Gå til innhold

tenker ofte på å drepe

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann sambo har en gutt på snart 8 år som tenker ofte på å drepe meg og andre unger på skolen, han har også tenkt hvordan han skal gjøre dette her, dette er jo ikke noe normalt hos et barn går jeg ut fra. Vi går til pmto veiledning ang. han men synest ikke dette hjelper og de er heller ikke intresserte i og høre på oss når vi sier til de at dette ikke fynker for oss og viss vi skal forsette må de fokusere på det som er vårt største problem å det er jo dette at han tenker på å drepe folk. Han har et veldigt stort behov for oppmerksomhet og er veldig sinna av seg. vi har også en liten jente på 1 år som han har lyst og skam slå som han sier for han blir så sinna på henne og han sier også han hater henne. Føler ikke vi får den hjelpen vi trenger ang. denne gutten og jeg er veldig bekymret for hva denne gutten kan finne på. Blir litt oppgitt når vi ikke får hjelp, hva vil du anbefale oss til å gjøre???

Skrevet

Dette var jo helt forferdelig.

Dere må si i fra tydelig til terapeuten på PMTO at dere må ha fokus på dette nå og fremover.

Vi går også på PMTO ift vår jente på 9 år, og dersom det er noe spesielt, er behandleren veldig klar på at vi kan fokusere på det.

Skrevet

Dette var jo helt forferdelig.

Dere må si i fra tydelig til terapeuten på PMTO at dere må ha fokus på dette nå og fremover.

Vi går også på PMTO ift vår jente på 9 år, og dersom det er noe spesielt, er behandleren veldig klar på at vi kan fokusere på det.

har sakt fra til henne mange ganger men får bare til savr at hun har notert det bak øret, jeg sa det til henne sist på torsdag som var men fikk bare til svar at for å komme ditt måtte vi gå gjennom alt det andre først for hun hadde lagt en handlingsplan som vi måtte følge, så når hun ringer meg i måra skal hun søren meg få høre det, dette går bare ikke ann, er så redd for hva han kan finne på me minste jenta.

Skrevet

har sakt fra til henne mange ganger men får bare til savr at hun har notert det bak øret, jeg sa det til henne sist på torsdag som var men fikk bare til svar at for å komme ditt måtte vi gå gjennom alt det andre først for hun hadde lagt en handlingsplan som vi måtte følge, så når hun ringer meg i måra skal hun søren meg få høre det, dette går bare ikke ann, er så redd for hva han kan finne på me minste jenta.

Hvor langt er dere kommet i opplegget?

vi opplever også at behandler sier at vi må vente med en del ting til vi kommer lenger i programmet, men jeg ser nå at det er mye logikk i det.

Vi har likevel tatt opp helt spesielle ting som vi har jobbet med 1-3 ganger.

Vi har alltid "eventuelt-sak" først. Sett opp dette som "eventuell-sak" neste gang, og ikke gi dere før hun tar dette seriøst, og ikke bare "skriver det bak øret"

Skrevet

Hvor langt er dere kommet i opplegget?

vi opplever også at behandler sier at vi må vente med en del ting til vi kommer lenger i programmet, men jeg ser nå at det er mye logikk i det.

Vi har likevel tatt opp helt spesielle ting som vi har jobbet med 1-3 ganger.

Vi har alltid "eventuelt-sak" først. Sett opp dette som "eventuell-sak" neste gang, og ikke gi dere før hun tar dette seriøst, og ikke bare "skriver det bak øret"

vi har gått der 1 gang i uka si juni. så vi må jo ha komt et stykke inn i det, men vi driver forsatt på med det samme som vi gjorde når vi starta, så føler ikke vi har kommet noen vei. å når vi tar opp andre ting en det v driver på med så snakker hun det bare bort.

Skrevet

vi har gått der 1 gang i uka si juni. så vi må jo ha komt et stykke inn i det, men vi driver forsatt på med det samme som vi gjorde når vi starta, så føler ikke vi har kommet noen vei. å når vi tar opp andre ting en det v driver på med så snakker hun det bare bort.

Vi begynte i april, og kommer nok til å holde på til jul. Går en gang i uka, men noen uker har vi hoppet over + 4 uker i sommer.

Jeg synes dette høres litt slapt ut? Spør konkret om fremdrift.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg anbefaler at en spesialist først vurderer om dette er reelle planer, eller om det et en adferd gutten har funnet ut gir maksimal oppmerksomhet. Avhengig av disse to alternativene vil jo tiltakene bli svært forskjellige.

Skrevet

Vi begynte i april, og kommer nok til å holde på til jul. Går en gang i uka, men noen uker har vi hoppet over + 4 uker i sommer.

Jeg synes dette høres litt slapt ut? Spør konkret om fremdrift.

ja synest også at det er drit slappt, men vi får se hva hun gjør neste gang vi kommer.

Gjest minimosa
Skrevet

Drapstankene bør selvsagt tas alvorlig. Når det er sagt, virker det ut fra det du skriver som om du eller dere bretrakter det som om problemene er hos gutten. Det er det skjelden det er. Det er som oftest et samspillproblem. Det beste vil derfor være å fortsette på programmet, og å gjøre sitt aller beste i å følge det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...