Gå til innhold

Lite å gjør på jobb...blir deppa av dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for lite å gjøre på jobb....dette gjør meg totalt deppa og jeg føler meg lite verd...

Jeg har tatt det opp med ledelsen...men det tar tid med å få i gang at noe skjer...

Jeg har lagt fram strategier hvordan ting kan endres...for at både jeg selv og resten av arbeidgruppa kan få det bedre...

Inntil det vil skje noe tiltak...så blir jeg gående her å ta lite motiverende oppgaver som gjør meg deppa...

Ikke misforstå...jeg kan gjerne kjøre søppel og sette på kaffen...men dette er ting som er fort gjort...og da går jeg der resten av dagen uten å gjøre noe produktivt...

Jeg begynner kl. 7 om morgenen...og er som regel ferdig med dagens gjøremål kl. 9...resten av dagen drar meg mentalt langt ned i søpplelbøtta...

Hva skal jeg gjøre for å få fortgang på at ledelsen skjønner at det er viktig å gjøre noen tiltak?

Jeg har tenkt å prate med HMS-avdelingen (helse-miljø-sikkerhet) hvis ledelsen ikke tar tak i ting...

Men hvor lenge skal jeg tyne meg selv med å gå slik på tomgang på jobb ?

Dette gjør meg skikkelig deppa!!!!

Gjest Elextra
Skrevet

Skjønner det er kjedelig; det er kanskje på tide å se etter ny jobb?

Eller mener du det finnes tilstrekkelig med oppgaver internt, det skorter bare på fordelingen av dem?

Skrevet

Snakk med HMS.avdelingen. Ellers risikerer du å bli sjuk av å gå sånn.

Eller så kan du jo ta med deg noen bøker på jobb ;-) Eller begynne å studere et eller annet (på jobben), så du er bedre rustet hvis du velger å finne en ny jobb? Mye bra nettbaserte studier og brevkurs. Men det er klart at da må du ha ditt på det tørre og kunne _dokumentere_ at du har gitt beskjed om at du har for lite å gjøre og at du ønsker mer givende oppgaver, ellers kan de igjen ta deg for å gjøre private ting på jobben.

Hvis ledelsen ikke klarer å finne noe å bruke deg til som er fornuftig må det jo være greit at du gjør noe annet fornuftig selv...

Skrevet

Skjønner det er kjedelig; det er kanskje på tide å se etter ny jobb?

Eller mener du det finnes tilstrekkelig med oppgaver internt, det skorter bare på fordelingen av dem?

''Eller mener du det finnes tilstrekkelig med oppgaver internt, det skorter bare på fordelingen av dem?''

Det er nok oppgaver...men mangler struktur fra ledelsen...

Har tatt opp problemet mange ganger uten at det har blitt endringer...

De andre i gruppa har alt for mye å gjøre...jeg har så lite å gjøre at jeg blir deppa...

I dag tok jeg det opp enda en gang med ledelsen...sa at denne jobb-fordelinga gjør meg temmelig deppa...

Sa klart fra hva som kan gjøres både for meg selv og de andre i gruppa...

Hvor lenge skal jeg gi dem en sjanse til å rydde opp før jeg bringer dette videre til hms-avdelingen?

Skrevet

Snakk med HMS.avdelingen. Ellers risikerer du å bli sjuk av å gå sånn.

Eller så kan du jo ta med deg noen bøker på jobb ;-) Eller begynne å studere et eller annet (på jobben), så du er bedre rustet hvis du velger å finne en ny jobb? Mye bra nettbaserte studier og brevkurs. Men det er klart at da må du ha ditt på det tørre og kunne _dokumentere_ at du har gitt beskjed om at du har for lite å gjøre og at du ønsker mer givende oppgaver, ellers kan de igjen ta deg for å gjøre private ting på jobben.

Hvis ledelsen ikke klarer å finne noe å bruke deg til som er fornuftig må det jo være greit at du gjør noe annet fornuftig selv...

''Eller så kan du jo ta med deg noen bøker på jobb ;-) Eller begynne å studere et eller annet (på jobben), ...''

Jeg har brukt slike "tiltak" lenge...men det er jo ikke det som er den optimale løsningen på sikt...

En blir deppa av å prøve å finne på noe som er givende bare for å fylle dagen med noe...

Gjest bananmyggen
Skrevet

''Eller mener du det finnes tilstrekkelig med oppgaver internt, det skorter bare på fordelingen av dem?''

Det er nok oppgaver...men mangler struktur fra ledelsen...

Har tatt opp problemet mange ganger uten at det har blitt endringer...

De andre i gruppa har alt for mye å gjøre...jeg har så lite å gjøre at jeg blir deppa...

I dag tok jeg det opp enda en gang med ledelsen...sa at denne jobb-fordelinga gjør meg temmelig deppa...

Sa klart fra hva som kan gjøres både for meg selv og de andre i gruppa...

Hvor lenge skal jeg gi dem en sjanse til å rydde opp før jeg bringer dette videre til hms-avdelingen?

Det er mange arbeidsplasser med svak ledelse. Etterdønningene av finanskrisen har kommet til Norge. Jeg også jobbet på en plass der det var omtrent ingenting å gjøre på, samme hvor mye jeg brukte fantasien og kreativiteten...

Jeg sa opp, og det er jeg glad for. En kan bli utbrent av å ikke ha noe å gjøre også. Blir lange, frustrendes dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...