Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått plass for min ocd igjen. Har gått fra vasketvang, til grubling, sjekking, redd forå miste kontroll.

Nå er jeg redd jeg har lurt alle og ikke er syk. Tviler på min egen beslutsomhet og evne til å fortelle hvordan jeg har det.

Er også på en måte redd for å være være til bry og ta plassen fra andre.

Jeg tror på en måte mine tanker er reele og at hvis jeg skal behandles, blir det virkelig krise. På en måte. Men jeg tviler også på at det er sant. Kort sagt, jeg tviler, gruler, og har konstant dårlig samvittighet for noe eller mot noen. Jeg er litt sliten egentlig. Men føler meg frisk og strek. Kanskje...?

Er dette tvangstanker?

Skrevet

Hvis du først har fått plassen ville jeg tatt den. Det går jo an å forklare til den du kommer til det du tenker og at dere heller er to om å ta beslutningen om hva som er best.

Skrevet

du hadde ikke en gang vurdert å motta hjelp for dette om du ikke virkelig slet med tvang, så jeg håper virkelig du tar imot hjelpen.

vi som ikke sliter med tvang ville ikke i våre villeste drømmer tenkt tanken på å søke hjelp for det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er tvangstanker.

Skrevet

du hadde ikke en gang vurdert å motta hjelp for dette om du ikke virkelig slet med tvang, så jeg håper virkelig du tar imot hjelpen.

vi som ikke sliter med tvang ville ikke i våre villeste drømmer tenkt tanken på å søke hjelp for det.

Tusen takk. Jeg skal ta i mot behandling... Tankene går litt surr, og da må jeg få det ut..;) Men det går litt bedre i dag...:)

Skrevet

Hvis du først har fått plassen ville jeg tatt den. Det går jo an å forklare til den du kommer til det du tenker og at dere heller er to om å ta beslutningen om hva som er best.

Ikke dumt... Takk for svar... Det går litt bedre i dag...:)

Skrevet

Dette er tvangstanker.

Takk for svar. Det går litt bedre i dag. Skikkelig angst i går antageligvi.s Tankene gikk helt i surr. ..Tviler i dag og, men er kanskje litt mer rasjonell i tankene. Men nå er det snart hjelp rundt hjørnet... Ha en fin søndag NHD!!

Skrevet

Ikke dumt... Takk for svar... Det går litt bedre i dag...:)

Håper ting ordner seg:-)

Skrevet

Håper ting ordner seg:-)

Tusen takk!:) Jeg har fått behandling en gang tidligere der. Da ble jeg frisk som en fisk. Tilbakefallet har satt seg på litt andre ting, men tror og håper jeg blir like bra igjen:)

Ha en fin søndag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...