Gå til innhold

orker ikke.....

Anbefalte innlegg

Sool1365380740
Skrevet

...noe som helst. Ser bare frem til å få sove.Virker som det eneste jeg finner glede i for tiden og det er slitsomt. Vil jo ikke være sånn hær! Har mista all interesse for allt. Venter på at det skal bli bedre.Har prøvd tvinge meg til å være sosial eller aktiv i håp om bedring.Men det blir ikke bedre.Det skremmer meg at jeg bare vil være i fred.Har gått på antidepressiva i sikkert 8 uker nå venlafaxin nå,cipralex først. Er urolig og nervøs. Klarer ikke slappe av iallefall ikke blandt andre mennesker.Venter på å få komme til psykolog,men i mellomtida da? Det er verst når jeg har lagt meg.Da er det sånt tankekjør og er så redd...Vet ikke for hva,mest for å bli fullstendig sprø.For det føles slik.Jeg har mistet meg selv fullstendig og det er skummelt. Vet ikke hva jeg skal gjøre,føler bare at jeg eksisterer. Kanskje antidepressiva ikke virker? Tar sobril på kveldene for å få sove. Så har jeg i tillegg utviklet angst for å ta både de og venlafaxin.Om kvelden er jeg overbevist om at medisinene gjør meg gal. På dagen vet jeg at dette ikke er reelle tanker. Hva skjer egentlig med meg? Savner meg selv.

Sool1365380740
Skrevet

Nå kommer tankene igjenn om at medisinen gjør meg sykere. Kan man bli verre av antidepressiva? Jeg klarer ikke stort mere. Har løsst å bare sove,sove..forsvinne. Men på samme tid har jeg løsst å finne tilbake til meg selv.Føler meg fullstendig ødelagt oppi hodet. Det sliter meg ut. Har begynt å fantasere om å kutte armene mine eller noe.Ligger i senga å kliper meg selv så hardt for å prøve å ikke tenke på annet enn smerten dette medfører. Føler meg alene i verden.Har ingen å snakke med,vet ikke engang om jeg klarer å snakke. Det er noe som spiser meg opp innenfra. Føler det er bare rester igjenn av meg. Blir redd meg selv og hva jeg kan finne på... Og enda over ei uke til jeg skal til psykolog. Hvordan holde ut?!?

Skrevet

Nå kommer tankene igjenn om at medisinen gjør meg sykere. Kan man bli verre av antidepressiva? Jeg klarer ikke stort mere. Har løsst å bare sove,sove..forsvinne. Men på samme tid har jeg løsst å finne tilbake til meg selv.Føler meg fullstendig ødelagt oppi hodet. Det sliter meg ut. Har begynt å fantasere om å kutte armene mine eller noe.Ligger i senga å kliper meg selv så hardt for å prøve å ikke tenke på annet enn smerten dette medfører. Føler meg alene i verden.Har ingen å snakke med,vet ikke engang om jeg klarer å snakke. Det er noe som spiser meg opp innenfra. Føler det er bare rester igjenn av meg. Blir redd meg selv og hva jeg kan finne på... Og enda over ei uke til jeg skal til psykolog. Hvordan holde ut?!?

Det høres ikke godt ut. Skulle ikke tro at medisinene gjør deg sprø. Hvordan var du da du begynte med dem?

Jeg ville diskutert medisiner med de som har forskrevet dem til deg.

Hold ut. Forsøk å gjør noe hyggelig.

Gjest rozella
Skrevet

Jeg merket at formen ble langt verre første 2- 8 ukene da jeg gikk på cipralex. Fikk på forhånd beksjed om at jeg kunne få økt angst, mye hjertebank.... Men så ble det bedre :-) Prøv å ha det i tankene - du vil snart føle deg bedre. Så ikke gjør noe dumt i mellomtiden.

Lukke t

Sool1365380740
Skrevet

Jeg merket at formen ble langt verre første 2- 8 ukene da jeg gikk på cipralex. Fikk på forhånd beksjed om at jeg kunne få økt angst, mye hjertebank.... Men så ble det bedre :-) Prøv å ha det i tankene - du vil snart føle deg bedre. Så ikke gjør noe dumt i mellomtiden.

