Gå til innhold

NHD eller andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykiateren har skrevet til fastlegen min og anbefalt sarotex da jeg sliter med EUPF og uro på kvelden. Hvordan er den medisinen? Noen med erfaringer? Er det noen som har brukt eller bruker en medisin mot tankekjør som ikke er sløvende og som de kan anbefale? Takker for alle svar jeg får.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sarotex er sannsynligvis verdens mest bruket AD gjennom tidene. I små doser er AD-virkningen liten, men det har utmerket effekt på søvn og demper også smerter for de som har det. Det er absolutt verdt å la den få sin sjanse.

Generelt finnes det ingen medisin som er spesielt egnet til behandling av eupf. En må velge medisin etter hva som er problemet og prøve seg frem.

Skrevet

Jeg tar denne i perioder, og har god effekt av den uten bivirkninger. Eneste er at den ser ut til å miste effekt og at man må øke på dosen over tid (slik er det for meg). Men av de sløvende medisinene jeg har tatt for å få sove er denne blant de bedre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tar denne i perioder, og har god effekt av den uten bivirkninger. Eneste er at den ser ut til å miste effekt og at man må øke på dosen over tid (slik er det for meg). Men av de sløvende medisinene jeg har tatt for å få sove er denne blant de bedre.

For søvn er den i slekt med de gamle antihistaminene som Vallergan. Det betyr at søvnvirkningen avtar etter noen uker. Om en tar den for søvn og ikke for depresjon, kan en derfor legge inn noen sammenhengende dager uten Sarotex per måned.

Skrevet

Hva med tankekjør? Er det noe som kan hjelpe mot det? Har forsøkt seroquel, men jeg la på meg av den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...