Gå til innhold

Hva hjelper når en føler seg hypoman?

Anbefalte innlegg

Gjest bipolarinnen
Skrevet

Er bipolar 2. Føler meg forferdelig rastløs, klarer ikke å sitte stille. Full av prosjekter som jeg vanligvis ikke er så opptatt av. Følte det først for noen dager siden, nå har jeg redd for at jeg glir inn i en hypomani og en depresjon etterpå.

Tok en rivotril for å roe meg litt ned. Var det dumt/lurt?

Går forøvrig på Lamictal 250X2, Cipralex 20mg og Tolvon 30mg. Bruker Imovane for å sove for tiden. Sluttet med Seroquel da den ga så mange bivirkninger. Forsøker meg uten en periode.

tips? I det minste får jeg unna en del ting her. så hvis du trenger hjelp med oppussing etc, I'm your woman!

Gjest litt misunnelig nå merker jeg
Skrevet

Hvis du har et mannfolk i heimen er det på tide å finne han fram nå! Så får du ta dopet etterpå. Ingen ting er som litt hanky panky når man er på opptur!

Gjest bipolarinnen
Skrevet

Hvis du har et mannfolk i heimen er det på tide å finne han fram nå! Så får du ta dopet etterpå. Ingen ting er som litt hanky panky når man er på opptur!

Ja en får nyte det så lenge det varer;)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Inntak av antipsykotika hjelper.

Seponering av antidepressiva hjelper.

Gjest bipolarinnen
Skrevet

Inntak av antipsykotika hjelper.

''Inntak av antipsykotika hjelper.

''

Hva slags antipsykotika vil du foreslå?

Om jeg seponerer antidepressiva så får jeg angst og blir deprimert. Er det bedre enn å bli hypoman?

Skrevet

''Inntak av antipsykotika hjelper.

''

Hva slags antipsykotika vil du foreslå?

Om jeg seponerer antidepressiva så får jeg angst og blir deprimert. Er det bedre enn å bli hypoman?

Det med AP er igjen av typen "ett fett". Det viktige er at en tar de. Om hypomaniene bruker å være kortvarige, er det bedre å ta AP enn å seponere AD.

Gjest bipolarinnen
Skrevet

Det med AP er igjen av typen "ett fett". Det viktige er at en tar de. Om hypomaniene bruker å være kortvarige, er det bedre å ta AP enn å seponere AD.

Men er det lurt å bruke Sobril/Rivotril som en nødløsning når uroen og maniene er som verst? jeg får i det minste roet meg ned. Vet ikke om det er så bra for kroppen eller omgivelsene når dette står på.

Skrevet

Men er det lurt å bruke Sobril/Rivotril som en nødløsning når uroen og maniene er som verst? jeg får i det minste roet meg ned. Vet ikke om det er så bra for kroppen eller omgivelsene når dette står på.

Ja, det er helt klart lurt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...