Gå til innhold

Er dette en pf?

Gjest tropisk aroma

Anbefalte innlegg

Gjest tropisk aroma
Skrevet

Jeg har en venn, som det begynner å bli slitsomt å forholde seg til. Humøret hennes kan ødelegge hele dagen min. Det kan switche helt uten at jeg forventer det. Da renner det syrlige kommentarer fra henne. Hun har et enormt sinne og aggresjon. Kan kjefte noen ned, f.eks noen på kundeservice, slik at de ikke tør å gjøre noe annet enn det hun sier, og dette for den minste bagatell.

Hun gjør aldri noe feil selv, det er alltid noen andres feil. F.eks kan det være min feil at hun ikke har betalt en regning (!!), eller min feil at hun ikke kommer seg på jobb i tide. Hvis jeg konfronterer henne med grunnen til at hun ikke har betalt regningen sin, kommer hun med (veldig) stygge kommentarer resten av tiden vi er sammen. Hun kan kommentere kroppen min som småfeit og si ting som "du bør vel begynne å trene litt snart, syns du ikke? Magen din henger jo godt over buksekanten. Så du ikke hvordan han kikka på deg?" Eller hun kan sammenligne med seg selv, som i hennes egne øyne ser fantastisk ut. Hun ser helt ordinær ut på alle måter. Hun kan trene fanatisk en periode, som alle da blir gjort oppmerksom på. Selvsagt er hun ekspert på trening også. Hun har puls som en toppidrettsutøver og har ekstreme ferdigheter (kondisjon, spenst etc). Som sagt, treningen foregår i perioder, og hun har ingen forutsetning for å være så trent som hun sier selv.

Hun har en fantastisk tro på seg selv. Det er ingen som er like smart som henne. Hun er faglig dyktig, det skal hun ha. Dette har hun en tendens til å trykke nedover kollegaene sine for å fiske etter skryt. Hun har noen i sin yrkesgruppe hun har lagt for hat, og de nedverdiger hun hele tiden med fagprat hun kan "ta" dem på, eller feil de har gjort. Det er viktig for henne at hun og hennes likemenn er viktigere enn "alle andre". Hennes yrkesverden (produksjon) hadde nærmest vært stillestående hadde det ikke vært for henne og hennes likemenn. Hun holder seg alltid på god fot med sjefene, og i følge henne selv ser de på henne som deres arvtager.

Hun har ingen veldig nære venner, jeg er den som står henne nærmest ifølge henne selv. Jeg har kjent henne i over 10 år. Når det gjelder de vennene hun har, så er det ingen av dem som kjenner hverandre. Det er veldig bevisst gjort. Hun har stor bekjentskapskrets i flere miljøer.

For andre fremstår hun som en vinnende personlighet. Markant, morsom, kan mye om mange ting, er en typisk leder. Derfor har hun også lett for å få beundrere, men det blir aldri noe mer. Når det gjelder sjekking er hun veldig intens. Alt skjer veldig fort og i store ord. Når hun blir "dumpa" er det alltid den andre det er noe feil med. Hevn ligger ofte i tankene.

Dette var bare en liten del. Dette må vel være langt fra normalt?

Skrevet

På meg - som langt fra er noen fagperson - kan det høres ut som en pf, ja. Men du får kanskje bedre og riktigere svar fra NHD.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...