Lukke t

gikk jo først på cipralex men byttet over til venlafaxin. dette gikk greit til jeg begynte på depotkapsler.tar 150 mg nå.Akkurat som det ble verre da jeg gikk fra venlafaxin tabletter til kapsler,noe jeg ikke skjønner.Tidligere klare jeg i det minste dra meg ut av huset,men nå vil jeg ingenting som helst. Prøver å bestemme meg hver dag for å ta meg sammen men det hjelper ikke.

Sool1365380740
Skrevet

Det høres ikke godt ut. Skulle ikke tro at medisinene gjør deg sprø. Hvordan var du da du begynte med dem?

Jeg ville diskutert medisiner med de som har forskrevet dem til deg.

Hold ut. Forsøk å gjør noe hyggelig.

Ja hadde det bare gått ant å diskutere med legen.Han snakker knapt til meg og jeg føler meg så dum når jeg er hos han.Redd for at han tror jeg bare sitter å finner på ting liksom. Han har henvist meg til psykolog,ellers ikke undersøkt meg.Vet du om det er vanlig med helsesjekk når man blir satt på slike medisiner? Har rett og slett tvangstanker om at medisinen gjør meg gal. Eller enda verre at jeg ikke våkner igjenn.Tatt sobril nesten hver kveld i 8 uker,klarer ikke sove uten.Og selv med sobril våkner jeg nå om natta og har vondt i magen av angst. Begynnes seriøst å lure på om jeg burde vært innlagt... Og kan ikke snakke med familie eller noen om dette,redd for hva de tenker osv. snakker ikke med noen om det. Og det tærer så fælt på meg.

Skrevet

Ja hadde det bare gått ant å diskutere med legen.Han snakker knapt til meg og jeg føler meg så dum når jeg er hos han.Redd for at han tror jeg bare sitter å finner på ting liksom. Han har henvist meg til psykolog,ellers ikke undersøkt meg.Vet du om det er vanlig med helsesjekk når man blir satt på slike medisiner? Har rett og slett tvangstanker om at medisinen gjør meg gal. Eller enda verre at jeg ikke våkner igjenn.Tatt sobril nesten hver kveld i 8 uker,klarer ikke sove uten.Og selv med sobril våkner jeg nå om natta og har vondt i magen av angst. Begynnes seriøst å lure på om jeg burde vært innlagt... Og kan ikke snakke med familie eller noen om dette,redd for hva de tenker osv. snakker ikke med noen om det. Og det tærer så fælt på meg.

Så vidt jeg vet er det ikke vanlig med helsetest når man begynner med antidepressiva. Hør med legen din.

Driver du med noen aktivitet? Merker at jeg sover bedre når jeg har vært i aktivitet med noe i løpet av dagen.

Jeg vet ikke om du er sykemeldt fra jobb eller lignende.

Sool1365380740
Skrevet

Så vidt jeg vet er det ikke vanlig med helsetest når man begynner med antidepressiva. Hør med legen din.

Driver du med noen aktivitet? Merker at jeg sover bedre når jeg har vært i aktivitet med noe i løpet av dagen.

Jeg vet ikke om du er sykemeldt fra jobb eller lignende.

er ikke i stand til å jobbe. Venter på utredning hos en psykolog. Tror jeg har unnvikende pf iallefall,om ikke noe mer. Prøver å gå en tur av og til. Har et veldig aktivt barn så føler det tar den lille energien jeg måtte ha. Skulle søkt hjelp for lenge siden. Men har ikke skjønt hvor mye jeg har slitt egentlig.Har ikke jobbet på 4 år nå. Føler meg bare som et null.Håper på å få til noe arbeidstrening gjennom nav. Må bare føle meg bedre først. Takk for svar.

