Gå til innhold

Lamictal NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg surfet litt på internett ang lamictal og hukommelse. I flere debatt forum, både utenlandske og norske ser jeg at det rapporteres om sammenheng mellom lamictal og dårlig hukommelse. Jeg har epilepsi og begynte på Lamictal for noen år siden (brukte bare keppra før) og hukommelsen min har blitt elendig, husker ikke navn, har problemer med å snakke lange setninger, tør ikke søke jobb pga dette.

Hvorfor står det ikke nevnt noe i felleskatalogen om dette? synes det er så mange som deler dette problemet, både ved epilepsi og andre diagnoser

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det skyldes sannsynligvis at det er en særdeles omstendelig prosess for produsenten å få endret en tekst i Felleskatalogen. Dette gjelder også nå nye opplysninger går i disfavør av medisinen/produsenten som i dette tilfellet.

Skrevet

Jeg har både epilepsi og bipolar 2. Brukt Lamictal siden 99. Merker noe dårligere korttidshukommelse og slit med å lære meg ting utenat. Nevrologen min spurrte en gang om jeg merket kognitive problemer, sa at det var normalt med litt. Dessverre er det nok noe som varierer mye fra bruker til bruker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...