eksvimle Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Er det vanlig med selvmordstanker i forbindelse med menstrusjon? 0 Siter
Sør Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Hos den som har PMS, eller hos dem som bor sammen med dem? ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 7. november 2010 Skrevet 7. november 2010 Man kan få depressive plager, og til det kan man knytte selvmordstanker. Imidlertid har jeg ikke hørt om PMS med slike problemer. Heller at man får lyst til å myrde andre hehe. Nei, det var tåpelig sagt av meg... Men jeg tror virkelig ikke PMS er en stor selvmordsfare selv om det sikkert kan gi tanker om det. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. november 2010 Skrevet 8. november 2010 Det er ikke uvanlig hos de med alvorlige plager. Hormoner er ikke "only only". 0 Siter
Gjest Ja, det kan det helt klart! Skrevet 8. november 2010 Skrevet 8. november 2010 Ja, pms kan gi slike tanker.. Kan selv gå "rett i kjelleren" når jeg skal ha menstruasjon, men det er ikke alltid jeg skjønner hvorfor jeg "legger meg under dyna og vil bli der" før jeg faktisk har fått'n. -Men dette er gjerne en dag eller to før det bryter ut.. -og ps.. jeg lever ennå ;o) 0 Siter
Gjest pms-monster Skrevet 8. november 2010 Skrevet 8. november 2010 Det er ikke uvanlig hos de med alvorlige plager. Hormoner er ikke "only only". Kan man bruke p-piller uten opphold slik at menstruasjonen uteblir for godt, og vil man kunne holde pms-monsteret unna? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. november 2010 Skrevet 8. november 2010 Kan man bruke p-piller uten opphold slik at menstruasjonen uteblir for godt, og vil man kunne holde pms-monsteret unna? Det er kun psykologiske grunner til at en har opphold i p-pilleinntaket. 0 Siter
eksvimle Skrevet 9. november 2010 Forfatter Skrevet 9. november 2010 Hos den som har PMS, eller hos dem som bor sammen med dem? ;-) Med vennlig hilsen (begge dele...???!) 0 Siter
eksvimle Skrevet 9. november 2010 Forfatter Skrevet 9. november 2010 Det er ikke uvanlig hos de med alvorlige plager. Hormoner er ikke "only only". Har bare tenkt veldig over at selvmordstanker bestandig dukker opp i forbindelse med menstruasjon hos meg. Og da ofte fra "helt skyfri himmel"... (Kanskje fint det er såpass sjeldent jeg faktisk har menstruasjon da...!?) Er det noe jeg kan ta for å ikke ha det sånn? (har arvelig for høyt kolesterol -og har i den forbindelse hørt et eller annet om at jeg ikke kunne ta p-piller...???!) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.