Gå til innhold

Seksualisert samfunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så utrolig seksualisert samfunnet er blitt. Det blir større og større åpenhet omkring sex (merk: sier ikke at dette er galt), og dette med "idoler" syns å dreie seg veldig om sex... virker som eneste måten å få oppmerksomhet på er gjennom sexaspekter.

Hvordan føler da så et menneske midt i beste alder, som ikke har noen erfaringer med dette i det hele tatt? Kanskje man ikke føler det finnes håp - kanskje man endog ikke ønsker sex.

Selv er jeg i denne situasjon. Føler at samfunnet er rart, merkelig og truende. Jeg er helt fremmedgjort.

Skrevet

Vi som var unge for 25-30 år siden, følte det litt på samme måten den gangen. Bare at nå har spiralen tatt enda en omdreining.

Jeg tror den sexfikseringen som kjendisverdenen står for, er veldig fjern fra de aller fleste. Enten man er omtrent uten erfaringer eller har hatt et liv med tradisjonelle innslag som ekteskap og barn, føler man seg ikke i samme divisjon som de sexfantomene der.

Skrevet

det er vel ikke merkelig att sex er viktig, det er jo en av de sterkeste driftene. Vil man ikke ha sex, er man vel schizoid eller asexuell. Ikke så mange som er det.

Min lyst har dog dratt å gjemt seg noen år nå. Etter jeg begynte på zoloft..

Skrevet

Det er noe i det som Anne Kat Hærland sier: Tabuene flytter seg. Nå smøres sex ut over blader og aviser i alle slags utforminger, men det at vi blir eldre og til slutt dør, er det ingen som snakker om...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...