Gjest (Anonymous) Skrevet 20. september 2001 Del Skrevet 20. september 2001 Hei! Jeg sliter veldig med samvittigheten min i disse dager! Jeg har nemlig vært alenemor en stund nå, og mottatt div. stønader som jeg dessverre er avhengig av for å klare meg økonomisk til jeg er ferdig med utdannelsen. Så har det seg sånn at jeg og eks'en (barnefaren) har funnet tonen igjen sammen, og vil gjerne prøve igjen....Dessverre tjener han ikke godt nok til å forsørge oss alle, så vi har tenkt på om vi skal la være å fortelle "noen" om at vi bor sammen....? Vet det er ulovlig, men jeg vil så gjerne ha han hos oss igjen! Han spør meg om han skal bo en annen plass hvis det er sånn jeg føler det. Jeg tror ikke det vil bli det samme hvis han må bo en annen plass...Synes det ville være trist å ikke gi forholdet vårt en sjanse til....Men jeg tror ikke jeg har samvittighet til dette! Er livredd for at vi skal bli oppdaget....(Han bor ikke hos oss enda, har bare besøkt oss ofte). Om vi skulle velge å registrere oss som samboere igjen, hva skjer da? Mister jeg stønadene med en gang? Hva skjer hvis jeg skulle ende opp alene igjen (hvis det ikke vil funke mellom oss)? Har jeg rett til disse stønadene igjen, eller har jeg brukt opp min "sjanse"? Hadde vært hyggelig med noen tanker og ord, positivt som negativt! Hilsen meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35488-moralsk-dilemma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg Skrevet 20. september 2001 Del Skrevet 20. september 2001 Jeg forstår fortvilelsen. Vi sliter også veldig økonomisk og har vært inne på tanken om å ta ut separasjon siden jeg ukependler alikevell. Men vi er blitt enige om at ekteskapet er hellig. Det som irriterer meg i disse tilfellene er hvorfor man absolutt må være alenemor for å få litt hjelp. Mange unge småbarnsforeldre sliter minst like mye som aleneforsørgere. Og økonomiske problemer er jo en veldig vanlig skilsmissegrunn... Enig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35488-moralsk-dilemma/#findComment-136394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 21. september 2001 Del Skrevet 21. september 2001 Jeg forstår fortvilelsen. Vi sliter også veldig økonomisk og har vært inne på tanken om å ta ut separasjon siden jeg ukependler alikevell. Men vi er blitt enige om at ekteskapet er hellig. Det som irriterer meg i disse tilfellene er hvorfor man absolutt må være alenemor for å få litt hjelp. Mange unge småbarnsforeldre sliter minst like mye som aleneforsørgere. Og økonomiske problemer er jo en veldig vanlig skilsmissegrunn... Enig? Hei! Ja penger er egentlig rota til alt ondt her i verden.... Jeg må bare fortelle at jeg ikke blir å jukse...Samvittigheten seiret...Men jeg mistet også mannen min nå.... Han var ikke intr. i å fortsette som kjærester som ikke bodde sammen, så da er mitt moralske dilemma ute av verden for denne gang....Men jeg er veldig trist over dette.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35488-moralsk-dilemma/#findComment-136532 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 22. september 2001 Del Skrevet 22. september 2001 Hei! Ja penger er egentlig rota til alt ondt her i verden.... Jeg må bare fortelle at jeg ikke blir å jukse...Samvittigheten seiret...Men jeg mistet også mannen min nå.... Han var ikke intr. i å fortsette som kjærester som ikke bodde sammen, så da er mitt moralske dilemma ute av verden for denne gang....Men jeg er veldig trist over dette.... Det er også verdt å merke eg (for andre som lurer) at den som blir oppdaget risikerer å bli tiltalt for bedrageri, med påfølgende mulighet for fengsel. så det har ikke bare med moral å gjøre, det har med strafferett å gjøre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/35488-moralsk-dilemma/#findComment-136668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.