Gå til innhold

terapi med psykologstudent...?

Anbefalte innlegg

Gjest klienten
Skrevet

Jeg har etter eget ønske fått tilbud om behandling ved den lokale dps'en. Dette er jeg veldig glad for. Kanskje jeg nå kan bli helt kvitt mine psykiske plager! Men, behandleren er en psykologstudent. Mye yngre enn meg. Jeg føler meg litt ukomfortabel med dette. Er redd vedkommende ikke har nok livserfaring til å klare å sette seg inn i det jeg har å komme med. Er begynt å tenke mye på hvor vanskelig det blir å si enkelte ting. Og da vil jeg kanskje ikke klare å nyttegjøre meg terapien...? Er det noen andre som har erfaring med å bruke en terapeut som både er mye yngre og av motsatt kjønn? Jeg føler meg litt ukomfortabel med begge deler. Jeg tenker at vi ikke har noe til felles, og at h*n derfor ikke vil forstå meg, og kanskje gi meg en dårlig følelse på grunn av det...

Gjest klienten
Skrevet

Glemte forresten å si at det bekymrer meg at terapeuten bare er student også. Vedkommende er jo ikke erfaren! =/

Gjest krekling
Skrevet

Glemte forresten å si at det bekymrer meg at terapeuten bare er student også. Vedkommende er jo ikke erfaren! =/

Trening gjør mester, sies det.

Hvis studentene ikke får øvelse, så kan de jo ikke bli erfarne. Kanskje de har et mer åpent sinn i forhold til det til å nærme seg problemene enn gammel psykolog som har jobbet i 40 år og har mye erfaring, men har sikkert også opparbeidet seg en bestemt måte å angripe problemstillingene på (stivnet i arbeidsmetodene?), det er ikke sikkert at den gamle metoden er best.

Skrevet

De får veiledning. Kvaliteten er nok dårligere enn hvis du hadde kommet til en erfaren terapeut, men på den andre siden er nok h*n oppdatert faglig siden h*n er nyutdannet. En annen fordel er at når man er ny er man som regel mer oppmerksom og nysgjerrig. Du får veie fordeler opp mot ulemper. Det kan være verdt å gi det en sjangs hvis ikke kan du be om en erfaren terapeut hvis de kan gi deg det.

Skrevet

Trening gjør mester, sies det.

Hvis studentene ikke får øvelse, så kan de jo ikke bli erfarne. Kanskje de har et mer åpent sinn i forhold til det til å nærme seg problemene enn gammel psykolog som har jobbet i 40 år og har mye erfaring, men har sikkert også opparbeidet seg en bestemt måte å angripe problemstillingene på (stivnet i arbeidsmetodene?), det er ikke sikkert at den gamle metoden er best.

Jeg kjenner til den andre siden. Folk som har stivnet i sitt arbeidet eller som holder på å sovne i terapitimen.

Gjest klienten
Skrevet

Jeg kjenner til den andre siden. Folk som har stivnet i sitt arbeidet eller som holder på å sovne i terapitimen.

Har tenkt på den siden av saken og, at vedkommende sikkert er ivrig og interessert. Det er jo bra. Håper bare ikke denne terapeuten får fullstendig bakoversveis av det jeg har å komme med! Det har skjedd meg litt av hvert som ikke nødvendigvis skjer gjennomsnittsmennesket her i landet... Det er ihvertfall slik ifølge nære venner...

Gjest lukke t
Skrevet

Har tenkt på den siden av saken og, at vedkommende sikkert er ivrig og interessert. Det er jo bra. Håper bare ikke denne terapeuten får fullstendig bakoversveis av det jeg har å komme med! Det har skjedd meg litt av hvert som ikke nødvendigvis skjer gjennomsnittsmennesket her i landet... Det er ihvertfall slik ifølge nære venner...

Tror dette vil være veldig personavhengig... Å at du ikke kan gjøre annet enn å møte opp og se det ann.

Har selv opplevd en turnuslege i psykiatrien som var langt flinkere og mer oppvagt enn at han som var overlege. Unge, engasjerte leger på legekontoret....

Men de blonde smile og nikkedukkene har jeg ingen nytte av...

Skrevet

Det er derfor de er psykologer. De skal tåle det meste som folk har på hjertet.

Skrevet

''Jeg tenker at vi ikke har noe til felles, og at h*n derfor ikke vil forstå meg, og kanskje gi meg en dårlig følelse på grunn av det...''

Det er ikke sikkert du ville hatt noe til felles med en terapeut av ditt eget kjønn og på din alder heller. :-) Det er ikke alltid det er de eldste som er de viseste av oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...