Gjest lamictalbruker Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Hei Hva er som regel den effektive dosen av Lamictal mot Unipolar depresjon ? (Eventuelt bipolar om man ikke har noe tall for unipolar) 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Ikke NHD, men Lamictalbruker... Dette baseres på nivået av virkestoff i blodet (lamotrigin). Referanseområdet for psykiske lidelser er 15-30 (man kan så vidt jeg vet gå opp mot 40). Man ønsker å holde effektiv dose på lavest mulig serumkonsentrasjon innen referanseområdet for å minske risiko for bivirkninger. Imidlertid er Lamictal ganske snill når det gjelder bivirkninger i forhold tli mange andre medikamenter. For Lamictal er det svært viktig å trappe opp langsomt, så dette krever nok en del tålmodighet. 0 Siter
Gjest en bruker av det Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Ikke NHD, men Lamictalbruker... Dette baseres på nivået av virkestoff i blodet (lamotrigin). Referanseområdet for psykiske lidelser er 15-30 (man kan så vidt jeg vet gå opp mot 40). Man ønsker å holde effektiv dose på lavest mulig serumkonsentrasjon innen referanseområdet for å minske risiko for bivirkninger. Imidlertid er Lamictal ganske snill når det gjelder bivirkninger i forhold tli mange andre medikamenter. For Lamictal er det svært viktig å trappe opp langsomt, så dette krever nok en del tålmodighet. Min lege sa at man burde ligge innenfor 10-50. Har jeg blitt lurt? Jeg lå nemlig på 11,7 og det mente han var bra... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. november 2010 Skrevet 9. november 2010 Min lege sa at man burde ligge innenfor 10-50. Har jeg blitt lurt? Jeg lå nemlig på 11,7 og det mente han var bra... Nerdas innlegg er absolutt korrekt. Om du har det utmerket på 11,7, kan du være der. Hvis ikke, synes jeg dosen skal økes med 50%. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.