Gå til innhold

dødlig pms?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig med selvmordstanker i forbindelse med menstrusjon?

Skrevet

Hos den som har PMS, eller hos dem som bor sammen med dem? ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Man kan få depressive plager, og til det kan man knytte selvmordstanker.

Imidlertid har jeg ikke hørt om PMS med slike problemer. Heller at man får lyst til å myrde andre hehe.

Nei, det var tåpelig sagt av meg... Men jeg tror virkelig ikke PMS er en stor selvmordsfare selv om det sikkert kan gi tanker om det.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ikke uvanlig hos de med alvorlige plager. Hormoner er ikke "only only".

Gjest Ja, det kan det helt klart!
Skrevet

Ja, pms kan gi slike tanker.. Kan selv gå "rett i kjelleren" når jeg skal ha menstruasjon, men det er ikke alltid jeg skjønner hvorfor jeg "legger meg under dyna og vil bli der" før jeg faktisk har fått'n.

-Men dette er gjerne en dag eller to før det bryter ut.. -og ps.. jeg lever ennå ;o)

Gjest pms-monster
Skrevet

Kan man bruke p-piller uten opphold slik at menstruasjonen uteblir for godt, og vil man kunne holde pms-monsteret unna?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan man bruke p-piller uten opphold slik at menstruasjonen uteblir for godt, og vil man kunne holde pms-monsteret unna?

Det er kun psykologiske grunner til at en har opphold i p-pilleinntaket.

Skrevet

Hos den som har PMS, eller hos dem som bor sammen med dem? ;-)

Med vennlig hilsen

;)

(begge dele...???!)

Skrevet

Har bare tenkt veldig over at selvmordstanker bestandig dukker opp i forbindelse med menstruasjon hos meg. Og da ofte fra "helt skyfri himmel"... (Kanskje fint det er såpass sjeldent jeg faktisk har menstruasjon da...!?)

Er det noe jeg kan ta for å ikke ha det sånn? (har arvelig for høyt kolesterol -og har i den forbindelse hørt et eller annet om at jeg ikke kunne ta p-piller...???!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...