Gå til innhold

NHD: opptrappingsintervall

Anbefalte innlegg

Gjest zoloftopptrapping
Skrevet

Hei! Det var meg med zoloften. Jeg trapper opp etter felleskatalogens forslag, med 50 mg per uke. Jeg lurer på om en må bruke en uke på hvert steg, når halveringstiden på zoloft er et døgn. Etter fem døgn er jeg altså på topp, og jeg har da lyst å kjøre på siden jeg er fortsatt så vannvittig deprimert og har planen klar om å trappe helt opp til 200 mg. Med en hel uke på hvert steg tar det jo hele fem uker for meg å trappe til maks, og jeg lurer på om ikke det er en unødvendig lang opptrappingsperiode.

Så kan en trappe videre opp etter fem døgn, eller skal en av grunner jeg ikke forstår vente en hel uke?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan godt trappe opp etter tre døgn også. Hensikten med lange intervall er kun å mildne oppstartsbivirkninger.

Gjest zoloftopptrapping
Skrevet

Du kan godt trappe opp etter tre døgn også. Hensikten med lange intervall er kun å mildne oppstartsbivirkninger.

Takk. Da kjører jeg på siden det verste for meg er selve depresjonen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk. Da kjører jeg på siden det verste for meg er selve depresjonen.

Når jeg presenterer alternativene for mine pasienter, gjør >90% som deg. De vil heller hoppe i det enn krype i det :-)

Gjest zoloftopptrapping
Skrevet

Når jeg presenterer alternativene for mine pasienter, gjør >90% som deg. De vil heller hoppe i det enn krype i det :-)

Ja, jeg kan jo ikke gå her deprimert og langpines heller:o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...