Gå til innhold

Cipralex og tungpustethet ved anstrengelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått på Cipralex i 3 år sammenhengende og i denne tiden opplevde jeg å bli tungpustet og få redusert fysisk kapasitet. Fra å gå fjellturer og stå på ski ble jeg nærmest passivisert. Seponerte Cipralex for 4 måneder siden og etter to uker var den fysiske kapasiteten tilbake og tungpustetheten var så å si borte. Kunne sykle sammenhengende i 30 minutter på ergometersykkel uten å slite med pusten. Måtte imidlertid begynne på igjen med Cipralex tidligere denne uken og da kom tungpustetheten tilbake, hadde problem med pusten bare av å bære vinterdekkene mine 5 meter og lempe de inn i bilen...Er det andre som har opplevd tungpustethet ved bruk av Cipralex???

Er utredet med EKG stresstest på sykkel, men alt var fint der...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette bør meldes som en bivirkning. Har aldri opplevd dette med noen av de pasienter jeg har behandlet.

Skrevet

Dette bør meldes som en bivirkning. Har aldri opplevd dette med noen av de pasienter jeg har behandlet.

Jeg har ikke brukt Cipralex mer enn i to uker, hvorav siste uke på 10 mg, men merker veldig godt jeg blir tungpustet av dem. Jeg er i relativt god fysisk form og har bra kondisjon, men nå hiver jeg etter pusten bare jeg går opp trappa.

Skrevet

jeg ble tungpustet etter jeg begynte med cipralex! Merker det mest i oppoverbakkene, har også fått en slags reaksjon på de med at jeg kan svime av fort når jeg går fort oppover eller gjør noe tungt.

Skrevet

Jeg har ikke brukt Cipralex mer enn i to uker, hvorav siste uke på 10 mg, men merker veldig godt jeg blir tungpustet av dem. Jeg er i relativt god fysisk form og har bra kondisjon, men nå hiver jeg etter pusten bare jeg går opp trappa.

Ikke bare jeg som opplever dette ser jeg. Skal ta en telefon til fastlegen på mandag og høre om jeg kan få bytte til en annen medisin. Travelt å være så tungpustet :-( Har jo lyst til å bestige fjellene og trene slik som jeg gjorde tidligere...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke bare jeg som opplever dette ser jeg. Skal ta en telefon til fastlegen på mandag og høre om jeg kan få bytte til en annen medisin. Travelt å være så tungpustet :-( Har jo lyst til å bestige fjellene og trene slik som jeg gjorde tidligere...

Dette er absolutt en meget god grunn til å skifte medisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...