Gå til innhold

Hvorfor er vi så forskjellige?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

:) ja

Jeg har lært litt å sminke meg av Internet og av min psykiater, eller jeg har spurt om noen ting er bedre å si.

Jeg viste nemmelig ingenting om foundation. men det er en sånn fest-ting.

''Jeg viste nemmelig ingenting om foundation. men det er en sånn fest-ting''

Ikke nødvendigvis en festting. Både jeg og datteren min bruker det daglig, men vi bruker veldig lite så ingen kan nok se at vi bruker det.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

8

• Angustia

6

• Madelenemie

6

• tjohei

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi er ulike pga arv og miljø. Så tror jeg det i tillegg må være en x-faktor.

Skrevet

Jeg synes ikke dette sier noe mer om oss enn at vi foretrekker og prioriterer ulike ting.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Jeg synes ikke det sier så mye om selvtllit. For meg handler det om velvære. Jeg sminker meg nesten daglig. Det tar meg 5 minutter. Det hender jeg går på jobb helt uten sminke, men det skjer ikke ofte lenger og det er ikke da jeg føler meg mest vel.

Jeg dropper sminke når jeg skal ut på tur i marka og jeg har ingen problemer med å ta en tur i butikken uten sminke, så jeg vil si jeg har et avslappet forhold til, men jeg vet at jeg ser best ut med litt sminke.

Skrevet

Jeg synes ikke det sier så mye om selvtllit. For meg handler det om velvære. Jeg sminker meg nesten daglig. Det tar meg 5 minutter. Det hender jeg går på jobb helt uten sminke, men det skjer ikke ofte lenger og det er ikke da jeg føler meg mest vel.

Jeg dropper sminke når jeg skal ut på tur i marka og jeg har ingen problemer med å ta en tur i butikken uten sminke, så jeg vil si jeg har et avslappet forhold til, men jeg vet at jeg ser best ut med litt sminke.

Men hvorfor er det så viktig for oss kvinner å se pene ut hele tiden. Kjæresten min sier han ser ikke forskjell på meg om jeg sminker meg eller ikke, heller ikke når jeg har vært hos frisøren. Er enig med han at vi kvinner bruker mye unødvendig tid på noe som egentlig ikke betyr så mye. Vi blir kanskje lurt til å tro at det betyr mye gjennom sosialisering og reklame.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Men hvorfor er det så viktig for oss kvinner å se pene ut hele tiden. Kjæresten min sier han ser ikke forskjell på meg om jeg sminker meg eller ikke, heller ikke når jeg har vært hos frisøren. Er enig med han at vi kvinner bruker mye unødvendig tid på noe som egentlig ikke betyr så mye. Vi blir kanskje lurt til å tro at det betyr mye gjennom sosialisering og reklame.

''Men hvorfor er det så viktig for oss kvinner å se pene ut hele tiden''

Jeg tror ikke det er noe mer viktig for kvinner enn for menn.

Ellers synes jeg det er vanskelig å svare på spørsmålet ditt. Min mann legger nok ikke merke til om jeg har sminket meg eller ei.Han pleier ihvertfall aldri å kommentere det. Heller ikke sønnen min. Døtrene mine derimot, ser det og kommenterer det hvis jeg ikke har sminket meg.

Skrevet

Jeg er nok helt midt på treet når det kommer til sminke, og sminker meg hver eneste morgen. Da jeg var yngre og mer utrygg hadde jeg akkurat det samme forholdet til sminke - det har vært en del av daglige rutiner siden jeg var fjortis. Mulig det er annerledes for de som sminker seg tungt, men for oss mer moderate tror jeg ikke sminke handler om selvtillitt.

Skrevet

''Jeg viste nemmelig ingenting om foundation. men det er en sånn fest-ting''

Ikke nødvendigvis en festting. Både jeg og datteren min bruker det daglig, men vi bruker veldig lite så ingen kan nok se at vi bruker det.

Hei!

Okey, jeg får ikke til å bruke det så det ser naturlig ut syns jeg.

Hvordan gjør man det?

Hva heter ditt merke og hvordan smøres det på?

Kan du gi meg utstyrslisten til dette, samt fremgangsmåten?

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Hei!

Okey, jeg får ikke til å bruke det så det ser naturlig ut syns jeg.

Hvordan gjør man det?

Hva heter ditt merke og hvordan smøres det på?

