Gå til innhold

Avvenning morfin

Gjest Fortvilt 63åring

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilt 63åring
Skrevet

Etter en større whippel-operasjon har jeg nå i 3 måneder gått på smertestillende tabletter, - Oxicontin, 20 mg, 4-5 tbl pr dag. Selv om operasjonssmertene nå er over, klarer jeg ikke å slutte med tablettene. Abstinensen er så stor at jeg fungerer ikke. (Har prøvd med gradvis nedtrapping uten å lykkes). Hvordan skal jeg klare dette??

Skrevet

Huff, det er en lei situasjon du har havnet i.

Ettersom du ikke klarer det på egenhånd, må du oppsøke hjelp.

For det finnes hjelp å få!

Det første du bør gjøre er å kontakte fastlegen og forklare situasjonen. Han kan henvise deg videre til rette instans.

Høres ut som du behøver nedtrapping i institusjon/sykehus under oppsyn av helsepersonell.

Morfin-abstinenser kan være intense, men er heldigvis kortvarige. Og med nedtrapping vil abstinensene være mildere.

Det finnes sikkert noen medisiner mot abstinensene også.

Ønsker deg all lykke til, med håp om at du skal klare det!

God bedring.

Skrevet

Er du sikker på at du ikke trapper ned for fort og for mye. Jeg vet fra andre at det er vanskelig, men de har tatt det cold turkey og det tar et par uker å bli kvitt abstinensene tror jeg.

Lykke til.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Neste steg nå er å ta en alvorsprat med fastlegen for å få hjelp hos henne. Om det heller ikke er nok, kan en bli innlagt for avvenning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...