Gå til innhold

kan terapeuter behandle folk hjemme

Anbefalte innlegg

Gjest terapispørsmål
Skrevet

hos seg selv? Holder det at en har et eget rom i leiligheten som fungerer som kontor? eller kan en bare slå seg ned ved kjøkkenbenken?

Skal til en behandler som visstnok bor i en blokk.. Lurer på om jeg da får terapi hjemme hos henne. Er det vanlig?

Gjest Countrydama
Skrevet

Hadde en nabo som er terapeut, han drev hjemme.

Gjest terapispørsmål
Skrevet

Det finnes folk som har kontor hjemme.

Men trenger det å være et kontor, eller kan det foregå i stua eller eller på kjøkkenet? Noen regler for dette? De behandlere som har kontor ved hjemmet sitt har kontoret i en sokkelleilighet hvor en da ikke går inn i terapeutens private hjem. Bare nysgjerrig;)

Skrevet

Men trenger det å være et kontor, eller kan det foregå i stua eller eller på kjøkkenet? Noen regler for dette? De behandlere som har kontor ved hjemmet sitt har kontoret i en sokkelleilighet hvor en da ikke går inn i terapeutens private hjem. Bare nysgjerrig;)

Jeg har aldri hørt om noen som ikke har et eget kontor/arbeidsrom.

Skrevet

Som ungdom gikk jeg til en privat psykolog hjemme hos henne. Hun brukte kjellerstua til samtalene. Koselig, men nokså nøytralt innredet. Kontordelen var diskret skjult bak en sånn skillevegg av tre med huller i, som det sto en del grønne planter foran.

Tror nok ikke det er noen psykofiksere som har kjøkkenet som terapirom ;-). Om jeg var psykolog og bodde i en ettroms, ville jeg nok leid meg inn i et lokale til formålet.

Gjest terapispørsmål
Skrevet

Som ungdom gikk jeg til en privat psykolog hjemme hos henne. Hun brukte kjellerstua til samtalene. Koselig, men nokså nøytralt innredet. Kontordelen var diskret skjult bak en sånn skillevegg av tre med huller i, som det sto en del grønne planter foran.

Tror nok ikke det er noen psykofiksere som har kjøkkenet som terapirom ;-). Om jeg var psykolog og bodde i en ettroms, ville jeg nok leid meg inn i et lokale til formålet.

gikk en gang på et italienskkurs rundt kjøkkenbordet til læreren. Har ikke vært borti en terapeut som tar terapitimene i stua, men det kan jo skje det også;) Har hatt en del rare erfaringer med diverse terapeuter så det overrasker meg ikke så mye heller.

Jeg lurte på om de var lovpålagt å ha et eget kontor, eller om de kunne ta samtalene i stua eller på kjøkkenet hvis de absolutt ville det. Om noen hadde kontrollert dette her er jo en annen sak.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Forutsatt at de har et tydelig adskilt hjemmekontor, kan det skje i hjemmet.

Gjest hjemmekontor
Skrevet

Foreldrene mine hadde hjemmekontor på kveldstid. Kontoret var i annen etasje, så pasientene kom inn i gangen, opp trappa, og inn på kontoret. Dørene fra gangen og inn i kjøkken/oppholdsrom etc var alltid lukket når det skulle komme en pasient, så pasientene så aldri oss i resten av familien, og vi så aldri dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...