Gå til innhold

Nav støtte BPSTUDENT

Anbefalte innlegg

Gjest bpstudent
Skrevet

Har pga psykisk sykdom blitt liggende for langt etter i forhold til studieprogresjon og lånekassen vil ikke utbetale lån, tross anke med legeerklæring. Kan NAV hjelpe til med penger til husleie og kostutgifter, mens jeg studerer, inntil jeg har tatt igjen forsinkelsen og har krav på penger fra lånekassen igjen?

Skrevet

Må nok gå over på attføring o.s.v. før du kan få til det tror jeg. Men umulig å svare på. Opptil NAV, grunnen, jobbutsikter, hva som skjer om du må slutte, saksbehandleren på NAV, tidsfrister du har, NAV sin økonomi og velvilje o.s.v.

Skrevet

Må nok gå over på attføring o.s.v. før du kan få til det tror jeg. Men umulig å svare på. Opptil NAV, grunnen, jobbutsikter, hva som skjer om du må slutte, saksbehandleren på NAV, tidsfrister du har, NAV sin økonomi og velvilje o.s.v.

du har kanksje prøvd dette allerede, men da jeg studerte og ble forsinket pga psykdom fikk jeg legeerklæring på dette. (stod at jeg ikke var istand til å studere eller å jobbe i den gitte perioden) sendte det til lånekassen sammen med en søknad om å få lånet i den perioden omgjordt til stipend. Det gjorde at de månedene ikke talt som del av mine år på lånekassen, og jeg kom meg gjennom utdanningen.

Ellers ville jeg gått å snakket med NAV, hørt om det er muligehter for å få støtte til videreutdanning, attføring osv. Om du ikke har krav på det, er det desverre vanskelig å få støtte.

Har du mulighet til å studere deltid og jobbe ved siden av? Evt. finne et samlingsbasert studie der forelesninger er komprimert til noen dager i måneden, som gjør det lettere å kombinere med job.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...