en seriøs diskusjon om emner som "skal vi sender jøder/muslimer ut av Norge" og lignende.

Da gjelder det heller å vise hvor idiotisk slike planer er, hvem som har gjort det før, og håper andre er opplyste nok til å se hva de holder på med.

Hvordan mener du at lille Norge skal klare å redde verden, når vi ikke klarer å ordne opp i vårt eget land?

Hva har "Norge skal redde verden" med dette forslaget å gjøre?

Det er snakk om å tilby 100000 kr hovedsakelig til hard-arbeidende skattebetalere.

Det er misbruk av skattebetalernes penger.

Gjest liker dette

Hva har "Norge skal redde verden" med dette forslaget å gjøre?

Det er snakk om å tilby 100000 kr hovedsakelig til hard-arbeidende skattebetalere.

Det er misbruk av skattebetalernes penger.

Er vel ikke første gang vi opplever at skattebetalernes penger blir misbrukt...

Annonse

Jeg forfekter ikke vold, men jeg finner liten grunn til å ha en seriøs diskusjon om emner som "skal vi sender jøder/muslimer ut av Norge" og lignende.

Da gjelder det heller å vise hvor idiotisk slike planer er, hvem som har gjort det før, og håper andre er opplyste nok til å se hva de holder på med.

Du bedriver det som ikke er veien å gå. Be my guest!

Er vel ikke første gang vi opplever at skattebetalernes penger blir misbrukt...

Så trøtt jeg er av den frasen der..om "skattebetalernes penger".

Opplever du at skattebetalernes penger blir brukt til noe du trenger/har glede av i livet ditt? Blir pengene stort sett brukt til det - eller blir det meste sløst bort?

Annonse

Gjest harikkenickfortiden

''personangrep? du som i sted skrev at jeg hadde jo ikke peiling på noe som helst! og det bare fordi jeg ikke er enig med deg! ''

Hvor da?

"Du aner virkelig ikke hva du snakker om.

Du er så priviligert at du forstår det rett og slett ikke selv. Det er skremmende."

"Du aner virkelig ikke hva du snakker om.

Du er så priviligert at du forstår det rett og slett ikke selv. Det er skremmende."

Ja?

Det handler om det du SKRIVER her, nemlig at du (som er bosatt i Norge) åpenbart ikke forstår hvor priviligiert du er, siden du skriver det du gjør.

Det er ikke et personangrep, men kritikk av det du skriver/synspunktet ditt.

=====

Derimot har du fremdeles ikke redegjort for dette som du skrev:

''og det bare fordi jeg ikke er enig med deg! tenk deg om.''

Nei, det er ikke "bare fordi du ikke er enig med meg". Det er fordi du ikke kan argumentere for det du skriver.

Gi deg da... Har vi godt nok helsesystem når helsekøene er lange som et vondt år? Gode veier? Ta deg en tur ut i distriktene og se på veiene du.

Du simplifiserer hva jeg sier. Enten fordi du ikke forstår et større bilde eller fordi du ønsker å isolere diskusjonen til Norge alene, uten sammenligningsgrunnlag.

Jeg er ikke interessert i noen av delene.

Ha en fin kveld i elendige Norge ;)

Ettersom folk tror det er så "fælt" i det som er et av verdens rikeste land, så er det meget åpenbart hvem det er som er naive, og som har øynene godt lukket.

Helt enig. Jeg tror det er mange i Norge som burde tatt seg en tur utenfor landets grenser og sett litt av verden. Jeg har sett, og jeg syns vi har det helt fantastisk her i Norge!!!

Mange mennesker lever på søppelfyllinga, finner maten sin der... De jeg så er ikke de som er verst stilte. Åh, hadde jeg bare vært flink med ord.....

Jeg har så mye inni meg som jeg ikke får ut, skjønner du.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...