Gå til innhold

Vil gi 100000 kr til Siv Jensen hvis hun reiser

Anbefalte innlegg

''Den beste kuren for Frp er utdanning og kunnskap/opplysning''

Dvs det er færre Frp velgere blant høyt utdannede? Finnes det noe statistikk på dette?

Det må det være.... Sorry, jeg vil ikke være frekk, men kan ikke skjønne at det er så mange som går på limpinnen og er enig med Frp.

Fortsetter under...

• Svar 289
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

120

• trollemor;o)

17

• Mandolaika

10

• Colette

8

Mest aktive i denne tråden

Helt enig. Jeg tror det er mange i Norge som burde tatt seg en tur utenfor landets grenser og sett litt av verden. Jeg har sett, og jeg syns vi har det helt fantastisk her i Norge!!!

Mange mennesker lever på søppelfyllinga, finner maten sin der... De jeg så er ikke de som er verst stilte. Åh, hadde jeg bare vært flink med ord.....

Jeg har så mye inni meg som jeg ikke får ut, skjønner du.

Hei,

Du skriver da helt forståelig. :-)

I tillegg - akkurat som med "alt annet" (bilkjøring, lesing, fransk, osv.) - jo mer man gjør det, jo flinkere blir man!

Med vennlig hilsen

Gjest liker dette

Så trøtt jeg er av den frasen der..om "skattebetalernes penger".

Opplever du at skattebetalernes penger blir brukt til noe du trenger/har glede av i livet ditt? Blir pengene stort sett brukt til det - eller blir det meste sløst bort?

Takler du ikke sannheten?

Takler du ikke sannheten?

Det er vel heller du som ikke takler sannheten om at vi lever i et av verdens aller beste land. Skattepengene går til ting som skoler, sykehus, trygd, osv. og ikke (i hovedsak) til tanks og missiler.

Så kommer partier som Frp og vil sløse bort skattepengene, og i stedet for å betale for skoler så vil de heller bruke pengene på å få høyt utdannede mennesker til å reise fra landet.

Hei,

Du skriver da helt forståelig. :-)

I tillegg - akkurat som med "alt annet" (bilkjøring, lesing, fransk, osv.) - jo mer man gjør det, jo flinkere blir man!

Med vennlig hilsen

Å, takk skal du ha:-) Men det er en hel masse jeg har inni meg som jeg ikke får ut skjønner du.

Annonse

ShitDiddelyDo

Gjelder det uansett?

25% godt integrerte eller ny-innflyttede innvandrere/muslimer?

''25% godt integrerte eller ny-innflyttede innvandrere/muslimer?''

Jepp. Også 25 % nyinnflyttede muslimer.

Uten frperne skal du ikke se bort fra at det hadde blitt enklere å integrere dem også. Vil tro det er litt enklere å integrere uten all støyen om dem som omskjærende villmenn og potensielle terrorister som helst vil ha sharia i Norge.

Gjest sjøstjerna

''25% godt integrerte eller ny-innflyttede innvandrere/muslimer?''

Jepp. Også 25 % nyinnflyttede muslimer.

Uten frperne skal du ikke se bort fra at det hadde blitt enklere å integrere dem også. Vil tro det er litt enklere å integrere uten all støyen om dem som omskjærende villmenn og potensielle terrorister som helst vil ha sharia i Norge.

Ikke alle vil integreres..

Vet ikke med muslimer. De jeg har kontakt med er godt integrert.

Annen erfaring med kinesere... men det kan selvsagt være tilfeldig.

Det er vel heller du som ikke takler sannheten om at vi lever i et av verdens aller beste land. Skattepengene går til ting som skoler, sykehus, trygd, osv. og ikke (i hovedsak) til tanks og missiler.

Så kommer partier som Frp og vil sløse bort skattepengene, og i stedet for å betale for skoler så vil de heller bruke pengene på å få høyt utdannede mennesker til å reise fra landet.

''Så kommer partier som Frp og vil sløse bort skattepengene, og i stedet for å betale for skoler så vil de heller bruke pengene på å få høyt utdannede mennesker til å reise fra landet.''

Har de sagt noe om at det er høyt utdannede mennesker de vil at skal reise fra landet?

''Ikke alle vil integreres..''

Det avhenger av hva man mener med "integrasjon".

De aller fleste blir integrert (fungerer i samfunnet, jobber, osv.) men en god del vil ikke assimileres (altså, spise brunost mens man går på ski).

Med vennlig hilsen

Annonse

''Så kommer partier som Frp og vil sløse bort skattepengene, og i stedet for å betale for skoler så vil de heller bruke pengene på å få høyt utdannede mennesker til å reise fra landet.''

Har de sagt noe om at det er høyt utdannede mennesker de vil at skal reise fra landet?

Hvem tror du reiser?

1) En person som er høyt utdannet, og kan jobbe hvor som helst (og ofte tjener mer i andre land).

2) En uføretrygded person som lever greit i Norge, og som bokstavelig talt havner i rennestenen hvis de reiser til "Somalia".

Hvem tror du reiser?

1) En person som er høyt utdannet, og kan jobbe hvor som helst (og ofte tjener mer i andre land).

2) En uføretrygded person som lever greit i Norge, og som bokstavelig talt havner i rennestenen hvis de reiser til "Somalia".

En som har en god jobb og tjener veldig godt gidder neppe å reise for en så liten sum.

En som har en god jobb og tjener veldig godt gidder neppe å reise for en så liten sum.

Det er så, men en som er uføretrygdet her, og har intet i Somalia, vil i hvert fall ikke.

Men med Frps holdninger til innvandrere risikerer man en "brain drain" - altså, de smarteste og de som betaler mer skatt bestemmer seg for at dette gidder de ikke, og reiser fra Norge.

Det er så, men en som er uføretrygdet her, og har intet i Somalia, vil i hvert fall ikke.

Men med Frps holdninger til innvandrere risikerer man en "brain drain" - altså, de smarteste og de som betaler mer skatt bestemmer seg for at dette gidder de ikke, og reiser fra Norge.

''Det er så, men en som er uføretrygdet her, og har intet i Somalia, vil i hvert fall ikke.''

Man kommer ganske langt med 100.000 kr i Somalia.

ShitDiddelyDo

Jeg har fortsatt til gode å møte noen som ikke er godt integrert, eller på god vei, så jeg klarer ikke å se problemet.

Men jeg ser store problemer med stigmatiseringa enkelte nordmenn driver med. Derfor er jeg mer redd for hylekoret enn innvandrerne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...