Gå til innhold

Hos psykologen

Anbefalte innlegg

Gjest Stolflytter
Skrevet

Hvem er det egentlig som flytter stolene på psykologens kontor ?

Er det psykologen selv som driver og justerer dem bevisst etter som han driver med avstand-nærhets greier ?

Eller er det vaskedamen ?

Skrevet

...eller kanskje pasienten før deg?

Stemmer på denne.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Psykologer og psykiatere flytter stolene selv. Vi har egen utdanning i stolplassering.

Skrevet

Psykologer og psykiatere flytter stolene selv. Vi har egen utdanning i stolplassering.

Åja, STOL120-kurset. Jeg vurderer å ta det selv.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Åja, STOL120-kurset. Jeg vurderer å ta det selv.

Et bra kurs! Du må ha bestått dette før du får begynne på "Tankelesing GK1".

Skrevet

Et bra kurs! Du må ha bestått dette før du får begynne på "Tankelesing GK1".

Det står jeg over, da jeg mener at folk bør klare å lese sine egne tanker, men jeg tenkte å ta videre HVORDANSEUTTRYKKSLØSUTMENSMANSITTERALVORLIGMEDBEINAIKORSOGSTIRRERPÅDEG-200-kurset.

Gjest øiiiiiiiiii e
Skrevet

Det står jeg over, da jeg mener at folk bør klare å lese sine egne tanker, men jeg tenkte å ta videre HVORDANSEUTTRYKKSLØSUTMENSMANSITTERALVORLIGMEDBEINAIKORSOGSTIRRERPÅDEG-200-kurset.

Hehehe

Skrevet

Veldig bra spørsmål. Nå fikk jg mg en god latter. Kan ikke pasientene også få ta stolplasseringskurset, eller kurs i hvorfor andre duppedingser er i behandlingsrommet. Hvilken funksjon de har og om det er meningen at en skal sitte der og undre, dele sine tanker om objektene, om de skal hjelpe deg i å komme på ting eller om en bare skal overse objektene og holde munn.

Skrevet

Er jo mange som har skrevet her. Tror det er noe delte meninger der. Om ikke stolene blir flyttet, så har jeg hatt inntrykk av at noen terapeuter helst vil at pasienten skal sitte vendt mot vinduet. Siden jeg er sterkt lysømfindlig spurte jeg en gang om vi kunne bytte plass så jeg så han bedre. Han gikk nølende med på det, men så helt plaget ut. De vil vel at de skal se oss men ikke vi de ;). Psykologen jeg går til nå har skikkelige gardiner og trekker de for om sola er sterk. Psykiateren bryr seg ikke om hvor vi sitter iforhold til hverandre så lenge vi kan se hverandre.

Han raringen var privatpraktiserende. Satte også alltid en stor klokke midt på bordet, noe jeg fant ganske oppstressende. De fleste pleier jo å ha klokka på veggen eller hånda! Jeg vet at en session varer tre kvarter. Å se på en diger klokke som tikker tar konsentrasjonen fra det jeg ønsker å snakke om.

Mye merkelige behandlere der ute, men heldigvis også noen gode.

Melba1365380968
Skrevet

..det er nok meg, sorry, jeg bruker flytte på stolene! Jeg vil gjerne helst sitte med ryggen mot den bussholdeplassen som er like utenfor vinduet uten gardin...(!).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...