Gjest håper ikke jeg spør for dumt nå... Skrevet 17. oktober 2010 Skrevet 17. oktober 2010 Jeg har en terapi-pause på 3 mnd etter å ha gått i terapi over mange år... Problemet er bare at det dukker opp veldig vanskelige minner i hukommelsen noe som gjør det vanskelig å fungere i hverdagen,,, Kan du si noe om hvorfor det er slik at jeg får disse minnene nå som jeg har terapi-pause...? Eller kan det være tilfeldig? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. oktober 2010 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg tror det er helt tilfeldig. Ellers har jeg lagt merke til gjennom et langt terapiliv, at personer som er veldig opptatt av slike spørsmål som "hva betydde den drømmen, hvorfor drømte jeg det nå, var det tilfeldig at jeg tenkte på henne da osv osv" oftere har mer problemer, dårligere funksjonsnivå og er mindre effektive/produktive enn de som ikke er opptatt av slike ting. Jeg tror det er hensiktsmessig å se på slikt på samme måte som på været - javel, det er sol i dag, for så å gå videre til noe annet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.