Kan du gi meg utstyrslisten til dette, samt fremgangsmåten?

Merket jeg bruker nå er Chanel, men du kan få billigere typer f.eks Loreal på HogM. Min datter synes de er best.

Jeg tar noen bittesmå klatter rundt omkring på ansiktet og smører det så utover. Det er ikke så mye som skal til. Det kan fort bli for mye og da ser det kunstig ut. Det skal være så lite at det bare jevner ut huden litt, at det ikke legger seg som et lag utenpå huden og at ingen skjønner at du bruker det.

Mange unge jenter bruker for mye og det synes jeg ikke er pent.

Det er viktig å finne riktig farge til huden din. Noen blir for mørke og noe for røde. Jeg bruker en lys farge (siden jeg er lys) også bruker jeg heller bittelitt rouge i kinnene.

Skrevet

Merket jeg bruker nå er Chanel, men du kan få billigere typer f.eks Loreal på HogM. Min datter synes de er best.

Jeg tar noen bittesmå klatter rundt omkring på ansiktet og smører det så utover. Det er ikke så mye som skal til. Det kan fort bli for mye og da ser det kunstig ut. Det skal være så lite at det bare jevner ut huden litt, at det ikke legger seg som et lag utenpå huden og at ingen skjønner at du bruker det.

Mange unge jenter bruker for mye og det synes jeg ikke er pent.

Det er viktig å finne riktig farge til huden din. Noen blir for mørke og noe for røde. Jeg bruker en lys farge (siden jeg er lys) også bruker jeg heller bittelitt rouge i kinnene.

Hei!

Takk,

men kanskje den chanel er bedre og ser mer naturlig ut enn den på H/M, jeg har før kjøpt der, men syns ikke det ser så pent ut og min mann sier det ser kunstig ut.

Eller så tar jeg det på feil, har ingen venninner tror jeg som kan vise meg, eller jeg har,, men jeg blir så fort sliten av å treffe dem for jeg har så mye å gjøre nå med barna og min eksamen.

Men skal jeg ta det på med en svamp eller med kost, jeg leste i avisen, faktisk at det fantes så mange varianter. Kanskje vil de kunne hjelpe meg i et parfymeri, men jeg blir bare så kvalm av lukten der inne, men kan du anbefale meg et parfymeri i Oslo?

Min mann pleier å handle for meg og han liker det ikke!

Jeg har forresten en venninne med asperger syndrom, hun vet mye sånt rart når jeg tenker meg om, for hun skulle vist ta meg med i en spesialbutikk på Oslo Center for å kjøpe BH. Men det orker ikke jeg, å dra dit.

Skrevet

Jeg prøver å ta vare på utseendet mitt fordi jeg vil føle meg vel. Jeg har nok litt dårlig selvbilde, men jeg har hørt mange ganger at jeg visstnok skal være ganske pen. Samtidig føler jeg at hadde folk kjent meg ville de ikke likt meg. Så jeg gjør i allefall noe med det jeg KAN gjøre noe med, utseendet mitt. Inni meg føler jeg meg råtten.

Skrevet

Jeg har aldri vært den som sminket meg hver dag - vil likevel si at jeg tar rimelig godt vare på meg selv, har selvrespekt og god nok selvtillit :)

For meg handler selvtillit mer om hva som foregår på innsiden, enn hva som foregår på utsiden.

Gjest Tenker jeg...
Skrevet

Jeg forbinder det å ikke stelle seg, og se sjusket ut, med depresjon, og dårlig selvfølelse. Men ingen regel uten unntak selvfølgelig. Med depresjon følger ett lavt energinivå, og man orker ikke bry seg så mye med utseende sitt... Jeg tenker også at det er det indre mørke som manifesterer seg i et sjuskete utseende... Kanskje man også syns man fortjener å se elendig ut, fordi man føler seg som en elendig person...

Skrevet

Kjæresten min legger merke til når jeg sminker meg. Sist jeg kom nydusja og nysminka ut av badet sa han; "Så fint sminket du er, du er for pen for meg". Men det viste seg da at han fisket etter at jeg skulle si "du er jo ganske så handsome du også da", noe jeg sa, hehe ;)

Skrevet

Jeg sminker meg aldri. (jo, forresten, i bryllupet til søstra mi, men da var det noen som hjalp meg) prøvde også litt på ungdomsskolen, men likte ikke at klassekamerater kommenterte det, så jeg holdt opp. (sta fjortis!) Siden har jeg aldri lært meg det.

