Gå til innhold

NHD-Hvorfor er det slik?

Gjest håper ikke jeg spør for dumt nå...

Anbefalte innlegg

Gjest håper ikke jeg spør for dumt nå...
Skrevet

Jeg har en terapi-pause på 3 mnd etter å ha gått i terapi over mange år...

Problemet er bare at det dukker opp veldig vanskelige minner i hukommelsen noe som gjør det vanskelig å fungere i hverdagen,,, Kan du si noe om hvorfor det er slik at jeg får disse minnene nå som jeg har terapi-pause...? Eller kan det være tilfeldig?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror det er helt tilfeldig.

Ellers har jeg lagt merke til gjennom et langt terapiliv, at personer som er veldig opptatt av slike spørsmål som "hva betydde den drømmen, hvorfor drømte jeg det nå, var det tilfeldig at jeg tenkte på henne da osv osv" oftere har mer problemer, dårligere funksjonsnivå og er mindre effektive/produktive enn de som ikke er opptatt av slike ting.

Jeg tror det er hensiktsmessig å se på slikt på samme måte som på været - javel, det er sol i dag, for så å gå videre til noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...