Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, overskriften sier vel det meste..jeg føler meg såå utilpass, og sliter med å være ute blandt andre folk, fordi jeg skammer meg..jeg var jo såå bra ..men så ble det mere og mere. og til min store fortvilelse, jeg klarer ikke snu det !!!:( hva kan jeg gjøre? går på medisiner men ingeneting som skal tilsi så mange kilo overvekt...

Fortsetter under...

Skrevet

Hei. Jeg gikk tidligere på Zoloft og skjøt 40 kilo opp i vekt på 2 år...da jeg seponerte Zoloft rant kiloene av, psykiater mente at tablettene ikke hadde skylden for vektøkningen...men fastlege var ikke i tvil...kanskje bytte av medikament kan hjelpe på?

Gjest harikkenickfortiden
Skrevet

Du bør øyeblikkelig gå til legen din, og få hjelp. Du kan få hjelp av ham til å få laget en diett, og en aktivitetsplan. Jeg går også på en medisin som gir vektøkning, men har nå funnet ut at det er virkelig da en må passe på hva en spiser!

Jeg la også på meg, ikke så mye som du, men nok. Ved hjelp av legen min, har jeg nå klart å gå ned over 20 kg på ganske kort tid. Og vet at jeg må passe godt på hva jeg spiser. mange medisiner som har bivirkning fare for vektøkning, betyr egentlig at en får økt matlyst.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvilke medisiner?

Gjest tjukkaME
Skrevet

Du bør øyeblikkelig gå til legen din, og få hjelp. Du kan få hjelp av ham til å få laget en diett, og en aktivitetsplan. Jeg går også på en medisin som gir vektøkning, men har nå funnet ut at det er virkelig da en må passe på hva en spiser!

Jeg la også på meg, ikke så mye som du, men nok. Ved hjelp av legen min, har jeg nå klart å gå ned over 20 kg på ganske kort tid. Og vet at jeg må passe godt på hva jeg spiser. mange medisiner som har bivirkning fare for vektøkning, betyr egentlig at en får økt matlyst.

tak for svar..jeg har vært å spurt min fastlege. men han var ikke villig til å hjelpe :(

Gjest megmegmeg
Skrevet

Hvilke medisiner?

Cpralex og Ritalin. To medisisner som man ikke skal gå opp i vekt av , ble jeg fortalt. ritaline gikk jeg på flere år før jeg begynte legge på meg så den er det ikke. men cipralexen gjør meg lat og trøtt......

Annonse

Skrevet

tak for svar..jeg har vært å spurt min fastlege. men han var ikke villig til å hjelpe :(

ok. prøv da dette: spis veldig grovt brød; så grovt som det går an. med sunt pålegg, f.eks. makrell i tomat. om kvelden: ikke spis ting med karbohydrater i. lag deg heller omelett eller salat osv. til middag: spis lite poteter, ris og pasta. ta heller mer kjøtt/fisk og grønnsaker. eple, pære eller appelsin kan du også spise, men ikke for mye.

dette var råd som jeg fikk, og som virker.

Skrevet

ok. prøv da dette: spis veldig grovt brød; så grovt som det går an. med sunt pålegg, f.eks. makrell i tomat. om kvelden: ikke spis ting med karbohydrater i. lag deg heller omelett eller salat osv. til middag: spis lite poteter, ris og pasta. ta heller mer kjøtt/fisk og grønnsaker. eple, pære eller appelsin kan du også spise, men ikke for mye.

dette var råd som jeg fikk, og som virker.

glemte å skrive: drikk mye vann. ikke drikk pepsi max o.l. du kan drikke te/kaffi. spis ikke snop i ukedagene. du kan gjerne skeie ut en gang i uken, det gjør jeg. det er harde bud, men det virker!

• 7 måneder senere...
Skrevet

Hvilke medisiner?

Cipralex. ritalin. melatonin. voltaren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...