Gå til innhold

NHD- Menstruasjonsstopp av medisinbruk

Anbefalte innlegg

Gjest ja dette er mitt nick
Skrevet

Bruker 30-40 mg Cisordinol og har ikke hatt menstruasjon siden april-mai da jeg økte dosen medisin. ( Er ikke gravid)

Er det uheldig eller farlig på noen måte å ikke ha mensen pga medisinbruk??

Takknemlig for svar

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mest sannsynlig skyldes det at prolactin har øket. Det er tilnærmet ufarlig. Noe økt risiko for osteoporose.

Gjest ja dette er mitt nick
Skrevet

Mest sannsynlig skyldes det at prolactin har øket. Det er tilnærmet ufarlig. Noe økt risiko for osteoporose.

Er det noe jeg selv kan gjøre for å forebygge osteporose???

Skrevet

Er det noe jeg selv kan gjøre for å forebygge osteporose???

Løpe og hoppe er det beste for å forebygge osteoporose og så spise kosttilskudd med kalsium og D-vit.

Skrevet

Jeg gikk uten mens i 7 åt pga risperdal. Hver gang jeg tok det opp, fikk jeg beskjed at det ikke var noen særlig risiko, at når man veide de ulike risikoene opp mot hverandre, var det ingen tvil om hva som veide tyngst.

Da jeg slutta med risperdal kom mensen tilbake, og jeg kan nesten stille klokka etter den - akkurat som før. Jeg fikk imidlertid veldig lave d-vitamin-verdier i ettertid - vet ikke om det hadde noen sammenheng. Fikk imidlertid opp igjen d-vitaminnivået relativt kjapt med hjelp av noe veldig potent tilskudd (resept)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...