Gjest innspill
Skrevet

Det finne en del mennesker som opparbeider raskt toleranse på benzo. Kanskje er du en av dem, hvis angsten din bare øker på. Ikke glem benzoen oppe i dette. Den kan være en venn, men plutselig etter en tids bruk kan den snu seg mot deg. Har du hørt om den paradoksale effekt? Det er den effekten som opptrer når medisiner som er smertelindrende, eksempelvis paralgin forte, begynner å gi mer smerter. Når søvnmedisin holder deg våken og når angstdempende midler, eksempelvis sobril, gir deg økt angst. Det er veldig individuelt når og om denne effekten inntreffer, og jeg kan ikke vite om det er slik med deg, men ha det i bakhodet.

Det kan være at denne medisinen ikke er rett for deg, men ikke gi opp ennå. Bestill heller hastetime med legen din om det blir for ille. Jeg trapper selv opp SSRI akkurat nå, og det er ikke gøy. Når en driver på med slikt har en rett på tettere oppfølging fra fastlegen.

Jeg håper du får en bedre dag i morgen og at natten gir deg hvile.

Sool1365380740
Skrevet

Det finne en del mennesker som opparbeider raskt toleranse på benzo. Kanskje er du en av dem, hvis angsten din bare øker på. Ikke glem benzoen oppe i dette. Den kan være en venn, men plutselig etter en tids bruk kan den snu seg mot deg. Har du hørt om den paradoksale effekt? Det er den effekten som opptrer når medisiner som er smertelindrende, eksempelvis paralgin forte, begynner å gi mer smerter. Når søvnmedisin holder deg våken og når angstdempende midler, eksempelvis sobril, gir deg økt angst. Det er veldig individuelt når og om denne effekten inntreffer, og jeg kan ikke vite om det er slik med deg, men ha det i bakhodet.

Det kan være at denne medisinen ikke er rett for deg, men ikke gi opp ennå. Bestill heller hastetime med legen din om det blir for ille. Jeg trapper selv opp SSRI akkurat nå, og det er ikke gøy. Når en driver på med slikt har en rett på tettere oppfølging fra fastlegen.

Jeg håper du får en bedre dag i morgen og at natten gir deg hvile.

Jeg er hos fastlegen hver 14 dag. Har fortalt om min bekymring til sobril.Lurer på om det er noe annet jeg kan ta om kveldene for i det hele tatt få sove.Så kan sobrilen heller ligge på lur om jeg skulle få angstanfall. Hadde aldri trodd jeg skulle bli en av de som må ha noe for å få sove. Nettopp kommet meg ut av et meget usunt forhold og tror det er mye av grunnen til at mine psykiske problemer har forverret seg drastisk. (Har latt en med psykopatiske trekk trø meg langt ned i gjørma.Har gitt han allt som var i meg,men nå er det fritt) (han lar meg heller ikke i fred og jeg er redd han) Derfor tør jeg ikke si at jeg vil bryte kontakten helt for da vet jeg ikke hva han er i stand til å finne på. Godt å skrive litt hær...Nesten så det roer meg å få svar fra folk.Takk for det!

Skrevet

Det kan kanskje nytte å bytte til en annen antidepressiva f.eks. de gamle trisykliske. Jeg prøvde cipralex først uten ønsket virkning og med en del bivirkninger. Nå bruker jeg Noritren. Er fornøyd med den.

Skrevet

er ikke i stand til å jobbe. Venter på utredning hos en psykolog. Tror jeg har unnvikende pf iallefall,om ikke noe mer. Prøver å gå en tur av og til. Har et veldig aktivt barn så føler det tar den lille energien jeg måtte ha. Skulle søkt hjelp for lenge siden. Men har ikke skjønt hvor mye jeg har slitt egentlig.Har ikke jobbet på 4 år nå. Føler meg bare som et null.Håper på å få til noe arbeidstrening gjennom nav. Må bare føle meg bedre først. Takk for svar.

Bra du skal til psykolog snart.

Du har kanskje noe du kan pusle med i mellomtiden som kan få tankene over på noe annet. Fint at du kommer deg litt ut også:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...