Gjest zoloftopptrapping Skrevet 22. oktober 2010 Skrevet 22. oktober 2010 Hei! Det var meg med zoloften. Jeg trapper opp etter felleskatalogens forslag, med 50 mg per uke. Jeg lurer på om en må bruke en uke på hvert steg, når halveringstiden på zoloft er et døgn. Etter fem døgn er jeg altså på topp, og jeg har da lyst å kjøre på siden jeg er fortsatt så vannvittig deprimert og har planen klar om å trappe helt opp til 200 mg. Med en hel uke på hvert steg tar det jo hele fem uker for meg å trappe til maks, og jeg lurer på om ikke det er en unødvendig lang opptrappingsperiode. Så kan en trappe videre opp etter fem døgn, eller skal en av grunner jeg ikke forstår vente en hel uke? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. oktober 2010 Skrevet 22. oktober 2010 Du kan godt trappe opp etter tre døgn også. Hensikten med lange intervall er kun å mildne oppstartsbivirkninger. 0 Siter
Gjest zoloftopptrapping Skrevet 22. oktober 2010 Skrevet 22. oktober 2010 Du kan godt trappe opp etter tre døgn også. Hensikten med lange intervall er kun å mildne oppstartsbivirkninger. Takk. Da kjører jeg på siden det verste for meg er selve depresjonen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. oktober 2010 Skrevet 22. oktober 2010 Takk. Da kjører jeg på siden det verste for meg er selve depresjonen. Når jeg presenterer alternativene for mine pasienter, gjør >90% som deg. De vil heller hoppe i det enn krype i det :-) 0 Siter
Gjest zoloftopptrapping Skrevet 22. oktober 2010 Skrevet 22. oktober 2010 Når jeg presenterer alternativene for mine pasienter, gjør >90% som deg. De vil heller hoppe i det enn krype i det :-) Ja, jeg kan jo ikke gå her deprimert og langpines heller:o) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.