Føler meg ikke stigmatisert nå som snart 40-åring. Venner og kolleger vet at jeg ikke sminker meg, men jeg har aldri fått høre noe negativt ang det.

Det er da andre ting her i verden som er viktigere enn masse "klin" i ansiktet ;-)

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Hei!

Takk,

men kanskje den chanel er bedre og ser mer naturlig ut enn den på H/M, jeg har før kjøpt der, men syns ikke det ser så pent ut og min mann sier det ser kunstig ut.

Eller så tar jeg det på feil, har ingen venninner tror jeg som kan vise meg, eller jeg har,, men jeg blir så fort sliten av å treffe dem for jeg har så mye å gjøre nå med barna og min eksamen.

Men skal jeg ta det på med en svamp eller med kost, jeg leste i avisen, faktisk at det fantes så mange varianter. Kanskje vil de kunne hjelpe meg i et parfymeri, men jeg blir bare så kvalm av lukten der inne, men kan du anbefale meg et parfymeri i Oslo?

Min mann pleier å handle for meg og han liker det ikke!

Jeg har forresten en venninne med asperger syndrom, hun vet mye sånt rart når jeg tenker meg om, for hun skulle vist ta meg med i en spesialbutikk på Oslo Center for å kjøpe BH. Men det orker ikke jeg, å dra dit.

''men kanskje den chanel er bedre og ser mer naturlig ut enn den på H/M, jeg har før kjøpt der, men syns ikke det ser så pent ut og min mann sier det ser kunstig ut''

Ja, på meg gjør den det, så det kan godt være at den gjør det på deg også.

''Men skal jeg ta det på med en svamp eller med kost''

Nei, ingen av delene. Du tar bare litt på fingertuppen og trykker forskjellige steder i ansiktet. Deretter smør du det utover. Hvis du bruker rouge, påfører du dette med kost.

'' men kan du anbefale meg et parfymeri i Oslo? ''

Jeg handler på taxfri, men jeg vet det ligger ett i glassmagasinet. Det finnes sikkert mange og her er det kanskje noen andre som kan hjelpe deg :-)

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

''men kanskje den chanel er bedre og ser mer naturlig ut enn den på H/M, jeg har før kjøpt der, men syns ikke det ser så pent ut og min mann sier det ser kunstig ut''

Ja, på meg gjør den det, så det kan godt være at den gjør det på deg også.

''Men skal jeg ta det på med en svamp eller med kost''

Nei, ingen av delene. Du tar bare litt på fingertuppen og trykker forskjellige steder i ansiktet. Deretter smør du det utover. Hvis du bruker rouge, påfører du dette med kost.

'' men kan du anbefale meg et parfymeri i Oslo? ''

Jeg handler på taxfri, men jeg vet det ligger ett i glassmagasinet. Det finnes sikkert mange og her er det kanskje noen andre som kan hjelpe deg :-)

Glemte å nevne at du smører det utover med fingrene.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Glemte å nevne at du smører det utover med fingrene.

Jeg må ikke glemme å si at resultatet blir best om du smører deg med en fuktighetskrem først. Ikke ta på forundation direkte på tørr hud. Huden skal være myk når du tar den på.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Vi er i hovedsak forskjellige pga gener, og i noe mindre grad pga miljø.

Akkurat det du tar opp handler nok i hovedsak om miljø. Hvis en fra en er liten drasses rundt på ulike kjøpesentret mens mor og venninner ser på klær, smykker, kosmetikk ol, hvis mennesker blir omtalt etter deres påkledning og ikke etter deres gjerninger, er det stor fare for at barnet blir like overfladisk og

.

.

hjernedød.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Vi er i hovedsak forskjellige pga gener, og i noe mindre grad pga miljø.

Akkurat det du tar opp handler nok i hovedsak om miljø. Hvis en fra en er liten drasses rundt på ulike kjøpesentret mens mor og venninner ser på klær, smykker, kosmetikk ol, hvis mennesker blir omtalt etter deres påkledning og ikke etter deres gjerninger, er det stor fare for at barnet blir like overfladisk og

.

.

hjernedød.

"LOL"

Så det du mener er at vi som sminker oss, lever livene våre på kjøpesentre, lar ungene våre vokse opp på kjøpesentre og i tillegg er hjernedøde.

Du er ikke sann ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...