Gå til innhold

Hva gjør deg glad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som mørketiden er her. Hva gjør deg glad og hva kan du gjøre for å få det bedre psykisk?

Gjest aminata
Skrevet

Ut på tur hver dag, minst 30 minutter. Holde på døgnrytmen. Kjøpe terapilampe, dette virker på meg. Ta mine medisiner,møte positive mennesker om jeg finner noen (

Gjest bareentanke
Skrevet

Min vakre sønn, min bror som har fått gode tilbakemeldinger i forhold til sin kreftbehandling, gode måltider, varm dusj etter turgåring, tente stearinlys, friske blomster på bordet ukentlig, smil fra medmennesker, gå på butikken (ingen selvfølge for meg da jeg har vært hardt rammet av angst), kjøre bil (nylig startet opp med igjen av samme grunn som nevnt foran), rake løv, se fargene i naturen, se det lille av dagslys som finnes etcetc.

Skrevet

Den største gleden man kan ha, det er å gjøre andre glad :)

Jeg blir glad når andre rundt meg er glad (som regel), sure og irriterte folk gjør meg lei og frustrert. Jeg liker å tenne stearinlys, liker også å bake når jeg er i form til det. Turer hjelper også :)

Blir glad når noen smiler til meg når jeg går tur.

Skrevet

Min vakre sønn, min bror som har fått gode tilbakemeldinger i forhold til sin kreftbehandling, gode måltider, varm dusj etter turgåring, tente stearinlys, friske blomster på bordet ukentlig, smil fra medmennesker, gå på butikken (ingen selvfølge for meg da jeg har vært hardt rammet av angst), kjøre bil (nylig startet opp med igjen av samme grunn som nevnt foran), rake løv, se fargene i naturen, se det lille av dagslys som finnes etcetc.

''kjøre bil (nylig startet opp med igjen av samme grunn som nevnt foran)''

Går det greit, kom du fort inn i det igjen?

Har ikke kjørt på lange tider jeg heller.

Gjest bareentanke
Skrevet

''kjøre bil (nylig startet opp med igjen av samme grunn som nevnt foran)''

Går det greit, kom du fort inn i det igjen?

Har ikke kjørt på lange tider jeg heller.

Ja det var som om jeg sist gjorde det i går :) Og jeg har ikke kjørt bil på mange år. Det skal jeg si deg var en fantastisk opplevelse. Jeg gråt av glede der jeg putret rundt alene en mørk kveld. Høres sikkert merkelig ut for folk flest, men for meg som har latt angsten frarøve meg så mye av mitt liv i så mange år så var dette en enorm seier. Jeg valgte en kveld første gangen for å kunne slappe av i forhold til minimalt med trafikk. Nå kjører jeg til og med inn i byen på dagtid, så alt er som før. Jeg lo litt av meg selv på første byturen da. Jeg har flyttet og var lite kjent i byen her og det var jo litt enveiskjørt og sånt hehe. Jeg kjørte rundt og rundt noen ganger før jeg fant veien ut igjen, men da ble jeg jo bedre kjent. Jeg håper du våger deg ut på en tur :)

Skrevet

Den største gleden man kan ha, det er å gjøre andre glad :)

Jeg blir glad når andre rundt meg er glad (som regel), sure og irriterte folk gjør meg lei og frustrert. Jeg liker å tenne stearinlys, liker også å bake når jeg er i form til det. Turer hjelper også :)

Blir glad når noen smiler til meg når jeg går tur.

Jeg synes gleden over å gjøre andre glad er litt oppskrytt, sånn rent bortsett fra når det gjelder ungen min. Jeg synes det er mye morsommere å gjøre tonie glad. Jeg er dessuten veldig lett å glede:)

-På Dol av og til
Skrevet

En ting som gjør meg veldig glad er faktisk mørketida.Koselig:)

Skrevet

veslegutten min...!!!! :D Han er bestandig blid og i godt humør selv. Og det smitter på mamma!

Skrevet

Jeg synes gleden over å gjøre andre glad er litt oppskrytt, sånn rent bortsett fra når det gjelder ungen min. Jeg synes det er mye morsommere å gjøre tonie glad. Jeg er dessuten veldig lett å glede:)

Ja, viktig å ta vare på seg selv også, det er noe jeg må lære meg :)

Ja, det beste er å gjøre ungene sine glad. Men jeg blir veldig glad når andre er positive og glade :-)

Bortsett fra hvis jeg er veldig syk.

Skrevet

Ja det var som om jeg sist gjorde det i går :) Og jeg har ikke kjørt bil på mange år. Det skal jeg si deg var en fantastisk opplevelse. Jeg gråt av glede der jeg putret rundt alene en mørk kveld. Høres sikkert merkelig ut for folk flest, men for meg som har latt angsten frarøve meg så mye av mitt liv i så mange år så var dette en enorm seier. Jeg valgte en kveld første gangen for å kunne slappe av i forhold til minimalt med trafikk. Nå kjører jeg til og med inn i byen på dagtid, så alt er som før. Jeg lo litt av meg selv på første byturen da. Jeg har flyttet og var lite kjent i byen her og det var jo litt enveiskjørt og sånt hehe. Jeg kjørte rundt og rundt noen ganger før jeg fant veien ut igjen, men da ble jeg jo bedre kjent. Jeg håper du våger deg ut på en tur :)

Gratulerer, det er jo en stor seier :-)

Høres fantastisk ut ;)

Høres ut som meg da det gikk opp for meg at jeg hadde klart å ta lappen,hehe.

Skrevet

Møte en hund, farger, sol, kjenne varme, yoga, god mat.

Gjest Hestemammaen
Skrevet

Tur i skogen, matpakke, en god kopp kaffe eller te. At hunden min har det bra og har gode minner etter dagen når hun sovner om kvelden. Nyter med andre ord hvert minutt jeg får ut av hver dag med å gjøre trivelige dagligdagse ting ;)

Gjest bareentanke
Skrevet

Gratulerer, det er jo en stor seier :-)

Høres fantastisk ut ;)

Høres ut som meg da det gikk opp for meg at jeg hadde klart å ta lappen,hehe.

Takk, ja det var nok noe man kan kalle ta-førerkortfølelse II :)

Gjest Ellipse
Skrevet

Hunden min, trening (de sjeldne gangenenjeg klarer å komme meg dit), en spennende krimbok, skikkelig knasende norske epler:-)

Skrevet

Det er mange ting som gjør meg glad.

Den lille nusselusse-nevøen min som nå er litt over en mnd. Jeg fryder meg over å se hvordan han utvikler seg imellom hver gang jeg ser han. Synes til og med han er søt når han skriver jeg hehe.

Å tenke på at jeg har noen helt fantastiske foreldre.

Et godt måltid sammen med venner, dempet belysning og masse stearinlys. Peisbål og der det lar seg gjøre.

At sidemannen på bussen eller toget slår av en hyggelig prat med meg.

Kattepuser. Det er ingenting som er søtere enn pus som ligger langflat i fanget, maler ivrig, snur seg på rygg fordi den vil bli klødd på magen, se som den koser seg og gjeeesper... Det er Valium det! Når en katt gjør det, så har den tillit til deg.

Å vite at de rundt meg har det bra.

Mail fra venninna mi som bor i en annen verdensdel.

Å ha gjennomført noe jeg var kjempenervøs for. Alt fra en ekkel tivoli-atraksjon til å ha spilt noe vanskelig på en konsert.

Å ha gjort noe jeg med vanntett sikkerhet føler har vært til glede eller hjelp for andre mennesker.

Svart humor og selvironi...

Denne lista kan bli lengre faktisk...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...