Gå til innhold

sykelig misunnelig

Anbefalte innlegg

Gjest mia-mette
Skrevet

Jeg har en pen karismatisk kolega som høster en utrolig stor suksess. Vi jobber i den samme bransjen. Hennes utføring/tilnærming til arbeid har veldig mange likhetstrekk med mitt arbeid og jeg har over en periode på 2-3 år vært (opp og ned i perioder) veldig plaget av misunnelse. Jeg synes det er pinlig, og prøver alt jeg kan å prøve å glede meg over hennes suksess, - og prøver å ikke samenligne meg selv med henne. (vi er like gamle, og også tatt samme utdannelse). Litt misunnelse kan sikkert være sundt i små doser, men i perioder klarer jeg ikke å få det ut av hode, på det aller verste (skjedd kanskje 2-3 ganger) har jeg tilogmed drømt og våknet opp midt på natten å tenkt på henne. Jeg synes det er utrolig slitsomt, -i det en øyeblikket føler jeg at alt går veldig bra, så kan det være noe som minner om henne, eller hennes arbeid og jeg faller helt ned på bunn igjen. Dette er sikkert ett tidløst problem, men kan du tipse meg om noen helt konkrete tiltak jeg kan gjøre for å komme ut av dette ( spesielt våkne om natta problemet ). Vennlig hilsen.

Skrevet

''har jeg tilogmed drømt og våknet opp midt på natten å tenkt på henne.''

Hva inneholder disse tankene og drømmene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...