Gå til innhold

CFS - ICD-10 G93.3 ?

Anbefalte innlegg

Gjest Brent ibe.
Skrevet

Jeg har trent "tvers igjennom" en over flere år vedvarende utmattelse, som på en rekke punkter matcher med kriteriene for ovennevnte diagnose, og gjennomført maratonløp. Samtidig har jeg gjort karriere i konkurranseutsatt virkssomhet med høye mål og mye stress. Er dette mulig med en slik lidelse? Og/eller utelukker dette en slik eventuell diagnose.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg mener at maratonløp og full funksjon i 100% jobb ikke er forenlig med denne diagnosen.

Skrevet

Jeg mener at maratonløp og full funksjon i 100% jobb ikke er forenlig med denne diagnosen.

Jeg mener ikke å være ekkel her, men diagnosekoder kan jeg ikke utenat... Hva med å skrive navnet på diagnosen i stedet? (Nå tenker jeg på flere enn meg selv!)

Gjest Ellipse
Skrevet

Jeg mener ikke å være ekkel her, men diagnosekoder kan jeg ikke utenat... Hva med å skrive navnet på diagnosen i stedet? (Nå tenker jeg på flere enn meg selv!)

Tok et nettsøk og fant ut at det var ME (kronisk utmattelsesyndrom).

For øvrig er jeg enig med deg:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...